• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-28 11:45:21 följande:

Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.

Bara försöka vila upp sig lite nu!

Åh vad skönt. Fint att man får göra ett vul innan ny behandling för att se att allt ser bra ut! Ja vila och ta det lugnt nu! Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-28 12:27:14 följande:

Åh vad skönt. Fint att man får göra ett vul innan ny behandling för att se att allt ser bra ut! Ja vila och ta det lugnt nu! Kram

Ja verkligen! Ja det kändes bra att hon stillade min oro med ett vul. Ja det är det vi får göra. Försöka låta kroppen vila även om min knopp går på högvarv, oron finns kvar men hoppet lever vidare.

Försök vila du med =) Kram
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-28 12:33:45 följande:

Ja verkligen! Ja det kändes bra att hon stillade min oro med ett vul. Ja det är det vi får göra. Försöka låta kroppen vila även om min knopp går på högvarv, oron finns kvar men hoppet lever vidare.

Försök vila du med =) Kram

Jodå, just nu kan jag inte göra annat än vila. Sitter uppe i Dalarna med sambos släktingar. Här är det hur lugnt som helst, har inget att göra just nu. Men på onsdag blir det till att börja jobba igen.

Funderar på att googla saker som kanske kan förbättra chanserna till att lyckas med ivf för femtioelvte gången
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-28 12:38:34 följande:

Jodå, just nu kan jag inte göra annat än vila. Sitter uppe i Dalarna med sambos släktingar. Här är det hur lugnt som helst, har inget att göra just nu. Men på onsdag blir det till att börja jobba igen.

Funderar på att googla saker som kanske kan förbättra chanserna till att lyckas med ivf för femtioelvte gången

Mysigt att komma iväg lite men antar att tankarna snurrar runt ändå. Har ni snö? Igår kom första snön till Sthlm och den ligger kvar än med sol och någon minusgrad =)

Har semester denna vecka så börjar jobba måndag 4e jan. Men vi tar bara dagarna som de kommer.

Ha ha ;) Har redan gjort det men kommer nog inte kunna låta bli att forsätta. Vi är nog googlemästare ;)
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-28 12:42:12 följande:

Mysigt att komma iväg lite men antar att tankarna snurrar runt ändå. Har ni snö? Igår kom första snön till Sthlm och den ligger kvar än med sol och någon minusgrad =)

Har semester denna vecka så börjar jobba måndag 4e jan. Men vi tar bara dagarna som de kommer.

Ha ha ;) Har redan gjort det men kommer nog inte kunna låta bli att forsätta. Vi är nog googlemästare ;)

Jo, det är mysigt. Just tänt en brasa här! Vi har jättelite snö här. Det kom igår, är bara som ett pudertäcke. Tror att det är ca -5 grader här nu.

Du får berätta om du googlar fram nåt revolutionerande! Så ska jag göra det samma!
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-28 13:10:55 följande:

Jo, det är mysigt. Just tänt en brasa här! Vi har jättelite snö här. Det kom igår, är bara som ett pudertäcke. Tror att det är ca -5 grader här nu.

Du får berätta om du googlar fram nåt revolutionerande! Så ska jag göra det samma!

Härligt med brasa det är så mysigt! Konstig vinter i år! Tycker det är så fint nu med snö på träden och så blir det ljusare =)

Absolut det ska jag göra ;) Låter bra det!

Nu ska vi åka in mot stan och fika =)
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-28 13:55:40 följande:

Härligt med brasa det är så mysigt! Konstig vinter i år! Tycker det är så fint nu med snö på träden och så blir det ljusare =)

Absolut det ska jag göra ;) Låter bra det!

Nu ska vi åka in mot stan och fika =)

He en fin fikatur!
  • IVFtjejer
    Iskristall skrev 2015-12-28 12:38:34 följande:

Tack hörrni :=) kännt mig så glad idag över testet i morse men oro för missfall, den där jäkla lutinus håller ju på att rinna hela tiden och lurar mig att tro det är blod. Man har ju inte alltid möjlighet att dra ner byxorna o kolla heller...varit på mellandagsrean idag.

Jo angående att öka chanserna så läste jag i helgen att vetegroddar kunde öka chanserna vid IVF, har nån provat det?
  • Iskristall
    IVFtjejer skrev 2015-12-28 20:34:52 följande:

Tack hörrni :=) kännt mig så glad idag över testet i morse men oro för missfall, den där jäkla lutinus håller ju på att rinna hela tiden och lurar mig att tro det är blod. Man har ju inte alltid möjlighet att dra ner byxorna o kolla heller...varit på mellandagsrean idag.

Jo angående att öka chanserna så läste jag i helgen att vetegroddar kunde öka chanserna vid IVF, har nån provat det?

Vetegroddar alltså?! Nä, det har iallafall inte jag testat. Det ska jag googla på då!

Jo jag förstår att du tycker lutinuset är jobbigt nu. Jag trodde mensen började hela tiden också...tills den kom. Hur länge ska du ta lutinus nu efter plus då?
  • hope88
    IVFtjejer skrev 2015-12-28 20:34:52 följande:

Håller tummarna att allt går bra nu ska du ha bebis så det så =)

Förstår dock oron och lutinus gör det ju inte mindre oroligt när det rinner ur en. Fortsätter man med lutinus vid plus?

Hehe aldrig hört talas om men det tål att googla på ;)
Svar på tråden En tråd för oss ruvare