Nu har jag fått penicillin, nasonex och rinexin! och efter en 2-timmar lång tupplur efter första tabletterna kändes det, om inte bättre, så iallafall mindre ont! Hoppas nu att det är sista sjukvändan den här graviditeten så jag kan börja orka fixa med garderober och ladda för förlossningen.
Tycker det är skitjobbigt med ungarnas kläder ärligt talat.. Gå igenom, spara det som är värt att sparas och komma fram till vad som behöver köpas. Det är nog den stora nackdelen för mig med att ha många barn, kläderna och tvättandet av kläder... men innan jag tar mig an det ska jag bli lite piggare... Eller tvinga familjen att bli heltidsnudister.. :)
RobzMarley skrev 2016-03-09 20:31:21 följande:
Så skönt!! Tror jag råkade stöta på dig på instagram nyss. :) genom en sån soda du vet typ blivande mammor eller Ngt i den stilen. :)
Ja, alltså läkaren ringde upp idag. Han var liksom "kan du jobba?" Som inöverhuvudtaget. Sa att jag tänkte 25% var lagom t att börja med. Har bra tider redan liksom. Så han sjukskrev mig på 25-% mars ut. Nytt besök då sista dagarna den månaden.
Så berättar jag för kollegorna under morgonrasten... En bara "FK kommer aldrig att godkänna det. De anser att lärare kan jobba sittandes. De sjukskriver bara om man har havandeskapsförgiftning typ". Kändes liksom så tråkigt. Jag har gått o velat o känt ångest o stress för detta och tagit steget då jag helt enkelt inte orkar mer. De sena dagarna kan jag inte göra ngt alls när jag kommer hem. Och dagarna är generellt tunga.
Så när jag kom upp till mig bröt jag ihop. Tårarna bara kom. Jag kände att nä jag får ringa läkaren o be honom ta tillbaka intyget. Så hade jag nästan samlat mig helt så kom min chef. Hon var så snäll och sa att det var klart jag skulle ner i tid. Jag skulle tänka på mig först. Så då kändes det ok igen. Se hur det är. Oavsett om jag får avslag från fk så fixar vi att jag går ner 25%. Men tänk om jag behöver gå ner mer sen och inte får pengar.. :/ suck.
Ta inte ut bekymren i förskott, jag tycker att FK har blivit bättre att ha att göra med genom åren och just foglossning är ganska accepterat som skäl till sjukskrivning. Hoppas det går igenom utan problem! och gör det inte det så försök förklara så övertydligt som du bara kan när du överklagar.
Med sjukskrivningar i åtanke och allt prat om jämställdhet hit och dit så tycker jag att det skandal att det inte finns en extra månad eller två som bara mamman kan ta ut under graviditeten!!!(alltså utan att påverka övriga föräldradagar) Det hade nog varit bra för alla mammor att unna sig en viloperiod i slutet av graviditeten utan det ständiga dåliga samvetet för att man inte räcker till/orkar! Och det hade sparat sjukskrivningar! Fler förlossningar hade säkert också varit utan komplikationer helt enkelt för att mamman orkar! men man fokuserar bara på pappans jämställdhet, hans garantidagar. Det gör mig så arg. Det är en sak att uppmuntra en pappa att ta ut föräldraledigt men det fungerar inte praktiskt i alla familjer och det finns inte ens en möjlighet idag att söka dispans så att mamman kan ta fler dagar.