• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • SunnyB

Du behöver inte vara nojig det är jättemycket som händer i kroppen just nu så det kan kännas på alla möjliga olika sätt..

Vet inte om jag var så tydlig i mitt tidigare svar. Jag menar att du har gått 4 fullständiga veckor plus 1 dag men du ör inne på vecka 5. Du och jag ligger lika i tid då. 3/5? :)

Majviva skrev 2015-08-27 14:46:26 följande:

I appen som jag har laddat ner så står det att jag är i graviditetsvecka 5(4+1), vad menas med siffrorna inom parentes? Är min första graviditet och jag känner mig fruktansvärt vilsen, haha

Har fått ont i svanken och det strålar liksom ner i skinkorna, är det fler som känner så? Borde jag vara orolig?

Man blir ju så fruktansvärt nojig över att något ska vara fel..

• Majviva
    SunnyB skrev 2015-08-27 16:29:15 följande:
    Du behöver inte vara nojig det är jättemycket som händer i kroppen just nu så det kan kännas på alla möjliga olika sätt..

Vet inte om jag var så tydlig i mitt tidigare svar. Jag menar att du har gått 4 fullständiga veckor plus 1 dag men du ör inne på vecka 5. Du och jag ligger lika i tid då. 3/5? :)

Ska försöka intala mig själv att det faktiskt är så, men det är inte alltid så lätt :)

Så om någon frågar vilken vecka jag är i, så ska jag svara 5 då?
    Precis, 3/5 :)

• Acire94

Hej på er!

Har plussat väldigt svagt (ska testa imorgon igen) med en väldigt oplanerad bebis.. Fick barn för 4,5 månad sen så detta blir väldigt intressant!

Vet inte riktigt vilken vecka eller något, men jag är 21 år i alla fall och det blir andra barnet ^^

• Brinkly

Trodde jag hoppat in här.

Har Bf 3/5 (eller 5/5 på appen). Varit på ett ul (inte vul) idag och såg en liten prick där inne! Har massa molande värk i nedremagen (normalt?) och ömma bröst. Annars är allt bra och jag är väldigt lycklig över att vara gravid efter 10 försök! <3

• Cissi2801

Jag skulle bara kolla en grej?

Gick in i v3 idag, vet att det är tidigt...

Men jag har molande värk, fick bruna flytningar både igår och idag... Är det de att livmodern håller på att växa??
    Det är fortfarande nytt ännu för mig...

• Brinkly
    Cissi2801 skrev 2015-08-27 20:10:13 följande:

Jag skulle bara kolla en grej?

Gick in i v3 idag, vet att det är tidigt...

Men jag har molande värk, fick bruna flytningar både igår och idag... Är det de att livmodern håller på att växa??

Det är fortfarande nytt ännu för mig...

Hej Cissi, har du gjort ett graviditetstest? V 3 låter tidigt. Man räknar från senaste mensens första dag.

Om du vet att du är gravid är molande värk normalt och det kan även brun flytning vara. Bara att vänta och hoppas det försvinner. Om inte gå till mvc om du oroar dig.

Lycka till!
  • Planritning
    Brinkly skrev 2015-08-27 22:14:57 följande:
    Hej Cissi, har du gjort ett graviditetstest? V 3 låter tidigt. Man räknar från senaste mensens första dag.

Om du vet att du är gravid är molande värk normalt och det kan även brun flytning vara. Bara att vänta och hoppas det försvinner. Om inte gå till mvc om du oroar dig.

Lycka till!
    Hej Cissi :) du har lagt upp ett Clearblue digital som sa att du va 1-2 veckor. Alltså var du då i själva verket 3-4 veckor eftersom man räknar från mensens sista dag (detta står även i paketet). Det är nog därför det blivit missförstånd :)
  • Cissi2801
    Planritning skrev 2015-08-27 22:36:57 följande:
    Hej Cissi :) du har lagt upp ett Clearblue digital som sa att du va 1-2 veckor. Alltså var du då i själva verket 3-4 veckor eftersom man räknar från mensens sista dag (detta står även i paketet). Det är nog därför det blivit missförstånd :)
    Okej.. Flytningarna kommer och går varje dag... Jag vet att jag inte behöver oroa mig...
Svar på tråden BF maj 2016