• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • jag_1987
    Beab skrev 2016-05-24 12:20:51 följande:

Har haft värkar(?!) sen två inatt och dom har varit var 10 min sen dess, nu har jag kunnat sova lite för dom har lugnat sig lite men kommer då o då, så vi får väll se !:)

Spännande! Hoppas de blir bebis då! Håll oss uppdaterade:)

Min slempropp lossnade i går morse.. Sprang på toa på kvällen och var dålig i magen sen innan läggdags vid 22 så kräktes ja 2 gånger?! Bebisen har dessutom vart sjövild i magen undr natten.. Vanligtvis lugn bebis! Hade massa mensvärkssmärtor under natten blandat med sammandrgningar har sovit typ en kvart av natten.. Sen på morgonen var de som bortblåst.. Dock har ja massa tryck neråt kvar och mensvärk. Är omföderska så ja är nojjig att de ska gå för fort med 2:an.. Kan de va på G för mig tro? Ja hoppas! Så tråkigt när man tror de är på G sen nej.. :(
  • SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-24 14:17:42 följande:

Hinnsvepning 12.30 och mitt vatten gick nyss!!!!! Wiho!!!!

Men åh vad spännande, lycka till nu!
  • jag_1987

Lycka till! ????????
  • BeccaBus

Grattis!! Lycka till!! Jag fick också hinnsvepning idag 12.30 så bara att vänta då:)
  • hundenhubbe
    BeccaBus skrev 2016-05-24 14:37:40 följande:

Grattis!! Lycka till!! Jag fick också hinnsvepning idag 12.30 så bara att vänta då:)

Haha ja här var de väldigt effektivt. Lite värkar som kommer och går men dom är väldigt korta. Påväg till förlossningen nu. De som hördes ett poppande ljud precis innan vattnet gick, säkert hinnorna. Vid svepningen sa dom att allt var väldigt mjukt, att jag var öppen ca 2-3 cm och bebisen var fixerad. Tänkte ni ville veta exakt hur man kände innan allt drog igång för de ville jag. Mensvärk igår och idag lite molande men annars ingenting. Dagarna innan väldigt mkt borrande neråt men ingenting annars!! Tur j ag hann sova nu en timme innan allt drog igång! Nervös man blev
  • BeccaBus

Spännande!! Jag va också mogen och mjuk så hon trodde på ett bra resultat inom två dygn. Blir nervös nu haha.. Lycka till!!

• mammamagi

Jamen äntligen din tur tjoho - lycka till nu!!

Min lilla tjej är 12 dagar idag och det känns som att hon har varit med oss i månader redan, helt galet! Och så mysigt! Även om det känns hopplöst drygt och tungt på slutet så är ni snart "på andra sidan" och tro mig, då glömmer man hela den där jobbiga tunga perioden! Heja alla snart är ni där!
  • Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-24 15:06:20 följande:

Haha ja här var de väldigt effektivt. Lite värkar som kommer och går men dom är väldigt korta. Påväg till förlossningen nu. De som hördes ett poppande ljud precis innan vattnet gick, säkert hinnorna. Vid svepningen sa dom att allt var väldigt mjukt, att jag var öppen ca 2-3 cm och bebisen var fixerad. Tänkte ni ville veta exakt hur man kände innan allt drog igång för de ville jag. Mensvärk igår och idag lite molande men annars ingenting. Dagarna innan väldigt mkt borrande neråt men ingenting annars!! Tur j ag hann sova nu en timme innan allt drog igång! Nervös man blev

Åh vad spännande!!! Ska till bm imorgon, ska se om hon kan göra det då.

Uppdatera gärna hur det går när och om du orkar!

Lycka till!!
  • HonanHöna

Åh va underbart :) lycka till nu!!