• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • hope88
    utandig skrev 2015-12-26 20:54:47 följande:

gu ,va tråkigt tjejer . parta loss lite extra på Ny års  afton, ta de där extra glaset för nästa år kanske ni sitter med en bulle i ugnen eller ammar . Jag önskar er varmt varmt lycka till inför era nästkommande behandlingar. 

Tack så mycket! Hoppas det tar sig på kommande försök jag med.

Kram
  • IVFtjejer
    Iskristall skrev 2015-12-26 21:38:23 följande:

Välkommen! Det är nog nån som ruvar fortfarande eller? Uppdatera oss

Håller tummarna för dig! Blev du gravid med ivf förra gången du vart gravid också eller var det spontant?

Tack :) nä detta är mitt första IVF försök. Min son blev till med pergotime för 3 år sedan o vi kunde aldrig ana att det skulle bli så klurigt med ett syskon, har försökt nästan hela 2015 med Pergo men läkarna tyckte att vi skulle gå vidare med ivf.

Vad tråkigt att det inte tagit sig för er :( har ni några ägg i frysen?
    hope88 skrev 2015-12-26 21:41:35 följande:

Några till är det nog som ruvar =)

Håller tummarna för plus!

• hope88
    IVFtjejer skrev 2015-12-26 21:57:38 följande:

Tack :) nä detta är mitt första IVF försök. Min son blev till med pergotime för 3 år sedan o vi kunde aldrig ana att det skulle bli så klurigt med ett syskon, har försökt nästan hela 2015 med Pergo men läkarna tyckte att vi skulle gå vidare med ivf.

Vad tråkigt att det inte tagit sig för er :( har ni några ägg i frysen?

Tyvärr inga ägg till frysen. Hoppas på det till försök 2. Började på en väldigt låg dos då jag enligt läkarna låg i risk för överstimulering så de vågade inte så mycket på första försöket men det gick inte som de trodde så till försök 2 höjer de dosen och hoppas på bättre chanser. Hoppas vi med men klart man är orolig för att det inte ska hjälpa.

Hoppas nu att ivfen för susen för er =)

Kram
  • IVFtjejer

[quote=76157685][quote-nick]hope88 skrev 2015-12-26 22:18:45 följande:[/quote-nick]Tyvärr inga ägg till frysen. Hoppas på det till försök 2. Började på en väldigt låg dos då jag enligt läkarna låg i risk för överstimulering så de vågade inte så mycket på första försöket men det gick inte som de trodde så till försök 2 höjer de dosen och hoppas på bättre chanser. Hoppas vi med men klart man är orolig för att det inte ska hjälpa.

Kram[/

Hoppas att ni får ut lite fler ägg denna gång så det blir både till dig och frysen. Och att du slipper överstimulering, det var vi också rädda för då jag har pco och fick också låg dos, men blev bara 5 ägg varav 2 befruktade vilket var lite snopet då man alltid hört att man har så många ägg. Lycka till! Kram

• hope88
    IVFtjejer skrev 2015-12-26 22:25:01 följande:

[quote=76157685][quote-nick]hope88 skrev 2015-12-26 22:18:45 följande:[/quote-nick]Tyvärr inga ägg till frysen. Hoppas på det till försök 2. Började på en väldigt låg dos då jag enligt läkarna låg i risk för överstimulering så de vågade inte så mycket på första försöket men det gick inte som de trodde så till försök 2 höjer de dosen och hoppas på bättre chanser. Hoppas vi med men klart man är orolig för att det inte ska hjälpa.

Kram[/

Hoppas att ni får ut lite fler ägg denna gång så det blir både till dig och frysen. Och att du slipper överstimulering, det var vi också rädda för då jag har pco och fick också låg dos, men blev bara 5 ägg varav 2 befruktade vilket var lite snopet då man alltid hört att man har så många ägg. Lycka till! Kram

Ja det hoppas vi med =) Lite som oss då. Har också PCO. Låg dos, fick ut 4 ägg. 3 st befruktades, det som såg bäst ut fick vi tilllbaks men det tog sig ju tyvärr inte ändå. De övriga 2 fortsatte de odla vidare men gick inte frysa.

Ja exakt så kände jag med. Vart snopen då de också sagt många ägg och vi skulle börja lågt men antar att de också har svårt att veta innan hur man ska reagera på hormonerna.

Hoppas att de vågar sig på lite mer till försök 2 och att jag då slipper överstimulering. Har förstått efter att ha läst på att läkarna kan ha svårt att hitta rätt dos för kvinnor med ivf pga att de vill undvika överstimulering.

Håller tummarna att du nu ruvar på guldägget =)

Tack kram
  • hope88

Lite svårare att hitta rätt dos för kvinnor med pco inför ivf skulle det stå*

• Iskristall

IVFtjejer: Jag har också pco men med ålder på snart fyllda 39 år, tog läkarna i med dosen och sa att åldern skulle kompensera dosen. Och det verkar den ha gjort. Fick ut fyra ägg, de enda mogna äggblåsorna på ena äggstocken. Andra äggstocken hade fler äggblåsor men de var för små och omogna. Av mina fyra befruktades två, ett satts in och det andra försöktes odlas vidare men klarade sig inte till frysen.

Vi har väldigt lika situation vi tre, du, hope88 och jag. Ska bli kul att följa er och se vad ni får för doser av den FSH stimulerande medicinen. Jag undrar vad de kommer göra för mig?!

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-27 11:36:23 följande:

IVFtjejer: Jag har också pco men med ålder på snart fyllda 39 år, tog läkarna i med dosen och sa att åldern skulle kompensera dosen. Och det verkar den ha gjort. Fick ut fyra ägg, de enda mogna äggblåsorna på ena äggstocken. Andra äggstocken hade fler äggblåsor men de var för små och omogna. Av mina fyra befruktades två, ett satts in och det andra försöktes odlas vidare men klarade sig inte till frysen.

Vi har väldigt lika situation vi tre, du, hope88 och jag. Ska bli kul att följa er och se vad ni får för doser av den FSH stimulerande medicinen. Jag undrar vad de kommer göra för mig?!

Tycker jag med =) Hoppas att vi får ut lite fler ägg nästa gång men att det tar sig för ivftjejer nu!

Låter ju som om vi hade samma utgångspunkt denna gång. Jag fick 125ie denna gång så kanske får dubbla nästa gång? Ska ringa kliniken imorgon.

Hm kanske byter de medicin för dig Iskristall? Typ menopur som jag sett vissa fått eller så samma. De kanske var nöjda med de ägg de fick ut bara att det inte tog sig denna gång. Det ska bli intressant att se hur nästa process blir och vad de väljer för oss. Hoppas så att det går bra!!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-27 12:42:57 följande:

Tycker jag med =) Hoppas att vi får ut lite fler ägg nästa gång men att det tar sig för ivftjejer nu!

Låter ju som om vi hade samma utgångspunkt denna gång. Jag fick 125ie denna gång så kanske får dubbla nästa gång? Ska ringa kliniken imorgon.

Hm kanske byter de medicin för dig Iskristall? Typ menopur som jag sett vissa fått eller så samma. De kanske var nöjda med de ägg de fick ut bara att det inte tog sig denna gång. Det ska bli intressant att se hur nästa process blir och vad de väljer för oss. Hoppas så att det går bra!!

Ja vi får se, ja det ska bli spännande och se vad de gör för oss! De började ju på 225ie för oss sen sänkte de ju dosen sista 3 dagarna, typ till hälften. De kan ju vara nöjda med de äggen de fick ut men det är definitivt inte jag haha
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-23 12:50:41 följande:
    Ja så tror jag det blir för mig också. Men väntar till juldagen och tar testet jag fick från kliniken. Blir det negativt slutar jag med lutinuset.

Stajlish, nu har ditt öde tyvärr försvunnit ur mitt minne Ska ni sätta igång ny runda ivf eller göra FET i januari eller hade du blivit gravid nu? Du får ursäkta mig om jag trampar på nån tå av min fråga!
    Du trampar inte på nån tå! Jag är inte känslig :) Fråga vad du vill vännen! Vi ska sätta in en blastocyst i v.3 =)
Svar på tråden En tråd för oss ruvare