• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2016-02-21 22:41:20 följande:

Var den för "utgången " då görs ett nytt ul. Annars behöver du inge oroa dej

Den sitter långt ner i framkant, troligtvis växer den upp. Vi får ändå ett tul i v 32 så bra de kikar på den :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Lutetzia
    MålaMittHjärta skrev 2016-02-22 16:53:48 följande:
    Den sitter långt ner i framkant, troligtvis växer den upp. Vi får ändå ett tul i v 32 så bra de kikar på den :)
    Samma för mig. Ska också göra ett till ul i v 32. Hur långt gången är du nu?
  • skatten12

Min gör det med, men finns ingen anledning att titta då den växer upp. Är mer när de är totalt Previa ( helt i vägen)

• MålaMittHjärta
    Lutetzia skrev 2016-02-27 17:41:09 följande:
    Samma för mig. Ska också göra ett till ul i v 32. Hur långt gången är du nu?
    jag går in i v 23 idag :) 
  • Lutetzia

När jag gjorde RUL så sa BM att den var helt i vägen, men att den troligtvis kommer att växa uppåt. Att den gör det i 99 % av fallen. Men att de måste kolla igen, för om den är fortfarande är ivägen måste det bli kejsarsnitt.

• lilsis

Fick i tisdags tillbaka mitt sista ägg från plocket i oktober. Går inte snabbt precis.

• MålaMittHjärta
    Lutetzia skrev 2016-02-28 22:52:57 följande:

När jag gjorde RUL så sa BM att den var helt i vägen, men att den troligtvis kommer att växa uppåt. Att den gör det i 99 % av fallen. Men att de måste kolla igen, för om den är fortfarande är ivägen måste det bli kejsarsnitt.

Så hade min svägerska och hon fick göra ett kejsarsnitt, fast är nog annorlunda att få göra ett planerat kejsarsnitt för då är man mer inställd på det än ett akut.
    Men som sagt håller tummarna på tul, när fick du tid där?
  • Lutetzia
    MålaMittHjärta skrev 2016-03-31 08:27:31 följande:
    Så hade min svägerska och hon fick göra ett kejsarsnitt, fast är nog annorlunda att få göra ett planerat kejsarsnitt för då är man mer inställd på det än ett akut.
    Men som sagt håller tummarna på tul, när fick du tid där?
    Jag har inte fått en tid för nytt UL än, ska boka nästa gång hos BM. Jag är egentligen öppen för vad det än blir, inser att man inte kan planera så mycket här. ;)  Tar allting som det kommer och försöker att inte ha så många förutfattade meningar. Vilket är svårt för mig som normalt har stort kontrollbehov.
Svar på tråden IVF oktober 2015