• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-05 08:31:06 följande:
    När har du vul?

Har mitt om exakt 2 veckor, längtar som tusan och är samtidigt väldigt nervöst, ville inte vara med om ett ma igen och det upptäcktes på vul förra gången. 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Har också om 2 veckor, kl.10 fick vi tid :)
  • CvL2015

Hej igen!
    Vad roligt att läsa att det är flera som plussat på sina senaste försök. Grattis till er alla och håller tummarna att allt går vägen för er!

För oss blev det äntligen äggplock i fredags förra veckan, 16 ägg varav 11 mogna. Totalt blev det 6 st normalt befruktade som man har valt att långtidsodla. Jag skulle på ET igår egentligen men det blev inställt pga embryona utvecklas för långsamt enl läkaren. Har fått en ny tid idag och hoppas de växt till sig under natten till blastocyster. Går runt och oroar mig för att kliniken ska ringa och ställa in... Usch denna väntan!

• skatten12

Om två veckor o en dag! .....
    Har med haft MA för 5 år sedan, livrädd för de igen. Då såg dem hjärnaktivitet v 8
    Men inget v 10 , usch!!

Mår liiiiiiiiite illa, men inte mkt. Annars känner jag mig som vanligt. Förutom lite tröttare. Men kan lika gärna va vädret med ju ;) haha !
    Vad har ni för symtom?

• Pluttan86
    skatten12 skrev 2015-11-05 10:55:53 följande:

Sex / orgasm ? Vad gör ni med det ?

Min man och jag är sugna men jag vågar inte :O

Kör på!! Så länge det känns bra, sex och orgasm påverkar inte ett eventuellt missfall. Var också skeptisk först, men tänkte att det är lika bra å "vänja" sig, man kan ju inte hålla sig till midsommar liksom ;) .
  • skatten12

Ja vet varför är man så löjlig :(
    Förra gången fick ja ont vid orgams. Sammandragningar i livmodern. Men släppt ju fort, men otäckt !

Kanske väntar till v 13 iaf :/

• MålaMittHjärta

skatten12:
    jag har sug efter visa saker, lite illamående, trött, dålig hy, fruktansvärt gassig, spända bröst! Sen är väl mitt humör lite kort :P Eftersom jag tar lutinus och progynon så känns det lite osäkert med alla dessa symtom.. Vågar andas ut först efter vul.

Fy fyller ju 30 två dagar innan vul känns som min födelsedag kan vara helt fantastisk eller fruktansvärd... 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Ashurst Klara

Jag är preliminärbokat för IVF nästa vecka och har några dumma frågor till er som just har gjort det. Egentligen skulle jag ju kunna fråga kliniken, men det kan hända att de redan har sagt det men att jag har lyckats glömma. Lite pinsamt i så fall...

- Hur många dagar i förväg får man reda på exakt vilken dag det blir äggplock?
    - Hur många VUL är normalt att göra innan äggplocket?
    - Ska man ta Ovitrelle inför äggplocket?
    - Vid vilket besök lämnar killen sperma? Är det i samband med äggplocket?

• Zamira
    Ashurst Klara skrev 2015-11-05 13:31:54 följande:

Jag är preliminärbokat för IVF nästa vecka och har några dumma frågor till er som just har gjort det. Egentligen skulle jag ju kunna fråga kliniken, men det kan hända att de redan har sagt det men att jag har lyckats glömma. Lite pinsamt i så fall...

- Hur många dagar i förväg får man reda på exakt vilken dag det blir äggplock?
    - Hur många VUL är normalt att göra innan äggplocket?
    - Ska man ta Ovitrelle inför äggplocket?
    - Vid vilket besök lämnar killen sperma? Är det i samband med äggplocket?

Jag fick reda på mitt datum när jag gjorde ul på dag 9, och då var ÄP på dag 13, så 4 dagar innan fick jag reda på mitt, och så var det båda gångerna :)
    Jag gjorde ett ul båda gångerna, men första gången fick jag ta blodprov dag 5 och 7 och det gjorde jag inte denna gången.
    Japp, den tar du 36h innan ÄP, läkaren ger dig tiden när du ska ta den :)
    Det är i samband med ÄP ja, min kille fick gå in och lämna så fort vi kom till kliniken :)
Svar på tråden IVF oktober 2015