• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Sälma Riit
    Iskristall skrev 2016-09-17 18:04:13 följande:
    Ja, jag kan tänka mig att dagarna går fort efter förlossningen och sen när barnet växer så det knakar! Har redan lite ångest över hur fort föräldraledigheten kommer gå, att jag ska börja jobba igen! Haha
    Du kommer att tröttna, jag lovar. Att jobba skulle vara semester! ;)
  • Iskristall
    Sälma Riit skrev 2016-09-17 21:19:49 följande:

Hehe okej! Ska komma ihåg det
  • Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2016-09-17 21:19:49 följande:
    Och jag älskar att vara hemma med barnen och har aldrig fattar längtan att jobba igen haha
  • Hoppsan2016
    Iskristall skrev 2016-09-17 09:08:20 följande:
    Var det i vecka 33+4 er loppa kom?! Hur går det nu och hur gammal?
    Japp 33+4 och nu är hon är 4,5 månader gammal och allt går bra. Hon kommer nog ikapp andra som föddes vid rätt tid innan hon ens ett år gammal =)
  • Susodus
    Hoppsan2016 skrev 2016-09-18 21:12:22 följande:
    Japp 33+4 och nu är hon är 4,5 månader gammal och allt går bra. Hon kommer nog ikapp andra som föddes vid rätt tid innan hon ens ett år gammal =)
    Definitivt, det ska du inte oroa dig för. Barn är så olika ändå. Jag har vänner vars tvillingar föddes v 32, de kom då 1 månad före min dotter istället för en månad efter som det var tänkt och de är av precis samma skrot och korn, nu snart 7 allihopa, att de kom för tidigt är inget som märks alls.
  • barn2011

Hej allihop! Kan inte låta bli att gå in och läsa här ibland och se hur det går för alla! Känns så overkligt att vi hade hållt på med behandlingar i ett år förra hösten och allt kändes så hopplöst. Den 14/9 kom vår dotter till världen och det känns så omtumlande och underbart!

Jag vet att det kan vara jobbigt att läsa sånt här för er som kämpar men ge inte upp! Önskar alla stort lycka till!

• Hey.orange
    barn2011 skrev 2016-09-19 12:07:56 följande:

Hej allihop! Kan inte låta bli att gå in och läsa här ibland och se hur det går för alla! Känns så overkligt att vi hade hållt på med behandlingar i ett år förra hösten och allt kändes så hopplöst. Den 14/9 kom vår dotter till världen och det känns så omtumlande och underbart!

Jag vet att det kan vara jobbigt att läsa sånt här för er som kämpar men ge inte upp! Önskar alla stort lycka till!

Grattis, vad roligt att höra!
  • Susodus

Grattis! Vad roligt! Det är sådant man vill höra.
  • Iskristall

Stort grattis till dottern!
  • hope88

Grattis till dottern barn2011 <3

Spännande för er som inväntar förlossning inom kort =) Måste vara så skönt att vara på sluttampen!

Idag är jag i vecka 7, 6+3! Veckorna går långsamt men framåt :) Igår var vi på ivf kliniken då jag fått UVI så skulle få behandling för det. Då ville läkaren också passa på att kolla överstimuleringen. Äggstockarna är fortfarande stora 10 cm resp 8 cm men har inte lika ont längre. Det bästa av allt var dock att han kunde mäta ett 5mm embryo och jag fick höra hjärtslagen! Det var magiskt <3 Vi ska tillbaka den 13 okt på ett till vul som redan är inbokat sedan jag plusade (hoppas allt ser bra ut då v 8+1) och efter det tar mvc över.

Lycka till alla :) Kram

Svar på tråden IVFare i Stockholm?