• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-11-12 19:38:22 följande:

Zamira hur går det?

Det går bra än så länge, men sjukskriven i en vecka pga ont eller snarare hugg i magen och stress på jobbet, så blev ordinerad att vila en vecka av läkaren nu. Hade sex igår och fick en brunaktig flytning efteråt, så nu tänker jag inte göra nåt sånt förrän i augusti/september nästa år haha :p
    Hur går det med dig?
  • skatten12

Inte gjort vul ännu?
    Säkert bara skör slemhinna :/ jag vågar inte ! Hm.

Jag oroar mig för molvärk ? Vet intr varför , vet ju det är normalt, men ändå

• Zamira
    skatten12 skrev 2015-11-12 20:19:27 följande:

Inte gjort vul ännu?
    Säkert bara skör slemhinna :/ jag vågar inte ! Hm.

Jag oroar mig för molvärk ? Vet intr varför , vet ju det är normalt, men ändå

Nej, men har ju min tid på torsdag så väntar tills dess :)
    Tror också på det, för har inte varit nåt mer efter det, och det känns ju bra iallafall!

Det kan jag förstå, man vet ju inte hur mycket man ska känna :/ har känt samma faktiskt, och nu har det ju blivit mer än vad jag kände va ok, men kan va på grund av stress kanske, så ska bli skönt att vila en vecka och se om det blir bättre av det.
  • MålaMittHjärta

Åh längtar som tusan till vårt vul på torsdag behöver se att det finns något där inne med ett tickande hjärta för att tro på det!

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-13 15:20:21 följande:

Åh längtar som tusan till vårt vul på torsdag behöver se att det finns något där inne med ett tickande hjärta för att tro på det!

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Säger samma, längtar också till vul på torsdag!! :D
    Det räcker inte med symtom, man vill ju faktiskt se att det är något där inne..
  • skatten12

Jag med, på fredag !
    Jag livrädd för det inte ska va nått :(
    Får bara inte hända .... :(

• Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-11-13 21:26:45 följande:

Ultraljudsvecka nästa vecka alltså! Håller tummarna för oss alla <3

Ja har vi alla till veckan alltså? Ja lycka till nu till oss alla <3
  • skatten12

Ja !! Måtte de gå fort och att allt är bra <3
    Jag så orolig, förstår inte varför jag inte kan släppa det ! Jag tänker på varenda symtom. Ibland har jag inget !!! Det gör mig nervös. Samtidigt som jag har vänner som aldrig haft nått med några barn !

Men är nog bara för jag vet om ma. Att jag vart med om de tidigare. De gör sitt. Annars är man ju cool så länge de inte kommer blod .... Hur hanterar ni tankarna ?
    Eller njuter ni bara av graviditeten ?
    " man väntar ju barn inte missfall "
    Så borde man tänka ....... Dumma mej

Svar på tråden IVF oktober 2015