• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-05-26 09:21:27 följande:

Jösses vad barn det kommer, grattis!

Det känns som att jag snart är ensam kvar som oförlöst ^^ är det någon mer än jag, Tausen och TriciaN kvar nu?

Kvar ja me.. Trodde att det skulle bli inatt,men falskt alarm :/
  • Ruter
    SJLN skrev 2016-05-26 09:37:27 följande:

Alla små tecken på att det kan vara på gång försvinner på nätterna här med. Fram mot kvällen har jag ofta mensvärk och ibland lite onda sammandragningar. Jag tänker att inatt kanske jag vaknar av värkar, men icke! Istället vaknar jag morgonen efter och det är helt lugnt i magen.. bf imorgon för mig

Kunde intr beskrivit det bättre själv, precis så är det för mig också. Börjar bli drygt att vänta nu känns inte som jag gjort något annat i två månaders tid nu.
  • Pell

Huga en dag över tiden idag.. Har så ont i fotleder och knän, antar att det är vikten (+15kg) som gör sig påmind. Fick förra fem dagar för tidigt så känns extra jobbigt att gå över. Tror dock magen börjar sjunka, börjar liksom ta emot låren när jg sitter

• Tausen

Bf idag...fick sonen på bf och hade kallt räknat med att jag skulle få tidigare den här gången...inte gå över tiden. :(

Sonen har bara feber som det verkar, han har sommarfest på dagis i em och har lovat (efter att ha pratat med fröknarna) att han ska få gå om febern gått ner tills det är dags. De skulle uppträda och han är ju förtvivlad över att missa det. Så just nu hoppas jag mest på att han blir frisk. Sen om det blir vi eller farmor som följer med honom får vi väl se.... kanske är min kropp som väntar på att hans fest ska vara över..

• Tausen
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-26 09:36:11 följande:

Hej! Imåndags fick vi vår Vilda. Hon vägde4220g och var 49cm lång. Väntan på igångsättningen var hemsk. Mellan 9-15:30 väntade vi på besked OM vi fick plats eller inte. 16 tog de äntligen hål på hinnorna, 17 kom första värkarna. Kl 19 var jag öppet 9cm och krystvärkarna startade. Då ville Vilda inte samarbeta och kunde inte bestämma sig vilket håll hon skulle lägga huvudet så hon ville inte komma ned sista biten. Efter 1h krystabde bytte jag ställning till knäståendr. Bm bestämde att ta fram dropp, men då jävlar sjönk hon ned och på två krystar var hon ute. Min största bebis .

Jag sprack inte och klarade mig även denna ggn med bara andning.

Grattis till er!!!
  • SJLN

Vi verkar vara ett litet gäng som är kvar ändå

Jag tycker egentligen inte det är så farligt jobbigt att vänta än, det jag tycker är drygt är alla samtal, sms och så med frågan "är det något på gång än?"

Svarar alltid att jag inte känner någonting alls och att det nog är långt kvar. Nu är ju det inte helt sant men om jag berättar om mensvärk och sammandragningar blir väl tjatet ännu värre ^^

• Liverbird91
    SJLN skrev 2016-05-26 10:44:20 följande:

Vi verkar vara ett litet gäng som är kvar ändå

Jag tycker egentligen inte det är så farligt jobbigt att vänta än, det jag tycker är drygt är alla samtal, sms och så med frågan "är det något på gång än?"

Svarar alltid att jag inte känner någonting alls och att det nog är långt kvar. Nu är ju det inte helt sant men om jag berättar om mensvärk och sammandragningar blir väl tjatet ännu värre ^^

Håller helt med dig! Det är pga alla frågor från andra som gör väntan jobbigast! :)
    Det bästa är att bara vänta så att både bebis och kropp är redo, inte försöka skynda på och stressa!
    Jag har gått +10 dagar nu men har inga direkta komplikationer så det fungerar. Blir igångsatt på tisdag om jag vill. Men hoppas att något händer innan dess så man slipper bli igångsatt! Längtar så!
  • SJLN
    Liverbird91 skrev 2016-05-26 12:25:44 följande:

Håller helt med dig! Det är pga alla frågor från andra som gör väntan jobbigast! :)

Det bästa är att bara vänta så att både bebis och kropp är redo, inte försöka skynda på och stressa!

Jag har gått +10 dagar nu men har inga direkta komplikationer så det fungerar. Blir igångsatt på tisdag om jag vill. Men hoppas att något händer innan dess så man slipper bli igångsatt! Längtar så!

Ja jag är lite rädd för att behöva bli igångsatt. Jag förstår ju att de aldrig hade satt igång folk om det var farligt men jag har fått för mig att en igångsättning inte kommer bli nå bra för mig. Hade två MA innan denna graviditet och då har det inte funkat med medicinsk abort utan har blivit skrapning båda gångerna, så jag får för mig att en igångsättning skulle sluta i snitt. Så behöver det inte alls bli men jag hoppas verkligen att det kommer igång av sig självt

har du fått tid för igångsättning redan? Eller vet du bara ändå att det är då du får bli igångsatt om du vill?
  • Ella22

Jag har bf på söndag. Är också sååå trött på alla frågor hela tiden "några känningar än?" Så tröttsamt! Nästan lika tröttsamt som att vänta på att få några känningar :p

• TriciaN
    Ella22 skrev 2016-05-26 13:44:42 följande:

Jag har bf på söndag. Är också sååå trött på alla frågor hela tiden "några känningar än?" Så tröttsamt! Nästan lika tröttsamt som att vänta på att få några känningar :p

Då har vi BF på samma dag :) gubben frågar typ samma 4 ggr om dagen medans han är på jobb ;) det är bara för han vill va ledig :P

Det värsta jag tycker det är foglossningen, kan knappt gå och vill bara gråta.. Bäckenbotten känns som att det ska gå sönder när som helst..