• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-07-01 07:52:42 följande:
    Hej!
    När startar nästa försök? Långt eller kort?
    Jag ska börja med spray i slutet på augusti.

Angående TSH, så hade jag 2,5 i oktober förra året när jag fick MF. Läkaren satte då in Levaxin och när vi testade värdet nu i maj så var det nere på 0,2. Vilket så klart känns jättebra!
    Prata med din läkare men enligt min läkare så är 2,5 gräns för om man ska sätta in medicin eller inte. Vilket jag tycker är jättemärkligt så jag är glad att han ville göra det.

Lycka till!
    Hej Sjöblomman! :)

Jag börjar med kort protokoll i början av augusti. Jag får börja om min mens kommer tidigast 4 aug eftersom det är semestertider. Recept (Fostimon 450 ) och instruktioner finns klara. Jag hoppas på att den inte kommer tidigare i aug för då måste jag vänta in nästa mens, vilket blir i slutet av aug. Jag fyller 40 den 2 oktober och har 2 landstingsfinansierade försök kvar som måste ha påbörjats innan dess, sedan är det återigen egen finansiering som gäller.
    Snälla mens kom den 4-5 aug så sparar jag 37 000 kr om nästa försök, mitt tredje, inte går vägen.

Funderar på om 1 månad är för kort tid för att levaxin ska påverka mina värden.
    Jag har mejlat min klinik, IVF-kliniken och väntar på svar. Om de inte vill hjälpa mig med nytt test så köper jag ett test via blodkollen.se för 350kr. Ett test som utfördes i feb 2015 tycker jag är alldeles för gammalt för att ha som underlag i en pågående behandling...
  • Hey.orange
    Iskristall skrev 2016-06-30 09:18:42 följande:
    Grattis, så roligt!

Tänker tillbaka på när jag först hittade den här tråden och fick så mycket stöttning av er tjejer när ivf-resan började för min del! Tack! Och tänk nu har bebisarna börjat komma till världen! <3
    Åh! Vad roligt att läsa det du skriver <3
    Hur mår du nu i din graviditet?
  • Hey.orange
    Susodus skrev 2016-06-29 23:11:44 följande:
    Åh grattis! Vad härligt att vara mammaledig och ha sommaren framför sig! Fint gammalt namn.
    Tack! Hur mår du?
  • Hey.orange
    Corall skrev 2016-06-29 18:57:41 följande:

...för alla grattissvar skulle det stå, telefonen "rättade".

Grattis!!!
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2016-07-01 09:44:47 följande:

Åh! Vad roligt att läsa det du skriver <3

Hur mår du nu i din graviditet?

Ja, ni var underbara och svarade på massa frågor!

Jag mår bra, v.23. I går började jag med gravidträning och ska gå 1gång/v. Lite problem med ryggont men förhoppning finns att det ska bli bättre med lite träning
  • Susodus
    Hey.orange skrev 2016-07-01 09:47:47 följande:
    Tack! Hur mår du?
    Jag mår bra, lite gravidishias från och till, det börjar bli lite tyngre nu, veckorna går och jag försöker njuta av att det snart är semester, men jag ser egentligen väldigt otålig fram emot oktober. Skönt att detta är min sista graviditet för det är verkligen inte min grej det här med tålamod :) Jag förstår poängen med
    9 månaders förberedelse vid första barnet, men sedan när man vet vad det innebär vill man bara ha dem på en gång! Men jag har ju varit gravid så länge nu med tanke på att det bara var 5 mån mellan förra (som jag fick avbryta) så det är lite extra långt. Men jag mår bra och är så glad att det går bra. Nu kan barnet räddas om något skulle hända så det känns tryggt. Sparkar för fullt.
  • Sälma Riit
    Iskristall skrev 2016-07-01 13:41:26 följande:
    Ja, ni var underbara och svarade på massa frågor!

Jag mår bra, v.23. I går började jag med gravidträning och ska gå 1gång/v. Lite problem med ryggont men förhoppning finns att det ska bli bättre med lite träning
    Det är kanon med träning! Jag tränade in i v 38 och kände mig superstark under förlossningen. Lycka till!
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-07-01 08:39:11 följande:
    Hej Sjöblomman! :)

Jag börjar med kort protokoll i början av augusti. Jag får börja om min mens kommer tidigast 4 aug eftersom det är semestertider. Recept (Fostimon 450 ) och instruktioner finns klara. Jag hoppas på att den inte kommer tidigare i aug för då måste jag vänta in nästa mens, vilket blir i slutet av aug. Jag fyller 40 den 2 oktober och har 2 landstingsfinansierade försök kvar som måste ha påbörjats innan dess, sedan är det återigen egen finansiering som gäller.
    Snälla mens kom den 4-5 aug så sparar jag 37 000 kr om nästa försök, mitt tredje, inte går vägen.

Funderar på om 1 månad är för kort tid för att levaxin ska påverka mina värden.
    Jag har mejlat min klinik, IVF-kliniken och väntar på svar. Om de inte vill hjälpa mig med nytt test så köper jag ett test via blodkollen.se för 350kr. Ett test som utfördes i feb 2015 tycker jag är alldeles för gammalt för att ha som underlag i en pågående behandling...
    Jag förstår din stress!
    Ligg på om test, du har rätt till aktuella prover. Inte gamla!
    Jag tror att levaxin går igång rätt fort, så det är absolut värt att börja med.

Håller tummarna för att din mens kommer som den ska.
    Vart är det du går?

Jag älskar sommaren och sommarlovet. Men kan inte sticka under stol med att jag faktiskt längtar efter nästa försök. Även om det betyder att sommaren i stort sätt är över.
    Försöker njuta av nuet men det är svårt när man längtat så.
  • Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-07-01 18:02:48 följande:
    Jag förstår din stress!
    Ligg på om test, du har rätt till aktuella prover. Inte gamla!
    Jag tror att levaxin går igång rätt fort, så det är absolut värt att börja med.

Håller tummarna för att din mens kommer som den ska.
    Vart är det du går?

Jag älskar sommaren och sommarlovet. Men kan inte sticka under stol med att jag faktiskt längtar efter nästa försök. Även om det betyder att sommaren i stort sätt är över.
    Försöker njuta av nuet men det är svårt när man längtat så.
    Jag går på IVF-kliniken St Görans. Var går du? Jag längtar oxå till nästa försök även om sommaren är en underbar period, så jag förstår dig. ;)
    Jag beslutade idag att bekosta eget test via blodkollen.se och använder det som underlag och kör parallellt med i första hand min sjukvårdsförsäkring. Täcker inte den så jagar jag tag på en husläkare för att få levaxin utskrivet. Testet kommer jag ha svar på senast tisdag.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?