• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • MålaMittHjärta

Sen känner jag av molvärk som känns ungefär som mensvärk.

Tack för gratulationerna :) imorgon är det dags spännande och nervöst på samma gång ?

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Pluttan86

Jag ogillar också kaffe nu, men måste ändå göra i ordning min vanliga kopp på morgonen. Men det smakar inte alla gott!

• Pluttan86

Någon som ska göra kub kring v.12? I mitt landsting får man inte göra det under 35år. Ville därför göra ett privatultraljud och ringt runt men det finns inte möjlighet till det i min stad. En barnmorska avrådde från "nöjesultraljud" och hänvisade till strålskyddsmyndighetens studie.. Bla bla!

Känns ju jättelänge till Rul i slutet på januari, men försöker tänka att många inte ens går på tidigt vul. Många har ju bara rul. Så man borde väl klara sig och får lita på kroppen. :) (försöker tänka positivt) :)

• Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-11-18 15:46:18 följande:

Någon som ska göra kub kring v.12? I mitt landsting får man inte göra det under 35år. Ville därför göra ett privatultraljud och ringt runt men det finns inte möjlighet till det i min stad. En barnmorska avrådde från "nöjesultraljud" och hänvisade till strålskyddsmyndighetens studie.. Bla bla!

Känns ju jättelänge till Rul i slutet på januari, men försöker tänka att många inte ens går på tidigt vul. Många har ju bara rul. Så man borde väl klara sig och får lita på kroppen. :) (försöker tänka positivt) :)

Jag har tänkt göra det, min bm tog tom upp det på hälsosamtalet som jag hade för två veckor sen :) Här erbjuds det för alla tydligen!
  • MålaMittHjärta

Zamira

Zamira skrev 2015-11-18 16:03:29 följande:

Jag har tänkt göra det, min bm tog tom upp det på hälsosamtalet som jag hade för två veckor sen :) Här erbjuds det för alla tydligen!

Vi erbjuds också ett ultraljud i v 12 (inte kubb utan ett vanligt ultraljud ) och ett tillväxtultraljud i v 32 pga att vi gjort ivf.
  • Pluttan86
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-18 16:09:17 följande:

Zamira

Vi erbjuds också ett ultraljud i v 12 (inte kubb utan ett vanligt ultraljud ) och ett tillväxtultraljud i v 32 pga att vi gjort ivf.

Vilket bra upplägg! Ska på inskrivning i v.13 får prata med barnmorskan då.

Men är väl bara ställa in sig på Rul.
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-18 16:09:17 följande:

Zamira

Aha okej! Ska höra med min klinik imorgon om hur de tycker man ska göra, vet inte hur de tänker med ul framöver för vår del, har än så länge bara diskuterat det som är imorgon :)
  • Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-11-18 16:12:40 följande:
    Vilket bra upplägg! Ska på inskrivning i v.13 får prata med barnmorskan då.

Men är väl bara ställa in sig på Rul.
    Ja, jag är glad att vi erbjuds, annars hade jag nog betalat för att få göra det.
    Blir ju lång väntan tills RUL då :/
  • Pluttan86
    Zamira skrev 2015-11-18 16:49:07 följande:

Ja, jag är glad att vi erbjuds, annars hade jag nog betalat för att få göra det.

Blir ju lång väntan tills RUL då :/

Vi har åkt många mil för ivf-besöken, hade de gått att göra i vår stad så hade vi ju betalat för det som var planen. Men går det inte så får man ställa in sig på rul och som sagt så är det ju det vanligt, får gilla läget å tänka positivt utifrån ens förutsättningar.
  • Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-11-18 18:45:43 följande:
    Vi har åkt många mil för ivf-besöken, hade de gått att göra i vår stad så hade vi ju betalat för det som var planen. Men går det inte så får man ställa in sig på rul och som sagt så är det ju det vanligt, får gilla läget å tänka positivt utifrån ens förutsättningar.
    Jo, finns inte möjligheten så får man ju bara göra det bästa av situationen! Är glad att vi inte hade så jättelång väg, 20 mil enkel resa till vår klinik, är ju de som har betydligt längre än vi hade, det enda som känns lite tråkigt är att vi har 10 mil till kliniken där ultraljuden görs, men förhoppningsvis ska man inte behöva va där allt för många gånger heller ;)
Svar på tråden IVF oktober 2015