• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • skatten12

Ska med fortsätta ett par veckor till . Gör ostimulerat så behöver egentligen inte .. Men gör det ändå

Tar lite olika . 7-9 13-14:30 20-21:30 typ :)

Ja det får vi hoppas det var !!

• TwinkyIVF
    Pluttan86 skrev 2015-11-05 18:48:10 följande:

Hur länge tar ni lutinus? Jag skulle sluta vid positivt test. Gjorde ivf/pgd så kanske annorlunda då.

Jag tog tills igår när vårt första VUL var i vecka 7+5. Då har jag tagit dom sen dagen efter mitt äggplock 25/9!
  • reginaw
    Pluttan86 skrev 2015-11-05 18:48:10 följande:

Hur länge tar ni lutinus? Jag skulle sluta vid positivt test. Gjorde ivf/pgd så kanske annorlunda då.

Jag ska sluta med Lutinus när jag plussar om jag gör det dvs.

Sen tar jag en när jag vaknar, en 16,30 och sista när jag går och lägger mig.
  • Virrvarr

[quote=75965771][quote-nick]reginaw skrev 2015-11-05 21:52:38 följande:[/quote-nick]Jag ska sluta med Lutinus när jag plussar om jag gör det dvs.

Jag skulle fortsätta med Lutinus i flera veckor efter testdag - men då har jag gjort en FET i hormonbehandlad cykel.

• Zamira
    fruseverin skrev 2015-11-06 22:05:41 följande:

Nu ruvar jag <3

1 embryo in i mig och 5 till frysen

Känns mycket overkligt

Oh, stort grattis!!
    Och 5 till frysen, det är ju helt fantastiskt, vad kul :)
  • reginaw

Igår vändes min värld lite upp och ner. Jag skulle idag ha åkt till kliniken för att återföra embryo. Men igår ringde dom med andra besked.

Jag hade alldeles för höga blodvärden så dom vill inte sätta in något embryo då detta kan göra mig jättesjuk med hög risk att det blir överstimulering, kunde i värsta fall hamna på sjukhus.

Så nu skulle vi bara avvakta och höras när jag får min mens.

Fan va detta sved att höra! Det kändes verkligen som att det var våran tur nu och så drar dom bort mattan under mina fötter.

I värsta fall så kommer vi få vänta tills januari för att ta upp allt igen. Allt känns så jäkla pissigt just nu!

• Zamira
    reginaw skrev 2015-11-07 06:15:51 följande:

Igår vändes min värld lite upp och ner. Jag skulle idag ha åkt till kliniken för att återföra embryo. Men igår ringde dom med andra besked.

Jag hade alldeles för höga blodvärden så dom vill inte sätta in något embryo då detta kan göra mig jättesjuk med hög risk att det blir överstimulering, kunde i värsta fall hamna på sjukhus.

Så nu skulle vi bara avvakta och höras när jag får min mens.

Fan va detta sved att höra! Det kändes verkligen som att det var våran tur nu och så drar dom bort mattan under mina fötter.

I värsta fall så kommer vi få vänta tills januari för att ta upp allt igen. Allt känns så jäkla pissigt just nu!

Men fy vad tråkigt! Förstår att du känner dig besviken, hade jag fått det beskedet hade jag blivit riktigt ledsen..
    Första IVFen så sa de efter ÄP att det var risk för överstimulering för mig, så blev ombedd att dricka rikligt med vatten vilket jag gjorde, men slapp ös och ett embryo sattes tillbaka..
    Berättade de om risken för ös igår eller redan efter ÄP? Hoppas att tiden går fort till januari, men när man redan väntat länge så är två månader lång tid att vänta :(
  • reginaw
    Zamira skrev 2015-11-07 06:45:12 följande:

Men fy vad tråkigt! Förstår att du känner dig besviken, hade jag fått det beskedet hade jag blivit riktigt ledsen..

Första IVFen så sa de efter ÄP att det var risk för överstimulering för mig, så blev ombedd att dricka rikligt med vatten vilket jag gjorde, men slapp ös och ett embryo sattes tillbaka..

Berättade de om risken för ös igår eller redan efter ÄP? Hoppas att tiden går fort till januari, men när man redan väntat länge så är två månader lång tid att vänta :(

Dom har pratat dom det innan men det har varit lugnt. Så igår sa dom att det risk för överstimulering om dom sätter in ett embryo plus stor risk för blodproppar mm.

I januari har vi försökt i tre år, så det känns som en evighet.

Alla runt omkring mig för barn, vänner är redan inne på sitt andra barn.

Blev moster för första gången i augusti och jag kunde knappt glädjas åt detta då alla känslor för längtan och frustrationen efter ett eget är så stort.
  • Zamira
    reginaw skrev 2015-11-07 07:04:07 följande:
    Dom har pratat dom det innan men det har varit lugnt. Så igår sa dom att det risk för överstimulering om dom sätter in ett embryo plus stor risk för blodproppar mm.

I januari har vi försökt i tre år, så det känns som en evighet.

Alla runt omkring mig för barn, vänner är redan inne på sitt andra barn.

Blev moster för första gången i augusti och jag kunde knappt glädjas åt detta då alla känslor för längtan och frustrationen efter ett eget är så stort.

Tråkigt att utgången blev såhär!

Ja kan förstå det, är länge som vi försökt nu också..

Ja bli moster när man håller på med detta kan ju inte vara lätt att glädjas åt fullt ut när man håller på med detta, är glad att min syster är yngre än mig, och dessutom singel, så det inte blir några bebisar där innan oss!

Svar på tråden IVF oktober 2015