• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Mamacitaa

Jag mår illa så jag vet knappt vart jag ska ta vägen o trötthet ska vi inte tala om *gäsp*

Jag är i vecka 10 och har haft illamåendet sen 2dagar innan plusset. Sen gör sig foglossningen påmind då o då.

Vi har bara berättat för våra föräldrar o sen 2 vänner till mig vet. Vi tänkte vänta till efter kub innan barnen och resten får veta :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Moneal

Åh nu börjar jag få en liten klump I magen till och från.

ska på åter koll på för ul på onsdag, har då väntat i 3 veckor på att få veta om gullgrisen lever eller ej.

håll några extra tummar för mig på onsdag vid 9.30.:)

• Lizz85

Mår fortfarande illa och pratade med bm i morse som skulle fixa nya piller. Fick lergigan comp utskrivet förra veckan.. Men hjälpte inget...

Sen har jag foglossning som heter duga. Har gått med bälte hela dagen men då jag tog av mig det oj oj oj.... Höfterna värker och det ilar nå så fruktansvärt vid troskanten... Aldrig varit med om det innan!

Idag har jag varit jätte yr och har inte fått ställa mig upp snabbt eller så.. Har lågt blodtryck sen innan och har alltid haft. Men idag var jag nära på att svimma. Obehagligt....

Men kan inte vara hemma hur länge som helst..

Var hemma förra veckan från onsdag...

Är i vecka 12+5 idag....

Hur ska detta sluta ens? Om det redan är så här jobbigt! :-S

• RobzMarley
    Greifing skrev 2015-11-02 11:36:36 följande:

hur mår ni andra nu när vi kommer upp i veckor?

Jag är i v 11 (10+3) och hört grodan jr med angelsound idag.. Underbara 160 slag som slår därinne. Hör hur den rör på sig men känner ingenting. Kanske ska de bli dags att fatta att man är gravid?

Mina syntom försvann för nån vecka sedan. Har endast grymt ont i brösten och ligamenten. Annars mår jag toppen! Ska på ett ultraljud imorgon pga att jag var så orolig förra veckan så jag fick en tid imorgon.

Ta hand om er

Vecka 11+4 idag. Kub på fredag. Detta är också min värsta hittills. Illamående, svullnad. Som dock lagt sig lite nu. Tycker inte magen är särskilt stor. Gått upp 3 kg.
    Senaste veckan började mina fogar. Känt det först när jag ska tex gå ur sängen. Sen nere i ryggen på jobb. Måste leta fram mitt bälte (har flyttat så har inte superkoll på vart det befinner sig. Beställde en Gravidkudde iaf! Ser fram emot att den kommer.

Vi har inte berättat. Ett par vet på jobb, de jag jobbar närmast då jag mått så dåligt. Sen gissade min mamma i helgen men min pappa vet inte än. Min mamma tog det mkt bättre än jag trodde även om de inledande orden var "ni ska väl inte ha en till?". Det var vi som hade pratat om namn med barnen på morgonen OM de skulle få ett syskon. Men vi s inte att så var fallet. Men de hade såklart babblat. Och. Mamma fick ingen klarhet haha. Tänkte vänta tills efter kub. Men nu vill jag inte berätta... Haha.

Kommer att vänta ett tag till på jobbet. Dolde trean till vecka 18-19.
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2015-11-02 19:58:28 följande:

Åh nu börjar jag få en liten klump I magen till och från.

ska på åter koll på för ul på onsdag, har då väntat i 3 veckor på att få veta om gullgrisen lever eller ej.

håll några extra tummar för mig på onsdag vid 9.30.:)

Ska vi göra
  • Nanna80

Håller tummarna Moneal!

Igår hade jag två kunder som frågade om det var dags igen, så nu börjar det bli ganska uppenbart tydligen. Jag tycker bara att jag ser lite småtjock ut.. Maken sa redan när vi var på skolfesten innan lovet att de andra vuxna hade sneglat på min mage. Men då vågade kanske ingen fråga
    Mamma sa när vi berättade för dem att hon nog hade undrat, då jag tränar rätt mycket och hon tyckte att jag lagt på mig lite.. -"Och det var väl märkligt med tanke på hur mycket du tränar"

• Moneal
    Greifing skrev 2015-11-02 11:36:36 följande:

hur mår ni andra nu när vi kommer upp i veckor?

Jag är i v 11 (10+3) och hört grodan jr med angelsound idag.. Underbara 160 slag som slår därinne. Hör hur den rör på sig men känner ingenting. Kanske ska de bli dags att fatta att man är gravid?

Mina syntom försvann för nån vecka sedan. Har endast grymt ont i brösten och ligamenten. Annars mår jag toppen! Ska på ett ultraljud imorgon pga att jag var så orolig förra veckan så jag fick en tid imorgon.

Ta hand om er

är ju troligen bara I vecka 9 eller 10.och mår illa, är lite trött och så men inget som är mer än de tidigare graviditeterna.

Hungrig som bara den är man och en del huvudvärk.

tror det är dax för järn snart här.

åh vill oxå kunna lyssna, har en app man kan använda men då måste man ha headset utan mic och det har ju inte jag :(

Lycka till på ditt ul I dag!

Allt kommer säkert se bra ut ska du se :)
  • Greifing

På mig har det alltid synts tidigit på även denna gång. Enda skillnaden är att jag inte väger 55 kg som när jag blev gravid med Stella utan väger nu ca 76 kg.

En boende på jobbet kom på mig trots arbetskläder. Det går inte gömma. :-/ Hade gärnat velat gömma ett bra tag till!

Håller tummarna på KuB på fredag <3

RobzMarley skrev 2015-11-03 06:15:45 följande:

Vecka 11+4 idag. Kub på fredag. Detta är också min värsta hittills. Illamående, svullnad. Som dock lagt sig lite nu. Tycker inte magen är särskilt stor. Gått upp 3 kg.

Senaste veckan började mina fogar. Känt det först när jag ska tex gå ur sängen. Sen nere i ryggen på jobb. Måste leta fram mitt bälte (har flyttat så har inte superkoll på vart det befinner sig. Beställde en Gravidkudde iaf! Ser fram emot att den kommer.

Vi har inte berättat. Ett par vet på jobb, de jag jobbar närmast då jag mått så dåligt. Sen gissade min mamma i helgen men min pappa vet inte än. Min mamma tog det mkt bättre än jag trodde även om de inledande orden var "ni ska väl inte ha en till?". Det var vi som hade pratat om namn med barnen på morgonen OM de skulle få ett syskon. Men vi s inte att så var fallet. Men de hade såklart babblat. Och. Mamma fick ingen klarhet haha. Tänkte vänta tills efter kub. Men nu vill jag inte berätta... Haha.

Kommer att vänta ett tag till på jobbet. Dolde trean till vecka 18-19.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!