Oscli skrev 2015-08-19 20:35:29 följande:
Jag tränar som vanligt men tar inte ut mig till 110% på varje pass. Jag går på indoor walking och dans. Har även fått ett styrketräningsprogram av en pt på gymmet som är anpassat för gravida för att stärka baksida lår, rygg, skuldra mm. Övningar jag kan göra hela graviditeten även med stor mage :) Cyklar ibland också. Jag blir tokig om jag inte kan träna så jag vill hålla igång så länge det går!
Skönt att höra och dessutom få lite tips! Ska nog också kolla PT blandat med promenader, lätt styrka och yoga pass.
Lisa_1986 skrev 2015-08-19 21:43:32 följande:
Jag är i v 29 imorgon. Tränar ca 3 gånger i veckan. Cirkelfys, skivstångspass osv. Cyklar de dagar jag inte tränar till jobbet ca 2 mil sammanlagt fram och tillbaka. Börjar en salsakurs den 13 september. Mår mkt bättre av att träna, fysiskt och psykiskt.. Har läst på mkt om träning under graviditet. Jag undviker övningar för de raka magmusklerna, utfall och explosiva lyft ovanför huvudet (lilla frivändningen och militärpress) har dragit ner på tempo och vikter.
Tack för du berättar :) skönt att man faktiskt kan hålla sig aktiv!
Kristallflinga skrev 2015-08-20 04:55:34 följande:
Har tidigare gymmat väldigt hårt, men tunga vikter. Är nu gravid igen efter missfall i Maj. Vet dock inte om jag vågar fortsätta träna? Min kropp är van vid det och jag mår otroligt bra av det. Men vågar inte riskera ett missfall till..ska träffa barnmorskan idag så får se vad hon säger om det hela!
Hej! Läs vad de tidigare skrivit <3 var lugaren bara med träningen, slappna av och ät ordentligt :) summerat lite haha. Kan tänka mig din oro men försök ta det lugnt oxh träna på ! Jag ska göra det :)