• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Ashurst Klara
    Zamira skrev 2015-11-05 14:00:39 följande:
    Jag fick reda på mitt datum när jag gjorde ul på dag 9, och då var ÄP på dag 13, så 4 dagar innan fick jag reda på mitt, och så var det båda gångerna :)
    Jag gjorde ett ul båda gångerna, men första gången fick jag ta blodprov dag 5 och 7 och det gjorde jag inte denna gången.
    Japp, den tar du 36h innan ÄP, läkaren ger dig tiden när du ska ta den :)
    Det är i samband med ÄP ja, min kille fick gå in och lämna så fort vi kom till kliniken :)
    Tack så mycket för svaret! Och grattis till graviditeten! Hoppas att allt ser bra ut på ultraljudet.
  • Zamira
    Ashurst Klara skrev 2015-11-05 15:41:22 följande:
    Tack så mycket för svaret! Och grattis till graviditeten! Hoppas att allt ser bra ut på ultraljudet.
    Ingen orsak!
    Tack så mycket, ja det hoppas vi också att det gör, men den här gången har jag bättre magkänsla än vad jag hade förra gången, så detta ska gå vägen :)
  • fruseverin
    Ashurst Klara skrev 2015-11-05 13:31:54 följande:

Jag är preliminärbokat för IVF nästa vecka och har några dumma frågor till er som just har gjort det. Egentligen skulle jag ju kunna fråga kliniken, men det kan hända att de redan har sagt det men att jag har lyckats glömma. Lite pinsamt i så fall...

- Hur många dagar i förväg får man reda på exakt vilken dag det blir äggplock?

I mitt fall 1 vecka

- Hur många VUL är normalt att göra innan äggplocket?

Gjorde 1

- Ska man ta Ovitrelle inför äggplocket?

Ja den ser till att äggen släpper

- Vid vilket besök lämnar killen sperma? Är det i samband med äggplocket?

Mannen fixade sitt ca 1 timme innan vi var på kliniken

• MålaMittHjärta
    Ashurst Klara skrev 2015-11-05 13:31:54 följande:

Jag är preliminärbokat för IVF nästa vecka och har några dumma frågor till er som just har gjort det. Egentligen skulle jag ju kunna fråga kliniken, men det kan hända att de redan har sagt det men att jag har lyckats glömma. Lite pinsamt i så fall...

- Hur många dagar i förväg får man reda på exakt vilken dag det blir äggplock?
    - Hur många VUL är normalt att göra innan äggplocket?
    - Ska man ta Ovitrelle inför äggplocket?
    - Vid vilket besök lämnar killen sperma? Är det i samband med äggplocket?

1) Fick preliminärt besked 1 vecka innan och fick beskedet 4 dagar innan tror jag.

2) jag gjorde 2 vul, 

3) Ja så äggen mognar/ släpper inför plocket

4) Samma dag som äggplock. Medan jag bytte om och låg och vilade i mitt rum fick sambon gå iväg och fixa sin del.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-11-05 14:59:29 följande:

Har med ont i brösten / gasig men de ät garanterat lutinus ;)

Jopp känner igen det.

Dock har kaffet inte smakat så gott på sistonde, har blivit mer en tedrickare. I normala fall dricker jag MASSOR av kaffe (förutom inför försöken då har jag dragit ner till 2 koppar/dag)
  • skatten12

Jag älskar kaffe fort ! Dock förra gången drack ja inte en droppe ! Smakade skit;)

Va berodde din blödning på ? Torr Slemhinna ? Ex? Hoppas vi får se små hjärtan !!!

Vilka tider tar ni lutinus ?

• Pluttan86

Hur länge tar ni lutinus? Jag skulle sluta vid positivt test. Gjorde ivf/pgd så kanske annorlunda då.

• Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-11-05 18:48:10 följande:

Hur länge tar ni lutinus? Jag skulle sluta vid positivt test. Gjorde ivf/pgd så kanske annorlunda då.

Jag skulle sluta på min TD, så jag tog lutinus i 16 dagar :)
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-11-05 18:44:12 följande:

Jag älskar kaffe fort ! Dock förra gången drack ja inte en droppe ! Smakade skit;)

Va berodde din blödning på ? Torr Slemhinna ? Ex? Hoppas vi får se små hjärtan !!!

Vilka tider tar ni lutinus ?

Jag hoppas det berodde på torr slemhinna, peppar peppar har inte märkt något mer

Jag försöker ta dem 8, 14, 20 men de dagar jag är i skolan tar jag dem 1 timme tidigare.
  • MålaMittHjärta
    Pluttan86 skrev 2015-11-05 18:48:10 följande:

Vid mitt förra försök tog jag lutinus fram till v 8 pga av risk för överstimulering.

Denna gånger gör jag ett stimulerat fet så tar lutinus fram till v 12.

När man slutat är inviduell, fast vanligast är väl fram till td.
Svar på tråden IVF oktober 2015