• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-03-02 14:36:15 följande:

27+0 och 91 dagar kvar. Vilket känns som för många... Vissa dagar är sammandragningarna bara för mycket. Och idag när jag är f-ledig med treåringen har jag så dåligt samvete för att jag inte orkar leka.

I morrn blir det Vab för största barnet. Han är dock inte så sjuk så det blir jobbigt. Ska passa på att ta det lite lugnt.

Det där samvetet ja.. Usch man vill så mkt.
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-03-02 18:47:57 följande:

Nä, svårt med järn. Man blir så så himla hård i magen om man tar större mängd med.

Härligt m kryssning!

De två första graviditeterna åt jag Niferex och hade stora problem med magen. Med trean sa jag i princip att jag vägrade äta Niferex och hon föreslog då Duroferon. Magen funkade mycket bättre!

För ett par veckor sedan hade mitt järnvärde krupit ner till 114 så jag antar att det blir järntabletter snart.
  • lima76
    Bibi84 skrev 2016-03-02 14:18:37 följande:

det är typiskt det! bara att ta det lugnt! krya på dig! Heller inte kul med en nerv i rumpan som gör det värre.

Många som är på tvåsiffrigt! själv har jag...118 dagar kvar och det känns som en evighet då jag fram till januari trodde att jag var 1 månad längre gången, och då skulle jag ha haft 88 dagar kvar.... dvs. MINDRE än tre månader. usch och fy, det är bara jobbigt att ha det i bakhuvudet hela tiden. 

Har idag provat gravid yoga på youtube...haha...10 min x 2. ska prova detta i en vecka och se hur min kropp reagerer på detta. Var inte det skönaste för min godaste högerskinka, men vem vet, kanske det kan hjälpa. :)

RobzMarley skrev 2016-03-02 18:48:45 följande:
    Usch stackare! Inget roligt. Extra tufft när man ör gravid. Krya på dig!!
    Tack för omtanken <3

• Mamacitaa
    Bibi84 skrev 2016-03-01 23:14:22 följande:

D vitamin och magnesium.... jag var jättetrött och då funkade det. 

Då ska jag testa de :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Bibi84

sökte på pregnancy yoga och fick upp en del. 

#t=20.2095

henne har jag sett på idag, gjorde del 1 och 2.

Vi har fått massa tjock, tung snö idag. Och vad gjorde jag.....jo, skottade....och GISSA om jag får sota för det just nu. kom nästan inte ut av soffan, behövde gå med kryckor för att komma mig till badet och upp till sängen igen. Som tur är har jag en som kan hjälpa mig, så vi har blivit eniga om att skotta kan jag verkligen inte göra. Snöfräsaren stoppar med den typ av snö som är nu, och jag vet hur det blir när man låter den typ av snö ligga och frysa. blä, men på fredag kommer mannen hem, DET ska bli så skönt!

• Zoey83

Har också dåligt järnvärde...käkar maxdos av duropheron järntabletter (magen i obalans)men ändå ligger jag bara på 120.

Vad har ni i SF mått???

Jag har SF 32 och är i v.29.

• Moneal
    Zoey83 skrev 2016-03-02 23:52:12 följande:

Har också dåligt järnvärde...käkar maxdos av duropheron järntabletter (magen i obalans)men ändå ligger jag bara på 120.

Vad har ni i SF mått???

Jag har SF 32 och är i v.29.

Var hos bm i går, hade sf mått på 26 i vecka 24 ligger precis över översta strecket på Kurvan.

järnvärdet håller på att sjunka låg nu på 124 i Hb.
  • Mamacitaa

Jag äter oxå dureferon 2x dag. Är de max dos?

Mitt sf mått är 25 nu i vecka 26 :)

Jag har fått graviditetsnästäppa. Asså på.nätterna blir jag tokig :/

• Zoey83
    Mamacitaa skrev 2016-03-03 13:38:16 följande:

Jag äter oxå dureferon 2x dag. Är de max dos?

Mitt sf mått är 25 nu i vecka 26 :)

Jag har fått graviditetsnästäppa. Asså på.nätterna blir jag tokig :/

Ja, min bm sa till mig att det är maxdos så de inte vill ge mig mer än så.

Men jag vill ju ha upp mitt järnvärde!!! :-/

Oj, jobbigt med täppa, finns det något du kan ta för att underlätta? Typ nässpray?

Hoppas det snart släpper.
  • Mamacitaa
    Zoey83 skrev 2016-03-03 17:48:33 följande:

Ja, min bm sa till mig att det är maxdos så de inte vill ge mig mer än så.

Men jag vill ju ha upp mitt järnvärde!!! :-/

Oj, jobbigt med täppa, finns det något du kan ta för att underlätta? Typ nässpray?

Hoppas det snart släpper.

Jo samma här. Läste om d vitamin och det kan hjälpa att. Få upp järnvärdet :)

Använder renässans och nozoil o de lindrar en del iaf.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!