• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Aliiice
    Iskristall skrev 2015-12-19 09:55:55 följande:

Å spännande! Har du känt av nåt annat? Fick du tillbaka ett 2 eller 5 dagars? Håller tummarna för dig!

Första veckan av ruvandet hade jag massa symptom men jag var även lite överstimulerad sen försvann allt. Så har inte känt av något förutom värk i magen till och från i onsdags. Mest på vänster sida och strax under naveln. Det kommer bli en lååång lördag haha ;)
  • Aliiice
    Iskristall skrev 2015-12-19 09:55:55 följande:

Å spännande! Har du känt av nåt annat? Fick du tillbaka ett 2 eller 5 dagars? Håller tummarna för dig!

Glömde skriva att det är ett 5 dagars
  • Iskristall
    Aliiice skrev 2015-12-19 10:11:47 följande:

Första veckan av ruvandet hade jag massa symptom men jag var även lite överstimulerad sen försvann allt. Så har inte känt av något förutom värk i magen till och från i onsdags. Mest på vänster sida och strax under naveln. Det kommer bli en lååång lördag haha ;)

Ja, dagarna tenderar att bli långa så här i ruvartider! Du får hitta på nåt roligt att fördriva tiden med idag!
  • pajas77

ruvardag 14 idag och jag har inte tjuvtestat än , tänker nog hålla mig till testdagen nu på måndag, ingen tendens till mens än ,men det kan ju vara lutinus som skjuter upp den. men man hoppas och ber ,annars mår jag hyfsat bra idag , ingen huvudvärk tack och lov. hoppas ni andra får ett plus :)

• Aliiice

Vi ska tapetsera sovrummet och inväntar vår nya säng som ska komma idag så ska hålla mig sysselsatt :D

Konstigt att folk får så olika testdagar. Jag är på ruvardag 14 imorgon och det är min testdag.

Håller tummar och tår för oss alla :)

• Iskristall
    pajas77 skrev 2015-12-19 10:35:47 följande:

ruvardag 14 idag och jag har inte tjuvtestat än , tänker nog hålla mig till testdagen nu på måndag, ingen tendens till mens än ,men det kan ju vara lutinus som skjuter upp den. men man hoppas och ber ,annars mår jag hyfsat bra idag , ingen huvudvärk tack och lov. hoppas ni andra får ett plus :)

Jobbigt det där att lutinusen kan skjuta upp mensen. Håller tummarna för dig!
  • Aliiice

Står det någonstans att lutinusen kan skjuta upp mensen? :)

Min skulle kommit för 5 dagar sen isåfall

• pajas77
    Aliiice skrev 2015-12-19 12:48:40 följande:

jag läste det på ivf klinikens sida. min skulle ha kommit för 7 dagar sen , men jag tror lutinus försenar den , men hoppas självklart att det beror på att det är nåt därinne
  • Iskristall
    Aliiice skrev 2015-12-19 12:48:40 följande:

Jag tror du är gravid! Kroppens signal till att mensen ska komma är att progesteronnivåerna i kroppen sjunker. Vid graviditet fortsätter de att vara höga. Vet ej hur många dagar det kan skjutas upp. I mina papper från kliniken har de skrivit att för vissa kvinnor kan mensen skjutas upp ett par dagar och att man kan märka bröstspänningar och illamående av lutinuset.
  • Iskristall
    pajas77 skrev 2015-12-19 10:35:47 följande:

Å spännande för dig också! Håller tummarna! 7 dagar försenad mens? Låter som om du får ett plus! Heja heja
Svar på tråden En tråd för oss ruvare