• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hey.orange
    hope88 skrev 2015-12-21 15:46:11 följande:

RD10 idag och har bruna flytningar.. är nog mensen som är på väg. Känns kört för denna gång :(

Nej håll ut! Bruna flytningar tyder på en "gammal" blödning. Håll ut lite till! Hur har du tänkt, väntar till td innan du testar?
  • hope88
    Hey.orange skrev 2015-12-21 15:49:59 följande:

Nej håll ut! Bruna flytningar tyder på en "gammal" blödning. Håll ut lite till! Hur har du tänkt, väntar till td innan du testar?

Det är lite rosa i också men inget färskt blod än. Vågar inte hoppas det molar massa som innan mens också.. tänkt testa på onsdag på RD 12 lr torsdag på RD13.

<3
  • Sälma Riit

RUL idag och allt såg bra ut. Drar en lättnads suck. Men är alla barnmorskor på ultragyn så konstiga? Vi frågade om allt var bra och hon gjorde inget för att lugna oss utan upprepade bara mantrat "enligt de parametrar jag har tittat på så bla bla bla...". Vi fattar väl också att hon inte kan se in i framtiden! 

• Sälma Riit
    hope88 skrev 2015-12-21 15:53:00 följande:
    Det är lite rosa i också men inget färskt blod än. Vågar inte hoppas det molar massa som innan mens också.. tänkt testa på onsdag på RD 12 lr torsdag på RD13.

<3
    Jag skulle sagt åt dig att ge upp om du frågat mig för ca ett och ett halvt år sedan. Då följde alla mina ivf exakt samma mönster och första bruna bloddroppe var lika med misslyckande. Men denna graviditet har jag blött massor och ganska långt innan TD. Allt kan hända så länge den där störtfloden inte kommer.
  • hope88
    Sälma Riit skrev 2015-12-21 16:43:40 följande:

RUL idag och allt såg bra ut. Drar en lättnads suck. Men är alla barnmorskor på ultragyn så konstiga? Vi frågade om allt var bra och hon gjorde inget för att lugna oss utan upprepade bara mantrat "enligt de parametrar jag har tittat på så bla bla bla...". Vi fattar väl också att hon inte kan se in i framtiden! 

Så härligt grattis!

Ja ibland kan sjukvården vara så byråkratiska men nu vet ni att allt ser fint ut håll fast vid det =)
  • hope88
    Sälma Riit skrev 2015-12-21 16:45:39 följande:

Jag skulle sagt åt dig att ge upp om du frågat mig för ca ett och ett halvt år sedan. Då följde alla mina ivf exakt samma mönster och första bruna bloddroppe var lika med misslyckande. Men denna graviditet har jag blött massor och ganska långt innan TD. Allt kan hända så länge den där störtfloden inte kommer.

Tack för pepp! Hur många ivf fick ni göra innan graviditet?

Hoppas såklart att det bruna inte leder till mens men ställer in mig på det. Finna ju de som blöder och du gjorde ju också det men vågar ändå inte hoppas. Än så länge ingen störtflod och rött men får se i dagarna som kommer.
  • Sälma Riit
    hope88 skrev 2015-12-21 19:26:23 följande:
    Tack för pepp! Hur många ivf fick ni göra innan graviditet?

Hoppas såklart att det bruna inte leder till mens men ställer in mig på det. Finna ju de som blöder och du gjorde ju också det men vågar ändå inte hoppas. Än så länge ingen störtflod och rött men får se i dagarna som kommer.
    Denna gång: blev gravid på fjärde försöket (exkl fet), missfall. Sedan gravid igen på försök sex och där är vi nu.

Förra gången: ett försök, gravid, barn.
  • Hey.orange

Vad härligt att höra! Grattis! Jag vet en gynekolog som jag hade en gång som skulle börja på ultragyn, jag hade svårt för henne för hon var så otydlig! Jag blev aldrig klokare när jag gick därifrån minns jag... Och inte några svar på frågor man ev hade.
  • Sälma Riit
    Hey.orange skrev 2015-12-21 21:40:44 följande:
    Vad härligt att höra! Grattis! Jag vet en gynekolog som jag hade en gång som skulle börja på ultragyn, jag hade svårt för henne för hon var så otydlig! Jag blev aldrig klokare när jag gick därifrån minns jag... Och inte några svar på frågor man ev hade.
    Det gick kanske en timma, sedan sa min man: "Men alltså det var ju inga fel". Och det var det ju inte enligt de parametrar... :) Vi har bestämt oss för att vara glada iaf och jag kan pusta ut att jag inte jinxade nåt genom att beställa gravidkläder förra veckan!
  • TwinkyIVF

Vi hade en helt fantastisk när vi var där på KUB. Hoppas på att få en bra vid RUL där också! Inte eran konstiga ;)
Svar på tråden IVFare i Stockholm?