• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hey.orange
    Hoppsan2016 skrev 2016-02-29 00:17:10 följande:

Nån som har sett hope88 nånstans? Länge sen hon skrev här

Nä jag har också tänkt på henne...

Hur mår du?
    Här börjat vikten att öka +att jag har ont i svanken...
  • Iskristall

Läskigt att sluta med Lutinuset! Nu får man lita på att kroppen tagit upp tillverkningen av progesteron själv då och klarat det utan stöd...

• Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-29 17:22:19 följande:

Läskigt att sluta med Lutinuset! Nu får man lita på att kroppen tagit upp tillverkningen av progesteron själv då och klarat det utan stöd...

Ok, har du fått info om det? Jag fortsätter till ul, men jag har hört att det inte ska behövas, det är mer hängslen och livrem, skönt! Jag har två dagar kvar, sedan slipper jag det mecket, hatar att känna det där varma plasket helt plötsligt, man får ju nojjan att det ska vara blod.
  • Iskristall
    Susodus skrev 2016-02-29 18:12:03 följande:

Ok, har du fått info om det? Jag fortsätter till ul, men jag har hört att det inte ska behövas, det är mer hängslen och livrem, skönt! Jag har två dagar kvar, sedan slipper jag det mecket, hatar att känna det där varma plasket helt plötsligt, man får ju nojjan att det ska vara blod.

Ja jag pratade med kliniken idag. I fredags då jag skulle rapportera plusset då glömde jag fråga om lutinuset. Idag sa hon att jag hade kunnat sluta i fredags egentligen och nu behövde jag inte fortsätta med de jag har kvar. Men jag väljer att ta de sista ändå. Fick bara lutinus för 3v utskrivet så i kväll är det den sista jag har.
  • Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-29 18:53:38 följande:

Ja jag pratade med kliniken idag. I fredags då jag skulle rapportera plusset då glömde jag fråga om lutinuset. Idag sa hon att jag hade kunnat sluta i fredags egentligen och nu behövde jag inte fortsätta med de jag har kvar. Men jag väljer att ta de sista ändå. Fick bara lutinus för 3v utskrivet så i kväll är det den sista jag har.

Ok, jag fick 6 förpackningar utskrivna, (2 recept) men som sagt från det att man är gravid ska det ju klara sig själv egentligen. Jag har i alla fall tyckt att det känts bra med Lutinus att man tar det tre ggr per dag, innan hade jag cronone en ggr per dag men tjatade mig till 2 ggr per dag och då fäste det, kändes som jag behövde mer progesteron, men i ärlighetens namn hade jag nog föredragit att ta sprutor.
  • Hoppsan2016
    Hey.orange skrev 2016-02-29 07:03:02 följande:
    Nä jag har också tänkt på henne...

Hur mår du?
    Här börjat vikten att öka +att jag har ont i svanken...
    Mår väl ok, men med puppp och medicin som jag får för den är jag jämt trött och vill sova lika mycket som i början på graviditeten. 
    Foglossningen blir bara värre och har svårt att kliva ur sängen på nätterna. 
    Har som tur är inte gått upp i vikt ännu, hoppas på att slippa det haha
    Har gått upp så mycket med andra barn så det skulle va skönt att slippa det nu =)
    Har även brist på B12, som jag har fått utskriven på recept nu men och största sannolikhet måste äta livet ut...så det var mindre bra, men ändå ok, vitaminer är bättre än medicin iaf.
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-02-29 19:59:49 följande:
    Mår väl ok, men med puppp och medicin som jag får för den är jag jämt trött och vill sova lika mycket som i början på graviditeten. 
    Foglossningen blir bara värre och har svårt att kliva ur sängen på nätterna. 
    Har som tur är inte gått upp i vikt ännu, hoppas på att slippa det haha
    Har gått upp så mycket med andra barn så det skulle va skönt att slippa det nu =)
    Har även brist på B12, som jag har fått utskriven på recept nu men och största sannolikhet måste äta livet ut...så det var mindre bra, men ändå ok, vitaminer är bättre än medicin iaf.
    Jag har också brist på b12! Fick kontakt med en läkare som gått igenom mina prover och sa att det är bristerna på det och järn som förmodligen gör att jag mår så dåligt. Dålig smak i munnen kan också orsakas av b12-brist. Bra att veta att det kan finnas en orsak.
  • Hoppsan2016

Även järnbrist här med :/

Sälma Riit skrev 2016-02-29 22:42:14 följande:

Jag har också brist på b12! Fick kontakt med en läkare som gått igenom mina prover och sa att det är bristerna på det och järn som förmodligen gör att jag mår så dåligt. Dålig smak i munnen kan också orsakas av b12-brist. Bra att veta att det kan finnas en orsak.

• Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-03-01 00:16:43 följande:

Även järnbrist här med :/

Hur många tabletter behöver du äta? Jag måste äta två. Har haft den trevliga åkomman lös i magen och förstoppning samtidigt. Inte semester!
  • Hoppsan2016

Först skulle södra BB stänga, sen den 16 augusti även BB Sophia . Men nu har BB Sophia meddelat på Facebook att deras förlossning stänger redan 16 maj!!!!! Tack för den. Känns så jävla bajs nu!!!!!

Svar på tråden IVFare i Stockholm?