• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • TriciaN
    jag_1987 skrev 2016-06-01 15:54:43 följande:

Jag är kvar!:) bf 31 maj vad hade ni för bf?

Hade BF 29 maj
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-01 15:49:19 följande:

Ja e kvar... Ska också göra hinnsvepning imorgon, igen, tredje gången..

Har du inte haft några resultat efter dem? Hur långt över tiden va du när du gjorde första?
  • Ruter
    Ruter skrev 2016-06-01 17:08:39 följande:

Jag är också kvar hade bf 28 maj. min bm vägrar göra hinnsvepning så här händer det inte mycket. Har fått en tid för ultraljud om en vecka för att kolla läget om hon inte kommit då inge mera besök innan inbokat.

Ska tilläggas att hon motivera det med att hon inte kunde göra hinnsvepning idag ifall att hon råkade sätta igång förlossningen, trodde liksom det var syftet med hinnsvepning.
  • TriciaN
    Ruter skrev 2016-06-01 17:23:58 följande:
    Ska tilläggas att hon motivera det med att hon inte kunde göra hinnsvepning idag ifall att hon råkade sätta igång förlossningen, trodde liksom det var syftet med hinnsvepning.
    Vart bor du? Det va det konstigaste jag har hört :/ aldrig hört talas om det. Har många vänner som ska föda nu ich vi är en del över tiden och bor i olika kommuner och det verkar jätte konstigt hon säger så :/
  • Ruter

[quote=76677990][quote-nick]TriciaN skrev 2016-06-01 17:34:48 följande:[/quote-nick]Vart bor du? Det va det konstigaste jag har hört :/ aldrig hört talas om det. Har många vänner som ska föda nu ich vi är en del över tiden och bor i olika kommuner och det verkar jätte konstigt hon säger så :/[/quote

Bor i dalarna. Men hon verkar vara lite konstig frågade två gånger om hon var fixerad nu då hon inte var det sist och fick då svaret " det ser bra ut" båda gångerna då jag uttryckligen frågade om hon var fixerad så vet ju inte om hon är det eller inte mer än att det ser bra ut :p

• HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 17:22:27 följande:

Har du inte haft några resultat efter dem? Hur långt över tiden va du när du gjorde första?

Nä inte har det kommit någon bebis iallafall haha. Första gjorde jag en dag innan bf tror ja det va, andra va 2dagar efter bf och nu imorgon då..
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-01 19:55:05 följande:
    Nä inte har det kommit någon bebis iallafall haha. Första gjorde jag en dag innan bf tror ja det va, andra va 2dagar efter bf och nu imorgon då..
    Har du öppnat dig något :)?
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 20:07:44 följande:

Har du öppnat dig något :)?

Bara 1,5cm ungefär.. Det va i måndags. Får se hur det är imorgon.. Hoppas ju verkligen det har hänt nått mer iallafall annars tror ja fan att nått e fel..
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-01 20:13:37 följande:
    Bara 1,5cm ungefär.. Det va i måndags. Får se hur det är imorgon.. Hoppas ju verkligen det har hänt nått mer iallafall annars tror ja fan att nått e fel..
    Förstår dig!! Man blir orolig, Jag börjar tro något är fel på min kropp.
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 20:25:26 följande:

Förstår dig!! Man blir orolig, Jag börjar tro något är fel på min kropp.

Hur mycket hade du gått över? Ja ska kolla me bm imorgon om man kan kolla ifall moderkakan e trasig eller nått.. Å måste man vänta 2v över tiden innan man kan bli igångsatt?