• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Susodus
    hope88 skrev 2016-09-16 10:56:36 följande:

r idag inne på ruvardag 14 alt 15 beroende på om man räknar ET som ruvardag 1. Pluset blir starkare och tog clearblue digital imorse som visade gravid 2-3 veckor så hormonerna ökar. I söndags när jag plussade svagt visade det gravid 1-2 veckor. Så idag är jag i vecka 4+2. Hoppas så att allt ska gå vägen denna gång. På söndag är det den riktiga testdagen och på måndag har jag återbesök på ivf kliniken för att kolla upp överstimuleringen och ta nya blodprover. Var där igår och då var äggstockarna fortfarande svulla och läkaren tog hcg i blodprov vilket också visade graviditet =) Hoppas det ser bra ut på måndag! Försöker njuta men oroar mig också.

Försök att vila så mycket du kan. Om det är lindrig överstimulering är det det man får göra. Om det är kraftig överstimulering kan du behöva tappas på vatten. Det finns en risk att äggstockarna roterar kring sin axel vilket gör djävulskt ont och i värsta fall kräver operation.

Så förebygg genom att vila och hoppas att det går över. Det är i alla fall ingen fara för graviditeten men håll koll.
  • hope88
    Susodus skrev 2016-09-16 18:53:15 följande:

Försök att vila så mycket du kan. Om det är lindrig överstimulering är det det man får göra. Om det är kraftig överstimulering kan du behöva tappas på vatten. Det finns en risk att äggstockarna roterar kring sin axel vilket gör djävulskt ont och i värsta fall kräver operation.

Så förebygg genom att vila och hoppas att det går över. Det är i alla fall ingen fara för graviditeten men håll koll.

Jo då vilar gör jag massor. Har rätt ont i äggstockarna så det är jobbigt att gå. Överstimuleringen vart värre i söndags så i måndags tappades jag på vätska. Var på ÅB i torsdags och hade fortfarande lite vätska kvar så är ordinerad fortsatt vila och fragminsprutor och så ska jag åter på måndag.

Skönt att veta att graviditeten inte påverkas. Är rädd att värken jag känner från äggstockarna är något fel men de är ju 8 cm stora så vore väl konstigt om jag inte hade ont. Vilar vidare jag =)
  • LillhenNr2

Grattis Hope88! Så underbart!

Idag är jag I v20+0 så nu är vi precis över "halvvägs". Var på RUL tidigare i veckan och "lillhen Nr2" visade sig vara en "lillan". Längtar efter att få träffa henne i januari/februari <3

• Iskristall
    Hey.orange skrev 2016-09-15 11:48:12 följande:

Och snart är det dags att få sin bebis för några va?

Här har vi kommit till 33+4 idag! Full rulle i magen, tryck och stök Två veckor kvar att jobba, sen är det totalfokus på den sista vänta inför lillans ankoms, så spännande!

Hur går det för er?
  • Susodus
    Iskristall skrev 2016-09-16 22:22:44 följande:
    Här har vi kommit till 33+4 idag! Full rulle i magen, tryck och stök Två veckor kvar att jobba, sen är det totalfokus på den sista vänta inför lillans ankoms, så spännande!

Hur går det för er?
    Samma här, är ju 34+4 och får snitt den 17:e oktober. Längtar. Köpte "åka-hem-i-kläder" idag, han kan ju inte ärva allt:) och nu vågar jag. Känner mig ganska otålig, har förberett allt men känner mig ändå ganska oförberedd. Håller på att bli lite galen av allt väntande. Alla säger att det går så fort... Nej, det kryyyper fram. Däremot när barnet är fött kan det helt plötsligt ha gått 6-7 veckor utan att man märkte det. Är så nyfiken på att se hur han ser ut och vem han är. Kommer han vara lika lätt att ta hand om som de andra eller blir det en riktig utmaning. Jag har en bild av en mörkhårig och stor liten kille, men vem vet, kanske blir rödhårig.
  • Hoppsan2016

Hur går det för er?
    Åhhh min loppa kom ju ut i v 33+4, så varje gång jag ser den vecka+dag blir jag så nostalgisk.....
  • Iskristall
    Susodus skrev 2016-09-16 23:07:34 följande:

Samma här, är ju 34+4 och får snitt den 17:e oktober. Längtar. Köpte "åka-hem-i-kläder" idag, han kan ju inte ärva allt:) och nu vågar jag. Känner mig ganska otålig, har förberett allt men känner mig ändå ganska oförberedd. Håller på att bli lite galen av allt väntande. Alla säger att det går så fort... Nej, det kryyyper fram. Däremot när barnet är fött kan det helt plötsligt ha gått 6-7 veckor utan att man märkte det. Är så nyfiken på att se hur han ser ut och vem han är. Kommer han vara lika lätt att ta hand om som de andra eller blir det en riktig utmaning. Jag har en bild av en mörkhårig och stor liten kille, men vem vet, kanske blir rödhårig.

17 oktober, inte så långt kvar! Gud så spännande!

Jag tycker tiden går fort jag, hinner knappt med att vara gravid känner jag. Det är så fullt upp varje vardag med stressigt jobb att jag inte hinner med att njuta. Längtar så efter dessa två veckor gått så jag kan få gå hemma några veckor (förhoppningsvis) innan hon bestämmer sig för att komma och bara vara lite en stund!

Härligt att du vågar köpa kläder nu! Vi har varit restriktiva i det också, men mest för att det känns såååå overkligt! Men en kasse begagnade kläder har vi fått ihop och köpt ett par bodysar nya. Ska nog på jakt efter nån sorts filt/ar i helgen.
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2016-09-17 00:32:06 följande:

Åhhh min loppa kom ju ut i v 33+4, så varje gång jag ser den vecka+dag blir jag så nostalgisk.....

Var det i vecka 33+4 er loppa kom?! Hur går det nu och hur gammal?
  • Hey.orange

Hur går det för er?
    Åh vad roligt! Siv blir 3 månader på måndag. Det är så underbart att ha fått detta fina barn. Njuter varje dag, dock går dagarna alldeles för fort nu...
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2016-09-17 17:53:52 följande:

Åh vad roligt! Siv blir 3 månader på måndag. Det är så underbart att ha fått detta fina barn. Njuter varje dag, dock går dagarna alldeles för fort nu...

Ja, jag kan tänka mig att dagarna går fort efter förlossningen och sen när barnet växer så det knakar! Har redan lite ångest över hur fort föräldraledigheten kommer gå, att jag ska börja jobba igen! Haha
Svar på tråden IVFare i Stockholm?