• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-05-29 10:58:40 följande:

Bf + 3

Trodde verkligen att jag skulle ha ett barn till nu... varför ska det ta längre tid den här gången, andra barnet ska ju gå fortare....

Blir mer och mer nojig för att nåt ska bli fel oxå :(

Gnäll, gnäll och gnäll!!!

Man får gnälla när man går över.. :) hut mycket man vill haha.
  • Tausen

Har nu Planterat blommor och rensat ogräs... upptäckte att jag blött lite när jag kom in, eller var typ brunt på bindan (ursäkta äckligt)... hoppas att nåt är på gång, får hålla lite koll för blir det mer behöver jag väl kanske åka in och kolla att allt är okej. Hur går det för er andra?

• SJLN
    Tausen skrev 2016-05-29 12:55:49 följande:

Har nu Planterat blommor och rensat ogräs... upptäckte att jag blött lite när jag kom in, eller var typ brunt på bindan (ursäkta äckligt)... hoppas att nåt är på gång, får hålla lite koll för blir det mer behöver jag väl kanske åka in och kolla att allt är okej. Hur går det för er andra?

Åh hoppas hoppas att det är ett tecken på att det snart kommer igång

Här händer det inte så mycket, lite mer mensvärk senaste dagarna men annars är det sig likt. Men jag har fått för mig att den kommer imorgon bara för att det är svärmors födelsedag och jag inte vill att den kommer då ^^ Vi får väl se, förhoppningsvis har jag fel. Men skulle det vara så så får hon helt enkelt världens bästa födelsedagspresent
  • Tausen
    SJLN skrev 2016-05-29 13:48:16 följande:

Åh hoppas hoppas att det är ett tecken på att det snart kommer igång

Här händer det inte så mycket, lite mer mensvärk senaste dagarna men annars är det sig likt. Men jag har fått för mig att den kommer imorgon bara för att det är svärmors födelsedag och jag inte vill att den kommer då ^^ Vi får väl se, förhoppningsvis har jag fel. Men skulle det vara så så får hon helt enkelt världens bästa födelsedagspresent

Händer inget mer tyvärr, så det blir nog inget idag heller....

Det kanske blir så att du slappnar av på tisdagen efter hennes födelsedag, så då kommer bebben på en gång :)
  • SJLN
    Tausen skrev 2016-05-29 17:06:08 följande:

Händer inget mer tyvärr, så det blir nog inget idag heller....

Det kanske blir så att du slappnar av på tisdagen efter hennes födelsedag, så då kommer bebben på en gång :)

Tråkigt, men förhoppningsvis kommer det väl igång igen under natten för dig

Ja jag får hålla tummarna för att det blir så, nu på eftermiddagen har jag haft lite förvärkar men de verkar gå över här med. Och just i mitt fall känns ju det rätt bra
  • Tausen

Ja får lite värkar ibland..men vågar aldrig hoppas, för de har slutat flera gånger redan. Men man får väl hoppas att de gör lite nytta ändå, kanske mjukar upp lite, kortar av tappen eller öppnar sig lite så det går fortare/lättare när det väl är dags :)

Har haft lite värkar/förvärkar under kvällen, så är väl bara att vänta och se.

Hoppas på tisdag för dig då! ;)

• Tausen

Åker in nu efter en kväll med värkar...får väl se vad de säger. Håll tummarna att värkarna är effektiva nu!! :)

• Tausen

Kom in vid ca 01, var då öppen nästan 2 cm så trodde de skulle skicka hem oss...men de gjorde de inte och vid ca 05:50 så föddes vår lille Aron :)

• TriciaN
    Tausen skrev 2016-05-30 06:46:37 följande:

Kom in vid ca 01, var då öppen nästan 2 cm så trodde de skulle skicka hem oss...men de gjorde de inte och vid ca 05:50 så föddes vår lille Aron :)

Grattis :) då gick det ändå väldigt fort för dig. Du ger mig lite hopp att man kanske föder inom någon dag då.
  • Cherryay
    Tausen skrev 2016-05-30 06:46:37 följande:

Grattis!! Där ser du att det blev en majbebis ändå! :)