• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hey.orange
    Sjöblomman skrev 2015-12-16 20:58:45 följande:
    Tack! Nervös. Hoppet går upp och ner...
    Åh! Jag hoppas så!
  • Sjöblomman

Testade negativt med CB digitalt imorse. Allt känns bara så jäkla orättvist!
    Ingen mens heller. Har aldrig kommit till testdag utan mens förrän sist då jag var gravid.

• Sälma Riit
    Hey.orange skrev 2015-12-17 06:54:30 följande:
    Vilken dag är rul? Ska ni kolla kön? Jobbigt att du kräks igen... Jag mår hur bra som helst nu! Det enda är att jag känner mig hungrig ofta...
    På måndag. Vi ska inte kolla kön hade vi tänkt. Det känns hur som helst långt borta nu efter min mardröm inatt. Jag drömde att jag var på RUL och hjärtat hade slutat att slå. Min man var inte med och jag var alldeles ensam i min sorg. Jag vaknade och grät av lättnad. Fy så hemskt!

Jag mår bara illa på kvällar och morgnar. Men övrig tid har jag hemsk magkatarr (dvs känner mig vrålhungrig). Har problem att dricka och lider av vätskebrist så huvudvärken kommer ofta som ett brev på posten på kvällarna. Njut av att du mår bra!!!
  • Sälma Riit
    Sjöblomman skrev 2015-12-17 08:22:31 följande:

Ingen mens heller. Har aldrig kommit till testdag utan mens förrän sist då jag var gravid.

Nej! Tänk om mensen är sen nu för en gångs skull, så hemskt! Men det kan ju slå fel. Har du fått några spottnings så som bruna flytningar eller liknande?
  • Iskristall

vi ville ju ha plus! Men ingen mens än säger du? Hmm

Jag tjuvtestade idag, lite tidigt rd8, men läst om kvinnor som testat tidigt, men negativt. Tror jag får mens i början av nästa vecka.
  • Susodus

Hej Sjöblomman, vad tråkigt, jag vet hur du känner, det är förjävligt. Om du känner dig osäker be om ett blodtest och testa om några dagar igen. Dessvärre så kan Lutinusen stoppa upp mensen så om man slutar med progesteronet kan den komma igång. Hur många dagar hade du? Om du hade 14-15 kan du ju vänta ett tag till och ringa kliniken och fråga vad de tycker. Man har ju läst solskenshistorier om sena plus också. Men jag förstår hur du känner.

Jag är på dag 10 och såg lite rosa på hylsan så jag är helt förstörd. Både ledsen men också så arg. Orkar inte träffa någon just nu. Speciellt inga lyckliga människor. Vet inte om jag orkar fler försök, jag känner mig så misslyckad och desperat, som vänskapskretsens skämt. Känner inte så mycket stöd utan får mer höra "jag förstår inte att du orkar", "du är så stark" och "du verkar gilla att plåga dig själv" "ni har ju två barn, tänk på dem" Allt detta får mig att känns mig som en paria. Jag hade gärna tänt några stearinljus och tillverkat ett "vårbarn" om jag kunde, men vi kan inte göra det här på egen hand. Utan läkarvetenskapen skulle vi vara barnlösa, då finns ingen annan väg att gå. Folk fattar inte. Det är det här man måste gå igenom för att få ens en chans till ett barn. Det finns ingen, INGEN, njutning i detta.

Sjöblomman, om det inte gick denna gång, försök hitta kraft under julledigheten, vila och ät gott, var med dem du älskar så tar vi nya tag nästa år! (Säger det till mig själv också). Du har varit en hjälte som inte ens tjuvtestat!
  • Sjöblomman
    Sälma Riit skrev 2015-12-17 08:44:07 följande:
    Nej! Tänk om mensen är sen nu för en gångs skull, så hemskt! Men det kan ju slå fel. Har du fått några spottnings så som bruna flytningar eller liknande?
    Inte minsta lilla blod/spottings...
  • Sjöblomman
    Susodus skrev 2015-12-17 08:51:22 följande:
    Hej Sjöblomman, vad tråkigt, jag vet hur du känner, det är förjävligt. Om du känner dig osäker be om ett blodtest och testa om några dagar igen. Dessvärre så kan Lutinusen stoppa upp mensen så om man slutar med progesteronet kan den komma igång. Hur många dagar hade du? Om du hade 14-15 kan du ju vänta ett tag till och ringa kliniken och fråga vad de tycker. Man har ju läst solskenshistorier om sena plus också. Men jag förstår hur du känner.

Jag är på dag 10 och såg lite rosa på hylsan så jag är helt förstörd. Både ledsen men också så arg. Orkar inte träffa någon just nu. Speciellt inga lyckliga människor. Vet inte om jag orkar fler försök, jag känner mig så misslyckad och desperat, som vänskapskretsens skämt. Känner inte så mycket stöd utan får mer höra "jag förstår inte att du orkar", "du är så stark" och "du verkar gilla att plåga dig själv" "ni har ju två barn, tänk på dem" Allt detta får mig att känns mig som en paria. Jag hade gärna tänt några stearinljus och tillverkat ett "vårbarn" om jag kunde, men vi kan inte göra det här på egen hand. Utan läkarvetenskapen skulle vi vara barnlösa, då finns ingen annan väg att gå. Folk fattar inte. Det är det här man måste gå igenom för att få ens en chans till ett barn. Det finns ingen, INGEN, njutning i detta.

Sjöblomman, om det inte gick denna gång, försök hitta kraft under julledigheten, vila och ät gott, var med dem du älskar så tar vi nya tag nästa år! (Säger det till mig själv också). Du har varit en hjälte som inte ens tjuvtestat!
    Ja, det är så jävla orättvist alltihop!

Ringde kliniken, ska testa på söndag igen om jag inte fått mens.
    Lutinus kan ju som sagt skjuta upp mensen, men tidigare har jag aldrig haft så lång ruvtid utan att få mens. Inte under vanlig cykel heller.

Jag vet ju att man får kraft igen, men nu känner jag mig så nere!

Lycka till du också! KRAM
  • Hoppsan2016

CG digital visade neg trots att jag har redan testat pos med 10 andra olika test. Den digitala visade neg fram till då den visade gravid 3+.
    Så ge inte upp än!
  • Hoppsan2016
    Iskristall skrev 2015-12-17 08:47:33 följande:
    vi ville ju ha plus! Men ingen mens än säger du? Hmm

Jag tjuvtestade idag, lite tidigt rd8, men läst om kvinnor som testat tidigt, men negativt. Tror jag får mens i början av nästa vecka.
    Tänka positivt nu!!! Jag testade pos på RD8 men den var såååå svag, men blev starkare och starkare för varje dag. Ge inte upp!!!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?