• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Carolaj83

Var ett tag sen jag var inne här, 50 dagar kvar till bekänna helt sjukt. Jag är sjukskriven fram till bf pga blödningar...vilket är väldigt påfrestande för mig då jag är en person som vill göra saker hela tiden.

• Zamira
    skatten12 skrev 2016-05-27 23:07:41 följande:

Hur mår ni brudar ??

Jag mår ganska så bra, foglossningen gör sig påmind om dagar/kvällar/nätter, men man får bara bita ihop!
    Just nu väntar jag bara på att tiden ska gå så det blir den 14/6, så jag får träffa läkare om planerat snitt.
    Gått hos Aurorabm två gånger, men hon tyckte inte vi skulle ha fler samtal utan skickar vidare mig till läkare istället, vilket känns bra :)
    Och 38 dagar tills bf!!

Hur mår du?
  • MålaMittHjärta

hej 35 dagar kvar till bf här och har inte riktigt fattat att det snart är dags :)
    En vecka kvar i skolan ska bara avsluta den sista tentan sen är förhoppningsvis denna terminen över tjoho! Trodde verkligen inte jag skulle orka men skönt att jag gjorde det iaf :)

Gjorde ett tul för 2 v sedan och fick se lillebrors ansikte i 3d och man ser redan nu att han kommer bli en kopia av sin storebror <3 Blir även en vanlig förlossning då moderkakan flyttat sig :)

Börjar känna av foglossning och känner dagligen av massor med sammandragningar. Är ju inte länge kvar nu men lite påfrestande att man inte orkar med sonen på 4 års tempo, har förstår ju inte riktigt varför mamma inte orkar spela fotboll och så.

Men men snart är det dags att träffa lillebror <3

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Lutetzia

Det börjar bli tungt nu. Är svullen och känner tyngden från magen. Lite foglossning men var värre tidigare. Känner mig otymplig och längtar tills graviditeten är över. BF om 28 dagar! :) Bebisen har fixerat sig nu och trycker rätt så bra på bäckenet.

När jag var på UL i v 32 visade det sig att moderkakan hade flyttat sig uppåt, så förbereder mig inför vanlig förlossning och har nästan packat klart BB-väskan.

• skatten12

29 dagar kvar här :) mår super !!
    Längtar så nu. Men lite små pirrigt inför Förlossningen.

Vad har ni fått för gratis paket ? Om ni tagit ut några? Ja beställt apotek grupp, apotek hjärtat o Libero.

• MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2016-06-01 06:53:25 följande:

Vad har ni fått för gratis paket ? Om ni tagit ut några? Ja beställt apotek grupp, apotek hjärtat o Libero.

Vi har fått libreos, apotek hjärtat och babyproffsen. Har beställt på apoteksgruppen och loyds apotek men inte hämtat ut då det inte finns något i närheten.
  • Zamira

Apotek hjärtat, Apoteksgruppen, Kronans apotek, Libero, Babyproffsens, Rema 1000, Lloyds apotek och ett paket från Allt för föräldrar, det tror jag är allt gratismaterial som jag hämtat ut :) Även fått lite saker när jag var på babymässa i mars, men det var ju inga paket man kunde beställa.
  • skatten12

Okej :))
    Med tagit hem några. Vet inte om
    Ja tycker dem är så bra ?

Har ni några känningar ??
    Jag önskar så för förlossning innan eller kring midsommar. Hade passat så bra :) hoppas kan man alltid Göra.

• MålaMittHjärta

Jag börjar känna av ett tryck nerråt ibland och att en del sammandragningar gör ont. Men vågar inte hoppas för mycket, det händer när det händer :)

Sambon jobbar t.o.m söndag sen är det fritt fram, tycker med att innan midsommar hade varit bra :)

• Lutetzia

Hjärtat och Lloyds hittills. Tycker att Hjärtat var rätt bra men Lloyds hade jag kunnat vara utan. Bara trista småprover.
Svar på tråden IVF oktober 2015