• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Sälma Riit
    TwinkyIVF skrev 2015-12-22 09:49:04 följande:
    Vi hade en helt fantastisk när vi var där på KUB. Hoppas på att få en bra vid RUL där också! Inte eran konstiga ;)
    Jag håller tummarna för er skull :)
  • Sops
    Sälma Riit skrev 2015-12-21 16:43:40 följande:

RUL idag och allt såg bra ut. Drar en lättnads suck. Men är alla barnmorskor på ultragyn så konstiga? Vi frågade om allt var bra och hon gjorde inget för att lugna oss utan upprepade bara mantrat "enligt de parametrar jag har tittat på så bla bla bla...". Vi fattar väl också att hon inte kan se in i framtiden! 

Vad tråkigt att ni stötte på "fel" person! Vi gjorde vår utredning på ultragyn och träffade visserligen en gynekolog men vi var så jäkla nöjda med henne, både jag och sambon! Förhoppningsvis lyckades ni bara träffa fel den här gången
    Och du, grattis till att allt såg bra ut!!
  • Sälma Riit
    Sops skrev 2015-12-22 11:10:31 följande:
    Vad tråkigt att ni stötte på "fel" person! Vi gjorde vår utredning på ultragyn och träffade visserligen en gynekolog men vi var så jäkla nöjda med henne, både jag och sambon! Förhoppningsvis lyckades ni bara träffa fel den här gången
    Och du, grattis till att allt såg bra ut!!
    Ja, vi är så bortskämda med alla gulliga läkare och sköterskor på Sophiahemmet så någon gång ska man väl bli besviken också :) Tack!
  • hope88

Usch var med om något så obehagligt för en stund sen!

Stod i duschen och helt plötsligt känner jag ett extremt illamående och yrsel. Blev så svag att jag kände sätter jag mig inte ner nu så svimmar jag. Satte mig ner och allt fortsatte snurra, öronen susade och kroppen kändes helt lealös. Låg med huvudet mellan benen i säkert 5-10 min innan jag orkade resa mig.. Har aldrig hänt förut!

Min förkylning?

För varmt i duschen?

Lågt blodtryck helt plötsligt?

Ingen aning men det var så obehagligt! Mår bättre nu..

• Iskristall

Var försiktig hope88! Kram

Berättar här med att jag börjat få färgade flytningar nu. Mens kommer säkert idag eller i morgon

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-22 15:57:07 följande:

Var försiktig hope88! Kram

Berättar här med att jag börjat få färgade flytningar nu. Mens kommer säkert idag eller i morgon

Ska försöka!

Åhh jag hoppas det inte är mensen utan lutinusbiverkningar. Så länge vi inte börjar störtblöda så finns hoppet kvar! Mina rosa flytningar har avtagit men de kommer väl tillbaka snart.

Kram
  • Hey.orange
    hope88 skrev 2015-12-22 15:37:28 följande:

Stod i duschen och helt plötsligt känner jag ett extremt illamående och yrsel. Blev så svag att jag kände sätter jag mig inte ner nu så svimmar jag. Satte mig ner och allt fortsatte snurra, öronen susade och kroppen kändes helt lealös. Låg med huvudet mellan benen i säkert 5-10 min innan jag orkade resa mig.. Har aldrig hänt förut!

Min förkylning?

För varmt i duschen?

Svårt att säga hope! Jag kunde också bli yr, precis som högt blodtryck. Men var försiktig! Bra att du satt ner en stund och vilade.

Jag hoppas för er båda att det leder till ett plus för er. Håller tummarna så!
  • Hoppsan2016
    hope88 skrev 2015-12-22 15:37:28 följande:

Min förkylning?

För varmt i duschen?

Jag klarade inte av duscha, mådde illa, yr och snurrig som bara den i början på graviditeten. Jag fick ha mannen med för att prata och ha koll på mig. Det har blivit lite bättre men att tvätta håret är fortfarande ett helvete.
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-22 22:22:30 följande:
    Jag klarade inte av duscha, mådde illa, yr och snurrig som bara den i början på graviditeten. Jag fick ha mannen med för att prata och ha koll på mig. Det har blivit lite bättre men att tvätta håret är fortfarande ett helvete.
    Har hänt mig också, fast bara en gång under förra graviditeten. Men du har inte drabbats av kristallsjukan hope? Googla det! Jag vet allt om den ofarliga men vidriga sjukdom.
  • Iskristall

Färgade flytningar. Negativt test, RD14 idag. Känns mycket kört, ska jag sluta ta lutinus så mensen sätter igång?

Svar på tråden IVFare i Stockholm?