• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Susodus

Vaknade i morse och gick på toaletten, blödning. Är inne på sjukhuset i Norrköping. Hjärtat slår normalt, väntar på ul. Varför? Det får inte hända igen! Sköterskorna är lugna. Kan vara moderkakan som vi vet sitter lågt. Jag kan inte förlora ett barn igen. V 29 (28+4). Inte ont och det har sparkat, men varför måste det blöda? Jag får sådana hemska minnen, jag tycker jag har haft mitt jobbiga, kommer vara orolig hela vägen nu, ska försöka ta det lugnt och inte oroa mig. Mina stackars barn sitter utanför sjukhuset med min man. Finns i alla fall lekplats. Försöker hålla mig lugn och ärlig, men de fattar mer än man kan dölja. Skriver här istället för att oroa familj eller nära vänner.

• Susodus

...hittar inget på ul. Bara vänta och se. Lpngt kvar på livmodertappen så han är inte på väg ut, rör sig mycket. Är kanske bara "en normal blödning".

• Jazzgirl76
    Susodus skrev 2016-08-05 11:05:59 följande:

...hittar inget på ul. Bara vänta och se. Lpngt kvar på livmodertappen så han är inte på väg ut, rör sig mycket. Är kanske bara "en normal blödning".

Usch vad jobbigt! Hoppas det slutar snart så att du slipper oroa dig mer!! Förstår att det måste kännas förjäkla jobbigt... OM det skulle vara ngt, skulle bebben klara sig med tanke på hur långt gången du är? Håller verkligen tummarna att det inte är ngn fara! Kram <3
  • Susodus

Jo, det borde vara stor chans för det. Jag blir klar för observation över natten. De säger att jag inte ska oroa mig. Hittar inget fel, men bättre ta det säkra före det osäkra. Känner sparkar och har inte ont. Nu känns det bara jobbigt för att resten av tiden kommer bli så orosfylld. Dessutom föds det barn runt omkring mig (förlossningsavdelningen) det är jobbigt. Tack och lov hör jag inga kvinnoskrik. Usch allt är så absurt. Man kan inget göra än att hoppas och tro att det kommer bli bra.

• Hey.orange
    Susodus skrev 2016-08-05 10:21:40 följande:

Vaknade i morse och gick på toaletten, blödning. Är inne på sjukhuset i Norrköping. Hjärtat slår normalt, väntar på ul. Varför? Det får inte hända igen! Sköterskorna är lugna. Kan vara moderkakan som vi vet sitter lågt. Jag kan inte förlora ett barn igen. V 29 (28+4). Inte ont och det har sparkat, men varför måste det blöda? Jag får sådana hemska minnen, jag tycker jag har haft mitt jobbiga, kommer vara orolig hela vägen nu, ska försöka ta det lugnt och inte oroa mig. Mina stackars barn sitter utanför sjukhuset med min man. Finns i alla fall lekplats. Försöker hålla mig lugn och ärlig, men de fattar mer än man kan dölja. Skriver här istället för att oroa familj eller nära vänner.

Hej! Jag blödde också, ca 2 dl, i vecka 39+6, och det var fruktansvärt. Som tur var var allt bra med vår lilla siv. Anledningen till att jag blödde var för att det fanns en bi-placenta som lagts sig framför utgången och börjat blöda när siv tryckt på. Vi visste inte om innan att vi hade en bi-placenta, och den var väldigt svår att hitta och se på ul.
    Jag hoppas att det går bra för dig! Och jag förstår din oro!! <3
  • Susodus
    Hey.orange skrev 2016-08-05 16:20:28 följande:
    Hej! Jag blödde också, ca 2 dl, i vecka 39+6, och det var fruktansvärt. Som tur var var allt bra med vår lilla siv. Anledningen till att jag blödde var för att det fanns en bi-placenta som lagts sig framför utgången och börjat blöda när siv tryckt på. Vi visste inte om innan att vi hade en bi-placenta, och den var väldigt svår att hitta och se på ul.
    Jag hoppas att det går bra för dig! Och jag förstår din oro!! <3
    Tack, ja det är olustigt men de försäkrar mig om att om de varit minsta oroliga hade det varit full aktivitet omkring mig. Jag är kvar för observation och det känns bra. Undrar om jag fått lika snabb vård i Stockholm, här är ganska lugnt och jag har eget rum. Jag uppskattar inte att jag blödit så mycket. Mer som en rejäl mensblödning. Först helt rött i toaletten och sedan att det kom mycket på pappret när jag torkade mig. Jag har ju ärr i livmoden efter snitt plus att jag ju faktiskt skrapades 2 ggr efter mitt förra avbrott, kanske att det kan bli känsligare då. Förra gången blödde jag ju var 4-5:e vecka, men då var ju fostret sjukt. Nu har det varit problemfritt ända fram till idag.
  • Hey.orange
    Susodus skrev 2016-08-05 17:41:27 följande:
    Tack, ja det är olustigt men de försäkrar mig om att om de varit minsta oroliga hade det varit full aktivitet omkring mig. Jag är kvar för observation och det känns bra. Undrar om jag fått lika snabb vård i Stockholm, här är ganska lugnt och jag har eget rum. Jag uppskattar inte att jag blödit så mycket. Mer som en rejäl mensblödning. Först helt rött i toaletten och sedan att det kom mycket på pappret när jag torkade mig. Jag har ju ärr i livmoden efter snitt plus att jag ju faktiskt skrapades 2 ggr efter mitt förra avbrott, kanske att det kan bli känsligare då. Förra gången blödde jag ju var 4-5:e vecka, men då var ju fostret sjukt. Nu har det varit problemfritt ända fram till idag.
    Ja precis. Skönt att du är kvar på observation! Har du fått några mer besked?
  • Susodus
    Hey.orange skrev 2016-08-06 11:26:32 följande:
    Ja precis. Skönt att du är kvar på observation! Har du fått några mer besked?
    Nej egentligen inte mer än att barnet mår bra det är det enda de kan se och att oftast hittar man ingen orsak. Blöder fortfarande lite vid toalettbesök.
  • Hey.orange
    Susodus skrev 2016-08-06 13:15:35 följande:
    Nej egentligen inte mer än att barnet mår bra det är det enda de kan se och att oftast hittar man ingen orsak. Blöder fortfarande lite vid toalettbesök.
    Är du ff på observation?
  • Susodus
    Hey.orange skrev 2016-08-09 09:33:11 följande:
    Är du ff på observation?
    Nej, jag fick åka hem igen, med tabletter som enligt janusinfo står "fosterskador kan ej uteslutas..." Cyklokapron Suck! Men jag tänker att de kanske måste skriva så ifall tester inte gjorts på gravida. Det borde ju inte uppstå fosterskador så här sent i graviditeten. Har fått lite brunsvarta blödningar men det är ju gammalt och borde vara från samma blödning. Känner sparkar och så och de säger att jag inte ska oroa mig, så jag kör på det.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?