• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • IVFtjejer

Jag kunde inte hålla mig då idag är RD 12 och har dessutom mensvärk. Gillar inte de här testerna man ska avläsa streck men detta kändes ju ganska tydligt. Jätteglad verkligen och känner mig så tacksam mot de där två stackars äggen, men också direkt orolig för missfall eller att testet är fel.

• Iskristall

IVFtjejer: Du är ju gravid! Håller tummarna att allt går bra nu! Vilken RD är du på idag? Grattis!

• hope88
    IVFtjejer skrev 2015-12-28 05:12:33 följande:

Jag kunde inte hålla mig då idag är RD 12 och har dessutom mensvärk. Gillar inte de här testerna man ska avläsa streck men detta kändes ju ganska tydligt. Jätteglad verkligen och känner mig så tacksam mot de där två stackars äggen, men också direkt orolig för missfall eller att testet är fel.

Men åhh ja du är gravid!! Tjoho! Grattis =) Klart du ska lita på strecken. Ett plus är ett plus och mensvärken är förmodligen växtvärk eller biverkningar från lutinuset =) Försök att inte oroa dig!

Kram
  • stajlish
    IVFtjejer skrev 2015-12-28 05:12:33 följande:

GRATTIS! =)
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-27 13:48:00 följande:
    Ja supertrist! :( Hoppas verkligen på det! Nästa gång så =) Men är såklart orolig att det inte ska ta sig men hoppet finns!

Kram
    Jodå, nån gång tar det sig ska du se! Ja, hoppet måste man ha =) Det är vår tur nästa år! Kram
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-27 14:10:26 följande:
    Just så var det ja!

Vår plan är att göra nytt ivf-försök, jan/feb eller feb/mars. Vi måste börja om med sprutor och allt, då det inte tog sig och inget klarade sig till frysen. Men vi måste passa in det med en operation min sambo ska genomgå här i början på året så därför vet vi inte exakt i dagsläget när det blir nytt försök. Men det kommer definitivt bli nya försök, vi får se om vi hinner med nåt mer försök innan operationen eller inte.
    Okej :) Då är jag med! :)
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-28 10:19:01 följande:

Jodå, nån gång tar det sig ska du se! Ja, hoppet måste man ha =) Det är vår tur nästa år! Kram

Ja det ska det göra! =) Ja det är hoppet som gör att man orkar allt detta.

2016 måste bli bra!

Kram
  • hope88

Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.

Bara försöka vila upp sig lite nu!

Svar på tråden En tråd för oss ruvare