• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Li79

Hej, hoppas jag får hoppa in här! Jag har idag börjat ruva på en blastocyst. Testdag är 5/12.

• Förstivf

Kajo, med vårt första barn gjorde vi ca 8 ivf er, fick bara ägg till frysen sista behandlingen. Tog ca 3 år. Fick två missfall. Så sluta inte kämpa! Idag är sonen 9 månader och nr 2 är på väg ?

• regnbagsbarn

Hoppar också in här :) Blev ruvare i måndags till en femdagars blastocyst. Tycker tiden går långsamt och det är plågsamt att vänta! Räknar ni återföringsdagen som RD 1 eller först dagen efter?

• Mirabell

Testdag på lördag men jag tror inte det har funkat, känner ingenting alls.. Suck!

• irrbloss_83

Nu är även jag ruvare! Fick tillbaka en toppenfin liten blastocyst idag, och minst två (kanske fyra) till frysen. Det är första IVF-försöket för oss :)

Vi firade det hela med att gå till hotellrummet och sova i två timmar. Ljuva romantik :D

Hur räknar ni ruvardagarna förresten, är jag på RD1 idag eller är det imorgon?

• Humla85a
    irrbloss_83 skrev 2015-11-30 16:23:53 följande:

Nu är även jag ruvare! Fick tillbaka en toppenfin liten blastocyst idag, och minst två (kanske fyra) till frysen. Det är första IVF-försöket för oss :)

Vi firade det hela med att gå till hotellrummet och sova i två timmar. Ljuva romantik :D

Hur räknar ni ruvardagarna förresten, är jag på RD1 idag eller är det imorgon?

Kul :). Själva insättningsdagen räknas som dag 0. Första blir imorgon. Håller tummarna för er
  • Mirabell

testade positivt i lördags, testade igen idag eftersom plussen var svagt så hoppades jag att det skulle vara starkare idag. Det var negativt. Är förvirrad, vad betyder detta? Tidigt missfall men ingen blödning eftersom jag äter medicinerna??

• regnbagsbarn
    Mirabell skrev 2015-11-30 18:05:52 följande:

testade positivt i lördags, testade igen idag eftersom plussen var svagt så hoppades jag att det skulle vara starkare idag. Det var negativt. Är förvirrad, vad betyder detta? Tidigt missfall men ingen blödning eftersom jag äter medicinerna??

Konstigt! Kemisk graviditet? Testa om några dagar igen!
Svar på tråden En tråd för oss ruvare