• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Tausen
    SJLN skrev 2016-05-31 02:00:52 följande:

Hann sova en timme ungefär innan jag vaknade av värkar. Fortfarande ganska långt emellan men jag tror att de är The real deal så att säga. Och fy fan vad ont det gör, redan nu!

Håller tummarna!! :)
  • Pell

Hann sova en timme ungefär innan jag vaknade av värkar. Fortfarande ganska långt emellan men jag tror att de är The real deal så att säga. Och fy fan vad ont det gör, redan nu!

Åh spännande!! All lycka till
  • jag_1987

Bf enligt ägglossning i dag ch enligt UL i morgon.. Spännande! Mer av slemproppen har lossnat.. Annars allt som vanligt! Hafe vart häftigt att föda i morgon 160601:D häftigt datum:)

• HonanHöna

Hejja hejja :)
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-05-31 13:44:58 följande:

Blir nog en juni bebis för min del..

Samma här
  • Liverbird91

Har sedan imorse haft värkar. Ungefär med 11 minuter mellanrum och de varar i ca 1 minut. Har även dröjt upp till 20 minuter ett par gånger idag..

Fick en hinnsvepning imorse, dock osäkert om hon fick till det riktigt. Hade redan då känt av värkarna under ctg.
    Osäker på vad det är för värkar/sammandragningar - de gör ont långt ner, man känner sig typ bajsnödig. Kan knappt röra mig under tiden, gör för ont!
    Känns dumt att ringa när det är 11 minuter mellan. Har en ny tid på torsdag (då 42+2) eftersom allt såg bra ut imorse.

• Pell
    Liverbird91 skrev 2016-05-31 16:16:17 följande:

Har sedan imorse haft värkar. Ungefär med 11 minuter mellanrum och de varar i ca 1 minut. Har även dröjt upp till 20 minuter ett par gånger idag..

Fick en hinnsvepning imorse, dock osäkert om hon fick till det riktigt. Hade redan då känt av värkarna under ctg.
    Osäker på vad det är för värkar/sammandragningar - de gör ont långt ner, man känner sig typ bajsnödig. Kan knappt röra mig under tiden, gör för ont!
    Känns dumt att ringa när det är 11 minuter mellan. Har en ny tid på torsdag (då 42+2) eftersom allt såg bra ut imorse.

Beror ju på hur långt du har till BB? För oss med långt dit har jag för mig att bm sagt 10min. Men ring och prata med dem.

Svårt att veta vad som är värkar och sammandragningar tycker jag. Men försökte förklara för bm idag hur det kändes igår (och en gång idag) det liksom spänner uppifrån och så vandrar det ner över magen. Vill typ hålla andan när det kommer. Hon sa det var värkar men väldigt oregelbundet.

Var även tvungen att fråga mer om att bli igångsatt på kollen på BB 41+5. Hon sa ju sist att man kan få bli igångsatt om man vill men en vän fick inte utan var tvungen att vänta av princip typ till 19dagar över. Så bm sa att de på BB vill inte sätta igång om det inte finns skäl till det (dåliga värden osv) men typ att det ska man kunna få bli.. Men de vill inte.
    Jag vill inte åka fram och tillbaka (närmare 14mil enkel väg) för koller med bara någon dags mellanrum.. Och bm sa att tyvärr så bryr de sig inte om avstånden heller utan de typ skakar på huvudet åt en.

Så hoppas dessvärre på lite lagomt dåliga värden när det är dags för kollen på BB, pallar inte nöjesåka på vägomläggningen flera ggr. Fast allra helst får pyret titta ut redan ikväll men det lär den inte göra. Så junibebis lär det bli här med.
  • Liverbird91
    Pell skrev 2016-05-31 17:10:25 följande:
    Beror ju på hur långt du har till BB? För oss med långt dit har jag för mig att bm sagt 10min. Men ring och prata med dem.

Svårt att veta vad som är värkar och sammandragningar tycker jag. Men försökte förklara för bm idag hur det kändes igår (och en gång idag) det liksom spänner uppifrån och så vandrar det ner över magen. Vill typ hålla andan när det kommer. Hon sa det var värkar men väldigt oregelbundet.

Var även tvungen att fråga mer om att bli igångsatt på kollen på BB 41+5. Hon sa ju sist att man kan få bli igångsatt om man vill men en vän fick inte utan var tvungen att vänta av princip typ till 19dagar över. Så bm sa att de på BB vill inte sätta igång om det inte finns skäl till det (dåliga värden osv) men typ att det ska man kunna få bli.. Men de vill inte.
    Jag vill inte åka fram och tillbaka (närmare 14mil enkel väg) för koller med bara någon dags mellanrum.. Och bm sa att tyvärr så bryr de sig inte om avstånden heller utan de typ skakar på huvudet åt en.

Så hoppas dessvärre på lite lagomt dåliga värden när det är dags för kollen på BB, pallar inte nöjesåka på vägomläggningen flera ggr. Fast allra helst får pyret titta ut redan ikväll men det lär den inte göra. Så junibebis lär det bli här med.
    Är där på 10-15 minuter så det är smidigt för vår del! Det låter jobbigare för dig, minst sagt!

Håller med, svårt att veta vad som är vad. Men jag har i princip haft noll känningar fram till idag. Lite tryck nedåt på kvällarna - men nu gör det rejält ont alltså. Måste vara värkar. Magen får en konstig form samtidigt och känns som jag ska kissa ner mig.

Ringde förlossningen nu men hon tyckte det var för tidigt att åka in. Bara att bita ihop, men shit vad ont det kommer göra sen!! Börjar bli nervöst.

Hoppas du får bli igångsatt om du helst vill det, jag tackade dock nej till det idag. Det var inget de rekommenderade heller för den delen.
  • SJLN

Det blev en liten bebis igår åkte in vid halv sju på morgonen då jag hade så ont att jag inte stod ut längre, jag hade nog trott att vi skulle klara oss hemma längre än så men icke. Hade värkar ungefär var femte minut när vi åkte in och jag var öppen 3-4 cm så vi fick stanna. Jag ville ha EDA med en gång men fick snällt vänta på ett tätare värkarbete. Fick dock lustgas så länge uppställd på max. Två timmar senare var det dags för koll av tappen som då var öppen 4cm. Inte mycket som hänt med andra ord. Men jag fick EDA då och sen gick det undan, från 4cm till fullt öppen på runt två timmar. Efter det tog det tid igen, hon arbetade sig sakta men säkert neråt men vi fick avsluta med hjälp av värkstimulerande dropp. 17.39 sa det plötsligt plopp (ja barnmorskan blev lite överraskad och fick springa fram för att ta emot) och ut kom en till synes fullt frisk tös. 52cm lång och 3860 gram tung. Nu väntar vi på att få träffa en barnläkare innan vi får åka hem men tid för sånt fanns först runt klockan tio

Två spyor, bajs och en hel del ytliga stygn och ändå känner jag mig väldigt nöjd. Trodde verkligen jag skulle tycka det var fruktansvärt att bajsa på mig men det kom ju inga mängder och just där och då spelade det ingen roll