• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Moonlight83

Hoppar gärna in här.Plussade i dag med bf 8/5.4:e syskonförsöket på 3 år.Har haft två mf och 1 ma tidigare så är sjukt nervös men hoppas hoppas på att det ska gå vägen denna gång.

• SunnyB

Precis så är det. Du är i vecka 5. :) Nej, det är inte alltid lätt. Jag är en som kan börja oroa mig ganska lätt men jag har beslutat att låta kroppen göra det den ska. Skulle något vara fel så känner man det. Är du orolig så är det bästa att prata med din barnmorska. :)

Majviva skrev 2015-08-27 16:44:06 följande:

Ska försöka intala mig själv att det faktiskt är så, men det är inte alltid så lätt :)

Så om någon frågar vilken vecka jag är i, så ska jag svara 5 då?

Precis, 3/5 :)

• Mera76

Hej! Hoppar in här! Plussade i torsdags med ett svagt plus samma dag jag förväntade mens. Vi har gjort ett syskonförsökt med ett fryst embryo, som sattes in 19/8. Officiell testdagen är eg 17/8. Men kunde inte hålla mig! Om lilla Pyret vill stanna beräknas BF till 3-4/5. Olika på olika sidor! Roligt att följas åt i en grupp där bäbisarna kommer ungefär samtidigt. Bor i Blekinge.

• Cissi2801

Jag tog ett nytt nu precis... Ser detta fortfarande positivt ut?

• Majorie

Hej allihopa! Vad härligt att läsa era plusshistorier!

Jag plussade redan i måndags på ruvardag 11 efter IVF, alltså vecka 3+5.Har fått se digitala testet gå från 1-2 veckor gravid till 2-3 veckor gravid när jag testade två dagar senare. Kändes som ett väldigt bra tecken!

Eftersom vi varit väldigt öppna med att vi gör IVF så vet alla att vi fått positivt test. Känns jätteudda att vara begravas när typ 40 personer runt om oss vet om det, men att smyga med klimakteriesprutor och nässpray och hormonsprutor var aldrig ett alternativ för oss. Så nu hoppas jag att det lilla embryot vill stanna!

• Stemia

Hej!

Plussade på digitalt test idag gravid vecka 1-2 enligt sidor på nätet borde barnet bli beräknad 15maj

Första barnet därav lite funderingar: när ska man ta kontakt med barnmorska?

Bör jag börja äta vitaminer av nå slag,hört många äter mittval osv.

• Sajocawa
    Stemia skrev 2015-08-29 15:34:47 följande:

Hej!

Plussade på digitalt test idag gravid vecka 1-2 enligt sidor på nätet borde barnet bli beräknad 15maj smile1.gif

Första barnet därav lite funderingar: när ska man ta kontakt med barnmorska?

Bör jag börja äta vitaminer av nå slag,hört många äter mittval osv.

Du kan ringa barnmorskan när du vill, det är frivilligt att göra det överhuvudtaget. Hur som helst brukar man få komma på första inskrivningssamtalet längre fram så det är åtminstone ingen brådska, men vill du ringa direkt så gör det!

Folsyra ska du börja med direkt, det ska man helst börja med redan när man planerar att bli gravid, men alla planerar ju såklart inte att bli gravida men att börja nu då är bättre än aldrig. :) Annars bör du vänta tills du pratat med en barnmorska och se om du behöver komplettera med andra vitaminer.
  • Cissi2801
    Cissi2801 skrev 2015-08-29 14:24:47 följande:

Jag tog ett nytt nu precis... Ser detta fortfarande positivt ut? phpXk3Of049663.jpg

Någon??
Svar på tråden BF maj 2016