IVFtjejer skrev 2015-12-26 22:25:01 följande:
[quote=76157685][quote-nick]hope88 skrev 2015-12-26 22:18:45 följande:[/quote-nick]Tyvärr inga ägg till frysen. Hoppas på det till försök 2. Började på en väldigt låg dos då jag enligt läkarna låg i risk för överstimulering så de vågade inte så mycket på första försöket men det gick inte som de trodde så till försök 2 höjer de dosen och hoppas på bättre chanser. Hoppas vi med men klart man är orolig för att det inte ska hjälpa.
Hoppas nu att ivfen för susen för er =)
Kram[/
Hoppas att ni får ut lite fler ägg denna gång så det blir både till dig och frysen. Och att du slipper överstimulering, det var vi också rädda för då jag har pco och fick också låg dos, men blev bara 5 ägg varav 2 befruktade vilket var lite snopet då man alltid hört att man har så många ägg. Lycka till! Kram
Ja det hoppas vi med =) Lite som oss då. Har också PCO. Låg dos, fick ut 4 ägg. 3 st befruktades, det som såg bäst ut fick vi tilllbaks men det tog sig ju tyvärr inte ändå. De övriga 2 fortsatte de odla vidare men gick inte frysa.
Ja exakt så kände jag med. Vart snopen då de också sagt många ägg och vi skulle börja lågt men antar att de också har svårt att veta innan hur man ska reagera på hormonerna.
Hoppas att de vågar sig på lite mer till försök 2 och att jag då slipper överstimulering. Har förstått efter att ha läst på att läkarna kan ha svårt att hitta rätt dos för kvinnor med ivf pga att de vill undvika överstimulering.
Håller tummarna att du nu ruvar på guldägget =)
Tack kram