• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2016-07-03 14:11:15 följande:
    Tack :) Hur går det för dig?
    Vi fick vår Siv 19/6! Amningen har kommit igång bra nu och imorgon ska vi till bvc och hoppas på att hon börjat öka i vikt. Så kan man slappna av lite ;)
  • Hey.orange
    Iskristall skrev 2016-07-03 17:52:58 följande:
    Tack för tips på gravidyoga! Men de börjar igen i slutet på augusti då kommer jag vara i v.31 känns sent att börja då? Vet inte under vilka veckor yoga rekommenderas för gravida. Nån som vet?
    Mitt sista yoga pass gjorde jag i v38+0 ;)
  • Susodus
    TwinkyIVF skrev 2016-07-03 08:13:52 följande:

Hej!

24/6 på midsommarafton kom vår Lily till världen efter 35 timmars förlossning 13.15.

Ge inte upp alla ni som fortfarande kämpar!

Grattis! Vad skönt att det gick bra och att du är nöjd med förlossningen trots allt.
  • Susodus
    barn2011 skrev 2016-07-03 14:49:37 följande:

Stort grattis till Lily!

Själv är jag i vecka 31 och har slutat jobba pga foglossning. Känns overkligt att tänka på hur läget var för ett år sen när vi fått avbryta vårt sista försök precis innan sommaruppehållet och allt kändes hopplöst inför hösten.

Kan rekommendera Yogashala för gravidyoga, har precis avslutat en kurs där.

Hej, borde också träna men känns lite sent påtänkt v25. Är du säker på att det är foglossning? Jag var på gravidmassage för jag trodde jag hade det, men han kunde konstatera gravidishias beroende på hur smärtan kändes i olika rörelser. Grymt ont, men det går att behandla och jag tycker att det blivit bättre.
  • Sjöblomman
    TwinkyIVF skrev 2016-07-03 08:13:52 följande:

Hej!

24/6 på midsommarafton kom vår Lily till världen efter 35 timmars förlossning 13.15.

Ge inte upp alla ni som fortfarande kämpar!

Grattis! Skönt att det gick bra till slut! Vilket sjukhus?
  • TwinkyIVF
    Sjöblomman skrev 2016-07-04 07:37:31 följande:

Grattis! Skönt att det gick bra till slut! Vilket sjukhus?

Tack snälla :) ks Solna blev det :)
  • Corall

Åh, jag förstår det... Vi hade ju "bara" försökt i två år, och det var bara vårt andra IVF-försök... Jag håller verkligen tummarna för att det kommer att fungera för dig nu... Läste precis om en kvinna som försökt i 9,5 år, och så plötsligt så blev till slut gravid! Hur länge har ni försökt?

Sjöblomman skrev 2016-06-29 21:34:04 följande:

Jättehärligt! Hur många försök har du gjort?

Själv ska jag göra 9e insättningen i höst, börjar kännas hopplöst...

• Sjöblomman
    Corall skrev 2016-07-04 16:30:11 följande:

Åh, jag förstår det... Vi hade ju "bara" försökt i två år, och det var bara vårt andra IVF-försök... Jag håller verkligen tummarna för att det kommer att fungera för dig nu... Läste precis om en kvinna som försökt i 9,5 år, och så plötsligt så blev till slut gravid! Hur länge har ni försökt?

Ojda... 9,5 år ... Vet inte om jag skulle orka det...
    Vi började försöka naturligt för tre år sedan, IVF har vi gjort i två år. Hittills 4 IVF och 4 FET, ett MF.
  • Goo
    Emmet1976 skrev 2016-07-01 18:38:55 följande:
    Jag går på IVF-kliniken St Görans. Var går du? Jag längtar oxå till nästa försök även om sommaren är en underbar period, så jag förstår dig. ;)
    Jag beslutade idag att bekosta eget test via blodkollen.se och använder det som underlag och kör parallellt med i första hand min sjukvårdsförsäkring. Täcker inte den så jagar jag tag på en husläkare för att få levaxin utskrivet. Testet kommer jag ha svar på senast tisdag.
    Vi går också på IVF-kliniken St Göran. Är ni nöjda där? Hur länge har ni hållt på nu (det har du säkert skrivit, men mitt internet var så trögt här (mobilen) och orkade bara läsa några sidor bakåt...)?

Vi gjorde vårt första försök nu i juni, som tyvärr blev negativt provsvar på. Väntar nu otåligt på att de ska öppna efter sommaruppehållet så jag får sätta in en blastocyst, har 4 i frysen som ligger och väntar.

Vi har försökt i 2 år, har fått ett missfall (nu i våras).
  • barn2011
    Susodus skrev 2016-07-04 00:19:53 följande:

Hej, borde också träna men känns lite sent påtänkt v25. Är du säker på att det är foglossning? Jag var på gravidmassage för jag trodde jag hade det, men han kunde konstatera gravidishias beroende på hur smärtan kändes i olika rörelser. Grymt ont, men det går att behandla och jag tycker att det blivit bättre.

Tror aldrig det är för sent även om det är lätt att säga. Jag skulle absolut hoppa på tex en gravidyogakurs i vecka 25 eller 31 som någon annan skrev. Jag är ganska säker på att det är foglossning i kombination med annat. Har varit hos sjukgymnast och massage, fått övningar, testat TENS, kryckor osv. Bara stå ut vilket faktiskt känns väldigt lätt
Svar på tråden IVFare i Stockholm?