• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • TwinkyIVF
    ak15 skrev 2015-10-24 09:34:54 följande:

Ruvdag 6 11 dagar efter ovitrellen kan man se något?

Vänta några dagar till för att inte bli ledsen eller så! Jag tycker mig se ett svagt. Men ja Ovitrelle kan sitta i 14 dagar. Men kan lika gärna vara plus på gång <3
  • ak15

Men i fass och på ivf kliniken sa dom att den sitter i max upp till 10 dagar?! Är starkare än igår ???? testnarkoman
  • Nmg

Hej! Tack för ditt svar!

Gjorde du korta protokollet? Villa sprutor tog du? Jag ska ta menopur och olgalutran. Ang. De där tabletterna, när man väl fått in dem, kändes det att det satt nåt där inne? Eller "smälter det bort" ganska direkt?

fruseverin skrev 2015-10-24 09:12:38 följande:

Efter 3,5 vecka med synarela är jag nu inne på dag 3 med menopur.

Jag lever som vanligt. Tränar inte, men rör på mig konstant, står och jobbar och går hela tiden. Dricker ett-två glas vin. Röker inte. Äter ALLT!!! Moffar St Agur för snart ska jag inte få göra det är ju tanken.

Men har dragit ned på koffein till max tre små koppar/dagen. Äter folsyra, zink och b12.

• Zamira
    ak15 skrev 2015-10-24 09:43:53 följande:

Men i fass och på ivf kliniken sa dom att den sitter i max upp till 10 dagar?! Är starkare än igår ???? testnarkoman

Fick också höra/läsa 10 dagar. Är också testnarkoman, och jag testade rd6 (10 dagar efter Ovitrelle) och då fick jag blankt test, bara för att va säker på att den hade gått ur. Testade sen dagen efter, också negativt, igår på rd8 så fick jag svagt plus, och idag svagt men något starkare plus! Men vet ju såklart att man inte ska testa såhär tidigt, för det kan ju gå åt skogen, men jag har test hemma, så då kan jag lika gärna använda upp dem anser jag ;)
  • Dipsy

försökt läsa mig till men det är lite tvistade meningar...när fäster embryot..på vilken dag?

fick som sagt tillbax två 3 dagars odlade en 8 cellig och en 10cellig...

Försöker leva på som vanligt men tankarna maler ju ganska friskt...oj kan det ha påverkat...oj vänta nu är det farligt tro?....

dricker i vanliga fall mycket kaffe...slutade tvärt när de satte in embryonen

hur gör ni med omgivningen? är ni öppna med vad som händer i ert liv?

• lilsis
    Dipsy skrev 2015-10-24 10:24:02 följande:

försökt läsa mig till men det är lite tvistade meningar...när fäster embryot..på vilken dag?

fick som sagt tillbax två 3 dagars odlade en 8 cellig och en 10cellig...

Försöker leva på som vanligt men tankarna maler ju ganska friskt...oj kan det ha påverkat...oj vänta nu är det farligt tro?....

dricker i vanliga fall mycket kaffe...slutade tvärt när de satte in embryonen

hur gör ni med omgivningen? är ni öppna med vad som händer i ert liv?

Tredagars bör fästa ungefär på dag tre men det är väl som med allt annat att det inte är exakt på timmen.

Jag pratar med allt och alla. Det är lättast för mig.
  • TwinkyIVF
    ak15 skrev 2015-10-24 09:43:53 följande:

Det är tyvärr så svårt att se. Jag själv testade positivt dag 7. Då syntes det tydligt. Men det är såååå olika!

Jag förstår att du vill testa man blir knäpp!!! Jag håller alla tummar!
Svar på tråden IVF oktober 2015