• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • ninajessica

Jag hoppas också din magkänsla är fel Mamasniff! Hoppas på att din vecka skall gå snabbt och att det går finfint på lördag.

Jag var tvungen att ta ett till gravtest i helgen, löjligt egentligen men men.. och ja, jag är gravid. Glad

Tycker också att det är skönt med måndag(!) så att man får jobba och får tiden att gå lite fortare. Jag längtar så till VUL.

Jag mår illa mest hela dagen och är väldigt trött. Gäspar hela eftermiddagarna.

Är tacksam att jag bara jobbar 75%, allt blir så mycket mer hanterbart då.

Håller tummar och tår för dig Mamasniff!

• MamaSniff

Tack snälla ni för att ni hoppas för mig!

Idag har det tyvärr känt som om mensen är på väg. Brösten är inte ömma längre och det molar i magen som det brukar göra. Hur är det, får man mens trots lutinus eller kommer den när man slutar ta den? Trots att det känns som mensen är på väg är det svårt att låta bli att hoppas. Tänk om molandet är gravsymptom?

Just nu känns ovissheten värst. Självklart kommer jag att bli ledsen om vi inte lyckas, men då går det i alla fall att gå vidare och försöka på nytt. Nu håller jag på att bli galen! Fast jag vet iofs att ni inte heller kan ha det för lätt. Början på graviditeten kan ju också vara jobbig, med all osäkerhet och oro. Hoppas ni klarar av att njuta ibland också!

• Sookie85

Du kan få mens samtidigt som Lutinus, det fick jag förra ivf:en och då skulle jag fortsätta med Lutinus fram till TD, man kan ju blöda fast man är gravid.

Håller tummarna att mensen inte är på G och att du lyckas :)

Här njuts det tyvärr inget, är så orolig hela tiden och vågar inte tro att det ska bli en bebis. Tog test i helgen igen och det blev två klara streck på en gång :)

Idag har jag tokont i magen, stressigt på jobbet och blev utan lunch :( sover dåligt då jag måste gå och kissa flera gånger, men det är ju bra med gravidsymptom :)

Kram på er

• MamaSniff

Jag plussade idag! Kunde inte hålla fingrarna borta. 14 dagar sedan äggplock och RD 9. 

Nu skall jag försöka ta in informationen. Trodde att jag skulle bli gladare på en gång, men istället blev jag bara orolig. Så sjukt onödigt att jag nästan blir arg på mig själv! Varför vänta missfall när man kan vänta barn? Jag lär ju inte bli mer ledsen över ett ev missfall om jag unnar mig att känna glädje nu. 

• Sookie85

Grattis!!! Har vi alla plussat nu?

Hur mår ni?

Jag mår illa, mest på kvällarna och är sjukt trött (har redan lagt mig).

Är nu svullna om magen?

Stor kram!

• väntar2015

Åå grattis mamasniff!! Ja usch nog är det jobbigt med all oro, men vi är gravida! :D

Ungefär lika här sookie, illamående och trötthet.

En aning svullen, men inte mycket! du?

Kram!

• Sookie85

Jo, jag är lite svullen.

Kunde inte sova inatt pch idag känns det som att symptomen är borta....

Vill att dessa två veckor går fort!

• MamaSniff

Kunde inte låta bli att testa igen i morse. Tyvärr är dagens test lite svagare än det i torsdags, så det bådar inte så gott för vårt lilla embryo. Är mest ledsen nu, även fast jag nyss fick ett plus. 

Om det är kört för oss den här gången hoppas jag att jag får blödningen direkt när jag slutar med Lutinus så att vi kan börja räkna ner till FET. 

Hoppas att det går bättre för er andra i tråden! Det tror jag verkligen att det kommer att göra.

• Sookie85

Åh nej MamaSniff :( när har du fin riktiga TD?

Hoppas iaf att det går vägen för dig! Stor kram!

• MamaSniff

TD är på måndag. Kommer antagligen få ett svagt plus då också, men hcg verkar vara på väg ner. Precis samma sak hände förra månaden också, med skillnaden att då hade vi mirakulöst blivit spontant gravida. Får hoppas på tredje gången gillt!

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015