• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • väntar2015

Hoppas att det inte är som du befarar! :( måste kännas jättetungt nu att vara i ovissheten...

Hoppas för dig jag med!

• ninajessica

Hur har det gått för dig Mamasniff? Håller tummar och tår för dig!!

Hur mår ni andra? Jag är konstant illamående, inga kräkningar ännu men under dagen är jag mer illamående än jag inte är illamående om ni förstår vad jag menar. Mycket molvärk tycker jag också det är. Men man är ju medveten om minsta lilla grej den här gången jämfört med första så inte så konstigt att man lägger märke till det.

När har ni andra första VUL? Jag har den 3/11 och jag vill att dessa tre veckor ska gå fort! Dagen efter VUL åker vi till London allihop, ville ha någonting att se fram emot. 

Är det någon av er som vet varför de tar blodprov för sköldkörtelhormon? Gjorde det förra veckan men Falun sa inte varför man skall ta det.

• MamaSniff

Vad skönt med så tydliga symptom Ninajessica, även om det naturligtvis inte är kul att må illa. Förstår att 3/11 känns långt bort, två veckor är ju tio evighetslånga dagar!

Själv håller jag på att bli vansinnig ;). Fortsätter att testa positivt men testen blir inte starkare alls. Med första graviditeten fick jag sådan fin stegring snabbt, så det känns ju inte som att det här är rätt. Samtidigt blir testen inte direkt svagare heller så det är svårt att helt ge upp hoppet. Idag var testdag, så nu har jag slutat med Lutinus. Får se om det kanske gör att något händer. Kändes tyvärr bara vemodigt att ringa kliniken idag. Har VUL inbokat till 11/11, men magkänslan säger att vi inte tar oss dit. Vi får väl se.

Jag googlade varför vi gör sköldkörtelhormonsprov. Embryon/foster kan inte producera eget förrän v. 18 och är beroende av mammans nivåer. Dessa nivåer får alltså inte vara för låga men heller inte för höga. Det debatteras om alla gravida bör screenas för detta, men idag är det bara vissa "riskgrupper" som kontrolleras. En av dessa grupper är de som varit "infertila" i över ett år, dvs alla vi IVF:are. Men TSH-prov tas ju på oss innan vi påbörjar en IVF-behandling, så det skall nog inte vara något att oroa sig för.

• Sookie85

Jag fick också lämna blodprov, de sa att det skulle ligga på under 2,5 och mitt låg på 1 nånting, vilket var bra.

Du kan inte få komma in tidigare MamaSniff? Med tanke på din oro?

Jag mår bra, spydde för första gången i fredags kväll... Har mest mått illa på kvällarna men nu är det borta = orolig!

Har inte heller lika mkt molvärk = orolig

Men brösten är ömma och magen svullen.

Går in i v 8 på onsdag och VUL den 29/11.

• MamaSniff

Och så kom blödningen...

Känns ärligt talat nästan lite skönt att den kom så fort. Hellre det än att det drar ut på tiden och vi hinner bli mer hoppfulla. Nu hoppas vi på att min magkänsla vid ET var rätt, att det är en av våra frysta embryon som är vår lilla tvåa.

Lycka till med era graviditeter. Jag har en känsla att det kommer att gå bra för er alla! Om ni orkar för ni gärna uppdatera här när ni har gjort VUL. Är så nyfiken och hoppas för er skull. Förstår dock om ni inte hinner eller glömmer.

Kram på er och tack för det fina stödet!

• väntar2015

Vad ledsen jag är för er skull mamasniff, känner alltför väl igen känslan när blödningen kommer.... :(

Åå vad jag hoppas på att din magkänsla är rätt! Och vad skönt att ni ändå blickar framåt och ser det lilla positiva i allt det jobbiga.

Tack! Så klart det blir uppdateringar :) trots all oro att inte få se ett tickande hjärta så känner jag mig ändå otroligt lugn, konstigt... den här graviditeten är som dag å natt mot min första. Hade typ inga känningar alls då fram till vecka tolv då blödningen kom.

Ninajessica: ons nästa vecka ska vi in på VUL, så "bara" en vecka kvar nu! Vad härligt med en London resa, det gör ni väl alldeles rätt i :)

Sookie: hur är det idag?

Kram!

• Sookie85

Vad ledsen jag blir för er skull MamaSniff, håller tummarna att er bebis ligger och jäser i frysen till det snart är dags igen :) gör någon roligt nu under tiden, stor kram!

Allt ok med mig, sjukligt trött bara! Är på jobbet nu, kör ju 36 timmar i sträck och blev utbeordrad till helgen... Men då går tiden fort och snart dags för VUL :)

Har ni vågat ha sex? Jag är inte så sugen då jag är så svullen och öm i magen, sen vågar vi inte riktigt än :)

• ninajessica

Åh mamasniff, jag känner med dig! Men jag förstår vad du menar, när man är i limbo känns det nästan bättre att man bara får sikta in sig på att börja om. Vi hoppas och tror att er tvåa väntar på er i frysen.

Vad spännande med alla VUL! 

Jag vaknade inatt av illamående. Inte kul men samtidigt tacksam att jag känner symptom. Rejält trött idag, som alla dagar typ. Wow vilka långa pass Sookie! Jag är just nu tacksam att jag jobbar 75% men tänkte gå upp till 85% vid månadsskiftet, då når jag taket för Försäkringskassans ersättning.

Sex ja... en gång men väldigt tveksamt! Det kanske är löjligt men man är ju livrädd att det ska hända något.

Nej nu vill jag bara till VUL så att jag får någon slags vetskap om vad som händer där inne!

Ta hand om er allihop!

• väntar2015

Samma här ninajessica, vaknade inatt och blev sittandes på toa med hinken i knät i vad som kändes som en eeeevighet. Kände mig verkligen magsjuk, men sen gick det över och jag kunde gå å lägga mig igen! Känns lite konstigt när man ska gå till jobbet och hålla masken sen...

Vi har haft sex 2-3 gånger sen jag sluta med lutinus, det har gått bra, det var bara första gången jag hade lite ont, antagligen efter lutinus behandlingen...

Oj, vilket pass Sookie! hoppas det går bra. Tröttheten är joooobbig, man orkar typ med jobbet sen är det kört :)

Kram!

• väntar2015

Vad tiden går långsamt.... har VUL på ons och känns som om vi aldrig kommer dit! Konstig man är, med tanke på all väntan man stått ut med hittills ;) men är så orolig att vi inte ska få se ett tickande hjärta, men måste tänka positivt!

Hur mår ni? Hur går det på jobb/hemma? Märks det nå på magen? :)

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015