• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • Sookie85

Min mage är så svullen så en grabb på jobbet skrek rakt ut idag "du är ju gravid" (jobbar med ungdomar). Skyllde på många bullar haha!

Lycka till imorgon Ninajessica :)

• ninajessica

Jag plussade! Jag kan inte riktigt tro att det är sant, men det är det. Alla konstiga symptom, speciellt illamående tänkte jag nog innerst inne att om detta är Lutinus-biverkningar då blir jag galen.

Men det var det inte! Idag är jag V4+3 och ringde Falun. Inget dropp eller liknande för mig och Lutinus behöver jag inte ta längre.

Illamåendet håller i sig, kommer och går.

Nu är det bara att vänta på och se fram emot VUL som de rekommenderade från V7. Detta gör jag i Västerås. Då kan man tydligen se om det är två?! Så det blir ju onekligen spännande.

Jag kommer berätta för de allra närmaste som jag vill ha stöd av om det inte går vägen men ingen annan. Men jag gör som du Mamasniff och håller mig positiv och vill tro att min kropp är stark och fixar detta!

Ni anar inte hur glad jag är över att vara 40 och bli gravid på första riktiga (hela) försöket. Man kan stirra sig blind på statistik men det finns hopp! 

• MamaSniff

Grattis, grattis, grattis! Vad underbart! Glad för din skull ninajessica! Det måste kännas så fantastiskt att se det där strecket. Vilken plusstråd det här har blivit. (Hoppas hänga med i trenden...)

• Sookie85

Mår bra tack :) öm i magen, mest på kvällarna. Är orolig att det ska bli som förra gången med MA, vill bara ha VUL men det är typ 3 veckor dit!

Hur mår du själv?

• MamaSniff

Gud vad seg helgen är! RD 5 och jag längtar tillbaka till jobbet så tiden går lite fortare. Jag har testdag den 19:e men kommer att testa redan på lördag (17:e). Vill kunna bearbeta resultatet över helgen. Har inga direkta känningar som inte beror på lutinus. Med sonen hade jag inga som helst symptom innan slutet av vecka 6,så behöver ju inte betyda någonting.

Har dock en känsla att det inte kommer att gå vägen. Fick den känslan redan vid ET. Vi hade tre lika fina embryon och jag fick känslan att vi satte tillbaka fel embryo. Att något av de andra två är det som skall bli vårt barn. Hoppas jag har fel!

• väntar2015

Ja gud vad jag oxå längtar till VUL ! Vad skönt, Jag mår oxå bra, "dragningarna" i magen har lugnat sig och mår inte illa alls. Trött är jag däremot, nå så sjukt. Jobbigt när man ska hålla sig allert på jobbet :) sjukt nog skulle man gärna vilja ha nå mer tecken på att det är ett litet liv därinne, men samtidigt får man va glad att man mår bra, är ju väldigt tidigt än.

Vad jobbigt att ha den känslan mamasniff :( hoppas verkligen din magkänsla har fel.

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015