Sjöblomman skrev 2016-07-01 07:52:42 följande:
Hej!
När startar nästa försök? Långt eller kort?
Jag ska börja med spray i slutet på augusti.
Angående TSH, så hade jag 2,5 i oktober förra året när jag fick MF. Läkaren satte då in Levaxin och när vi testade värdet nu i maj så var det nere på 0,2. Vilket så klart känns jättebra!
Prata med din läkare men enligt min läkare så är 2,5 gräns för om man ska sätta in medicin eller inte. Vilket jag tycker är jättemärkligt så jag är glad att han ville göra det.
Lycka till!
Hej Sjöblomman! :)
Jag börjar med kort protokoll i början av augusti. Jag får börja om min mens kommer tidigast 4 aug eftersom det är semestertider. Recept (Fostimon 450 ) och instruktioner finns klara. Jag hoppas på att den inte kommer tidigare i aug för då måste jag vänta in nästa mens, vilket blir i slutet av aug. Jag fyller 40 den 2 oktober och har 2 landstingsfinansierade försök kvar som måste ha påbörjats innan dess, sedan är det återigen egen finansiering som gäller.
Snälla mens kom den 4-5 aug så sparar jag 37 000 kr om nästa försök, mitt tredje, inte går vägen.
Funderar på om 1 månad är för kort tid för att levaxin ska påverka mina värden.
Jag har mejlat min klinik, IVF-kliniken och väntar på svar. Om de inte vill hjälpa mig med nytt test så köper jag ett test via
blodkollen.se för 350kr. Ett test som utfördes i feb 2015 tycker jag är alldeles för gammalt för att ha som underlag i en pågående behandling...