• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hoppsan2016
    Live Love Hope skrev 2016-02-28 11:34:22 följande:

Blir knäpp på nya symtom. Grinar över ingenting i filmer o texter... o fick värsta förbannade utbrottet igår o grät o drämde i dörr när vi såg Dansar med Vargar...

Mår sen 3 dar tbx ofta lite småilla...inte mkt men i bakgrunden typ.

Vet att symtomen absolut kan va Lutinus... men de växlar hemskt i intensitet och typ. Fler som haft så?

Vipps..så har man några dagar med mindre symtom...o sen pang kommer nya symtom med full kraft...

5 dagar kvar till grav.test.

Orsinarie BIM (om det vore naturligt) är idag... och inga tecken på mens alls.

Jag testade pos på RD8 med 2 dagars, och den blev starkare och starkare för varje dag. Så om du känner för att testa borde den kunna visa rätt redena nu =)
  • Live Love Hope

U

Hoppsan2016 skrev 2016-02-28 20:14:37 följande:

Jag testade pos på RD8 med 2 dagars, och den blev starkare och starkare för varje dag. Så om du känner för att testa borde den kunna visa rätt redena nu =)

Vad menas med "2 dagars" ?

RD 11 snart över...

(Återförandedagen..räknas den dagen som RD 1?)
  • Live Love Hope

Fråga:

Varför vill reproduktionsmedicin man ska testa på RD 15?

Hur räknar man cykeln vid ivf? Min normala (ostimulerade) cykel är ca 28 dagar..vilket innebär dag 28 idag.. äggplock var på dag 15...dvs rätt exakt när min vanliga äl skulle varit.

Men jag fattar inte varför jag ska vänta till dag 33? Funkar cykeln så annorlunda när den är stimulerad och med ivf?

• Hoppsan2016

2 dagars är 2 dagar efter äggplock/ägget befruktades.

Återföringsdagen är RD 0. :)

Live Love Hope skrev 2016-02-28 22:17:09 följande:

U

Vad menas med "2 dagars" ?

RD 11 snart över...

(Återförandedagen..räknas den dagen som RD 1?)

• Hoppsan2016

De vill bara att det ska vara ett säker svar. Pos som neg helt enkelt :)

Live Love Hope skrev 2016-02-28 22:20:59 följande:

Fråga:

Varför vill reproduktionsmedicin man ska testa på RD 15?

Hur räknar man cykeln vid ivf? Min normala (ostimulerade) cykel är ca 28 dagar..vilket innebär dag 28 idag.. äggplock var på dag 15...dvs rätt exakt när min vanliga äl skulle varit.

Men jag fattar inte varför jag ska vänta till dag 33? Funkar cykeln så annorlunda när den är stimulerad och med ivf?

• Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2016-02-29 00:17:10 följande:

Nån som har sett hope88 nånstans? Länge sen hon skrev här

Jag har också letat efter henne. Jag tror hon tar en paus fram till det är dags för henne att börja långa protokollet. Men tror det borde vara snart.
  • Iskristall
    Susodus skrev 2016-02-28 19:02:19 följande:

Precis! Jag testade 3+ i torsdags vilket jag tyckte var tidigt. Jag är 5+6 och har vul den 2:e vilket borde vara 6+2.

Jag testade idag, kunde inte låta bli. Fick Gravid 2-3 så det känns bra!
  • Hey.orange
    Susodus skrev 2016-02-28 19:02:19 följande:
    Precis! Jag testade 3+ i torsdags vilket jag tyckte var tidigt. Jag är 5+6 och har vul den 2:e vilket borde vara 6+2.
    Stort grattis!!!!
  • Hey.orange
    Iskristall skrev 2016-02-29 06:43:58 följande:
    Jag testade idag, kunde inte låta bli. Fick Gravid 2-3 så det känns bra!
    Stort grattis!!!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?