• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-02-24 10:05:53 följande:

Vi måste fixa vagn, bilstol och säng. Annars är det mesta klart. Tyvärr hade jag inte mkt kläder kvar från killarna. Och många hade blivit kassa i resåren.

Resåren har jag inte tänkt på... Det är barnmarknad om ett par helger. Jag borde nog kolla upp de sparade kläderna innan dess så jag kan komplettera billigt om alla gamla kläder är sönder.
  • Bibi84

åh...ska alkohol hindra värkarna....nu kan jag ju inte påstå att jag har provat det, men har hört att champange ska tydligen vara en grej....kanske för att man tar det lungt och slappnar av.:)  för mig så är det nog det att jag har tagit det väldigt lugnt! :) 

• RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-02-24 16:53:25 följande:

Enligt min svärmor som är barnmorska så gör alkohol att värkarna försvinner. Så de tänker rhag undvika.

Sen har jag blivit igångsatt med alla mina 3 så förväntar mig samarbete även denna gng. Kommer be om hinnsvepning iaf och hoppas den tar denna gng. :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Jag kommer också be om hinnsvepning. Eller kanske väna och be om det v 37+0 hahaha
  • RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-02-24 17:53:28 följande:
    Resåren har jag inte tänkt på... Det är barnmarknad om ett par helger. Jag borde nog kolla upp de sparade kläderna innan dess så jag kan komplettera billigt om alla gamla kläder är sönder.
    Hur gamla är dina? Här var det tråkigt för jag hade allt i flickkläder. Yngsta är bara 3,5 år. Men killarna 10 och 8. Där har jag dessutom hunnit sälja av och sortera bort mkt. Och hade inte mkt kvar. Använde det jag kunde t dottern och rensade bort det mesta andra. Det jag har kvar var det som var av kvalité från Pop osv. Men inte mkt tyvärr.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-02-24 21:16:31 följande:

åh...ska alkohol hindra värkarna....nu kan jag ju inte påstå att jag har provat det, men har hört att champange ska tydligen vara en grej....kanske för att man tar det lungt och slappnar av.:)  för mig så är det nog det att jag har tagit det väldigt lugnt! :) 

Ja, de säger ju det att vila är bästa knepet då det är först då det värkatimulerande hormonet frigörs. Eller något sånt. ????
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-02-25 07:29:07 följande:
    Hur gamla är dina? Här var det tråkigt för jag hade allt i flickkläder. Yngsta är bara 3,5 år. Men killarna 10 och 8. Där har jag dessutom hunnit sälja av och sortera bort mkt. Och hade inte mkt kvar. Använde det jag kunde t dottern och rensade bort det mesta andra. Det jag har kvar var det som var av kvalité från Pop osv. Men inte mkt tyvärr.
    Lika gamla som dina! Skrattande Så de äldsta kläderna är 10 år. Galet!!!! Jag har inte rensat bort något. Oxå galet...

I de första storlekarna är det mesta tämligen könsneutralt. Mycket vitt, grönt och brunt. Om jag kommer ihåg rätt. Jag ska nog ta tag i det och rota fram kassen med den första storleken i alla fall. Kan kanske göra det i morgon. Jag har haft massor av sammandragningar hela veckan Rynkar på näsan. Minstingen ska till BVC i morgon och jag har inga möten på jobbet så jag stannar nog hemma.
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-02-25 07:30:18 följande:
    Ja, de säger ju det att vila är bästa knepet då det är först då det värkatimulerande hormonet frigörs. Eller något sånt. ????
    Hur vilar en när en redan har tre barn!?! Tycker det aldrig är tillräckligt med lugn och ro hemma just nu. 

Jag var till BM i måndags och sa att allt är ok, jag mår bra bla bla bla. Det vände fort under den här veckan... Jag hoppas verkligen det blir en bättre vecka nästa vecka.

Appen säger att det är under 100 dagar kvar nu i alla fall! Solig
  • Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-02-25 07:25:44 följande:

Jag kommer också be om hinnsvepning. Eller kanske väna och be om det v 37+0 hahaha

Haha jaa jag får oxå vänta ett tag till en håller tummarna att de fungerar när vi ber om det.

Vila är väl de bästa..så mkt man kan.. inte mkt vila här heller :/

Men in kropp är envis o vill att jag ska gå över tiden då tappen varit omogen innan och efter bf. Skulle vara kul om kroppen satte igång allt själv denna gng :)
  • lima76

Jag har också gått över med alla tre men iaf kommit igång av mig själv till slut. Är lite rädd för igångsättning då jag hört att det gör mer ont.. men är också lite orolig för att gå över både pga min ålder (hinner fylla 40 innan bf) och pga gbs.. men får väl försöka lita på min kropp.. 

Idag har jag ont! har varit "ledig" med influensasjuk liten och sportlovslediga stora..och fick för mig att jag inte kunde leva i dammet längre så började städa på ovanvåningen, byta i sängar osv, Fast jag vet att det är typ sämsta rörelserna. så nu sitter jag vid datorn och kvider och min alvedonpigga sjukling klättrar på mig...

• Nanna80
    Mamacitaa skrev 2016-02-23 15:18:00 följande:

Sitter jag i soffan så smaker jag magen och drar upp linnet för jag tycker kläder över magen på kvällarna är obehaligt. . Va likadant sist :p

Vi har babyskydd men måste köpa ny vagn. Bebiskläder gav vi bort till second hand månaden innan vi fick plusset. De räckte ju med barn ;)

Så nu måste vi köpa in en massa kläder igen.. har 3n del bodysar så lite byxor strumpor o så kvar :)

Vi sålde oxå massa på loppis typ 2 veckor innan plusset... Bl.a. Babygymet för typ noll kronor.. Men alla stora saker hade vi kvar iaf tack & lov
    Babyskyddet hade jag lovat bort till en väninna.. Men fick ringa & säga att hon fick köpa nytt istället
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!