SJLN skrev 2016-05-26 13:23:02 följande:
Ja jag är lite rädd för att behöva bli igångsatt. Jag förstår ju att de aldrig hade satt igång folk om det var farligt men jag har fått för mig att en igångsättning inte kommer bli nå bra för mig. Hade två MA innan denna graviditet och då har det inte funkat med medicinsk abort utan har blivit skrapning båda gångerna, så jag får för mig att en igångsättning skulle sluta i snitt. Så behöver det inte alls bli men jag hoppas verkligen att det kommer igång av sig självt
har du fått tid för igångsättning redan? Eller vet du bara ändå att det är då du får bli igångsatt om du vill?
Jaa, finns ju både för och nackdelar med att sättas igång. Det kan ju gå för fort ELLER dra ut på tiden, göra barnet för stressat och resultera i akutsnitt. Förstår att du oroar dig, jag går i precis samma tankar. Men allt kan ju gå bra också, precis som du säger!
Jag har fått tid för igångsättning tisdagmorgon. Har bestämt mig för att åka in och se om något är på gång, och efter det se hur jag gör beroende på resultatet. Jag blir lite smånojig över att barnet kanske inte mår bra efter +14 dagar. De vill ha koll på mig/barnet varje dag ifall jag struntar i igångsättningen.
Barnmorskan på MVC vägrade rekommendera antingen igångsättning/vänta. De vågar nog inte säga nått..
Jag håller tummarna för oss att det kommer naturligt denna vecka!