• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Tausen
    SJLN skrev 2016-05-27 19:49:29 följande:

Jag har precis varit in en vända på förlossningen, där inne verkade det vara väldigt lugnt så det hade ju varit perfekt att föda nu!

Åkte in då jag hade lite högre blodtryck igen i förrgår hos bm och idag har huvudvärk och mår illa, men blodtrycket var tipptopp igen och inget protein i mitt urin. Väldigt skönt att få höra fick order från barnmorskan om att ha sex och att ligga kvar efteråt så sperman hinner verka, och ja det är väl bara att lyda - färdknäpp ikväll! (Och imorgon och dagen efter det och dagen efter det....)

Haha :) min make vägrar sex, han tycker det känns så konstigt när bebben ligger så långt ner... :(

Lycka till nu då, hoppas det funkar!

Själv känner jag mig lite uppgiven... är stor som ett hus (gått upp 30 kg), fått bristningar på magen (vill inte att de sprider sig mer!), Orkar inte speciellt mycket, sjuk son, gått över tiden och vill för tusan träffa den lille NU!!!
  • mammatilltretrollsnart

Tausen
    Idag 18:49
    Ja jag gjorde hinnsvepning i onsdags och om det funkade så skulle det gå satt igång inom 2 dygn.. ska till bm på måndag, då om inte kommit igång tills dess så får hon göra en ny (så får jag hoppats på att jag är mer mogen då). Andra barnet ska ju gå fortare sägs det.. men icke. Jag har bf+1, men hade iskallt räknat med att få tidigt så det känns ju som att jag redan gått över en vecka :(

Känner inget speciellt heller direkt, lite molvärk ibland (längre ner än tidigare) och behöver kissa HELA tiden

Då ska vi på hinnsvepning båda två på måndag. Tycker det känns hoppfullt i väntan, som ett delmål typ. Det ger mig lite hopp i väntan att tänka delmål.
    Undrar vad de säger på fl på tisdag. Hoppas bebisen mår bra.
    Molvärken är lurig... Kan pågå i veckor eller så tilltar det kanske snart... Kissnödig är jag också hela tiden, särskilt på natten. Det är ett helt projekt att resa sig och springa och kissa halva natten, tycker jag.
    Hoppas det sätter igång under helgen så vi får snufsa på våra bebisar!

• SJLN
    Tausen skrev 2016-05-27 20:27:56 följande:

Haha :) min make vägrar sex, han tycker det känns så konstigt när bebben ligger så långt ner... :(

Lycka till nu då, hoppas det funkar!

Själv känner jag mig lite uppgiven... är stor som ett hus (gått upp 30 kg), fått bristningar på magen (vill inte att de sprider sig mer!), Orkar inte speciellt mycket, sjuk son, gått över tiden och vill för tusan träffa den lille NU!!!

Min sambo är inte så himla sugen på sex han heller, dels för bebisen men även då mina slemhinnor är väldigt känsliga just nu så senaste gångerna har jag börjat blöda lite. Det är ju inget farligt men han tycker det blir läskigt. Men nu får han ställa upp ändå

Fy så jobbigt att gå upp så mycket, förstår att det är tungt. Jag har gått upp rätt lite, strax under 8kg, men jag vägde på tok för mycket redan innan så det är väl tur det. Nej nu får din son ta och bli frisk och bebisen komma ut
  • TriciaN

Nu ställer jag mig in på en juni bebis, min kropp verkar inte förstå de där med att sätta igång en förlossning själv..

• jag_1987
    TriciaN skrev 2016-05-28 07:12:36 följande:

Nu ställer jag mig in på en juni bebis, min kropp verkar inte förstå de där med att sätta igång en förlossning själv..

Villen vecka är du i :)? Än är de inte försent.. När man minst annar de kommer det!
  • HonanHöna

Har bf idag.. Verkar absolut inte hända något.. Så jätte besviken, då ja va inställd på att bebis kanske borde komma lite tidigare eftersom ja fick sonen på bf.. Så dumt haha! Kommer ju garanterat gå över tiden.. :/

Såå less på att vara gravid nu så ja kräks!!!

• Tausen
    HonanHöna skrev 2016-05-28 08:30:25 följande:

Har bf idag.. Verkar absolut inte hända något.. Så jätte besviken, då ja va inställd på att bebis kanske borde komma lite tidigare eftersom ja fick sonen på bf.. Så dumt haha! Kommer ju garanterat gå över tiden.. :/

Exakt som för mig...det gör ju att det känns som att man redan gått över typ en vecka ???? fast det är bara bf + 2 idag...

Börjar bli desperat...och lite orolig, tänk om nåt är fel, tänk om bebisen blir jättestor... mardrömmen vore ju att behöva vänta 2 veckor till. Lider verkligen med alla som behöver göra det.
  • Pell
    HonanHöna skrev 2016-05-28 08:30:25 följande:

Tre dagar över idag. Spyless så känner med dig, dottern var 5dagar tidig (dagen efter det först beräknade datumet) och denna gång vart vi flyttade 2v så i mitt huvud har vi passerat bf med råge.

Dödligt less och nu kom värmen så hej hå uppsvullen flodhäst....
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-05-28 09:03:52 följande:

Exakt som för mig...det gör ju att det känns som att man redan gått över typ en vecka ???? fast det är bara bf + 2 idag...

Börjar bli desperat...och lite orolig, tänk om nåt är fel, tänk om bebisen blir jättestor... mardrömmen vore ju att behöva vänta 2 veckor till. Lider verkligen med alla som behöver göra det.

Såå less.. Vill bara att den ska komma ut nu! Ja känns som man alltid kommer vara gravid ju.. Svullen, gått upp massa i vikt, trött, ingen stubin kvar.. Ja inte mycket positivt nu asså!
  • HonanHöna
    Pell skrev 2016-05-28 09:09:58 följande:

Tre dagar över idag. Spyless så känner med dig, dottern var 5dagar tidig (dagen efter det först beräknade datumet) och denna gång vart vi flyttade 2v så i mitt huvud har vi passerat bf med råge.

Dödligt less och nu kom värmen så hej hå uppsvullen flodhäst....

Ja fy fan.. Denna svullnad :/ o allt annat negativt.. Känns som man kommer må o känna såhär för alltid :/