• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • MålaMittHjärta
    Lutetzia skrev 2016-06-13 21:14:28 följande:
    Hjärtat och Lloyds hittills. Tycker att Hjärtat var rätt bra men Lloyds hade jag kunnat vara utan. Bara trista småprover.
    Kronans babygåva tycker jag var bra och hjärtat :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Zamira

Fick igenom mitt planerade snitt, så mitt nya bf är 28/6 istället för 5/7, helt plötsligt är det bara 14 dagar kvar!! :)

• MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2016-06-14 17:36:44 följande:

Fick igenom mitt planerade snitt, så mitt nya bf är 28/6 istället för 5/7, helt plötsligt är det bara 14 dagar kvar!! :)

Åh grattis :) Mysigt med en juni bebis <3 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Zamira
    skatten12 skrev 2016-06-14 21:44:16 följande:

Grattis ! Va härligt :))

Tack, ja det känns underbart :) 
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2016-06-15 07:44:33 följande:
    Åh grattis :) Mysigt med en juni bebis <3 

Tack!

Ja, så nu hoppas jag bara på att hon inte får för sig att komma ut tidigare, utan att allt håller sig lugnt tills den dagen :)

• skatten12

Zamira: kommer hon tidigare är de nått positivt med det. Förlåt om ja missat, men varför planerat sectio?

• Zamira
    skatten12 skrev 2016-06-16 09:19:47 följande:

Zamira: kommer hon tidigare är de nått positivt med det. Förlåt om ja missat, men varför planerat sectio?

Ja, och hon är ju fullbakad, så 7 dagar innan bf gör ingenting för mig :)

Jag har bl.a kondylom, och även problem med att jag spricker varje gång jag och sambon har sex (så sex existerar knappt här, tror vi sist gjorde nåt i december ifjol), och pga detta så har jag blivit livrädd inför vf, dels att kondylomet ska bryta ut i sprickor/ bristningar som uppstår vid förlossningen, och även rädsla över att spricka..

Hade jag inte haft dessa problem så hade jag väldigt gärna fött vanligt, för jag tror jag hade klarat det galant, så lite "ledsen" är jag över att jag vill snittas, men jag tror att det är det bästa alternativet, även om det innebär mycket längre återhämtningstid än vf, men sambon får ju vara hemma och hjälpa en ett tag, så ska det gå bra :) 

• skatten12

Ok :( beklagar !!
    Säger läkaren att risken är stor för stora bristningar ?

Du kommer fixa det galant :)

Svar på tråden IVF oktober 2015