• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-10-21 13:09:01 följande:

Ja jag vågar nog inte testa innan ???? nej det blir mitt andra barn, dottern är 5. Men det blir sambons första :) Ja jag jobbar också i helgen, sen nästa vecka är jag bara ledig på onsdag så den veckan lär gå snabbt :D

Åh vad skönt! Jag jobbar bara 60% så det blir en del trallandes hemma och vänta. >< vad mysigt! ^^ hur var det med din första, hade du likadant då med massa supertidiga symtom? idag har jag mått illa till och från hela dagen med smärta som liknar mensvärk i mage och ländrygg. Humöret har även det gått som en bergochdalbana. :-P
  • Wishfulthinking

Då joinar jag här för ett nytt försök! 11e försöket på första barnet! Snart blir det väl dags för en utredning är jag rädd :(

• Emmi0306
    halfmoon skrev 2015-10-21 17:37:40 följande:

Åh! Håller på att bli tokig på de jävla ägglossningstesten! Har haft trådiga flytningar i flera dagar och det varierar mer än vanligt. Ännu ingen glad gubbe. Hoppas verkligen jag har ägglossning denna månaden och att kroppen samarbetar. Bryter ihop om missfallet pajat min cykel helt och det inte blir insemination denna månaden. Fan fan fan! :'(

Usch vad jobbigt det låter... ÄL kommer säkert snart, jag håller tummarna för att det löser sig för dig. Jag har ingen aning hur jag skulle klara ett mf, tror jag skulle bryta ihop totalt. Du är stark som fortsätter kämpa! <3
  • Lottch3n

Måste ha er hjälp!!?
    Översta är från igår eftermiddag, mitten från imorse och nedersta är tagen nu i eftermiddag..
    Blir ju bara svagare och svagare.. :( vad händer? Haft ÄL inatt?

• Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-21 18:10:29 följande:

Åh vad skönt! Jag jobbar bara 60% så det blir en del trallandes hemma och vänta. >< vad mysigt! ^^ hur var det med din första, hade du likadant då med massa supertidiga symtom? idag har jag mått illa till och från hela dagen med smärta som liknar mensvärk i mage och ländrygg. Humöret har även det gått som en bergochdalbana. :-P

När jag var gravid med första så var jag bara 16 och var helt oförberedd på det, men så en dag typ 4-5 dagar innan bim så visste jag bara att jag var gravid. Kommer ihåg att jag var lite svullen ca 1-2 veckor innan bim annars minns jag inte om jag hade nå fler. Mitt humör har också varit lite upp och ner idag, och jag som normala fall älskar art gymma tyckte allt var tråkigt idag. Har inte heller haft så mycket matlust.

Vet ej om det är riktiga symptom eller bara något som spökar för man hoppas så mycket :(
  • Ang82
    Stormborne skrev 2015-10-21 11:48:14 följande:
    Jag använder inte. Jag ids liksom inte, jag vet inte ens om jag har äl, och jag har en gång för länge sen i stort sett ruinerat mig på grav-tester, innan jag fick veta om min PCO. Så innan jag vet att jag har Äl öht, känns det onödigt. Jag använder FL's uträcknare bara för att ha något hum, har använt den för att kolla att jag inte har ÄL med, när vi inte velat skydda oss tidigare. 

Med 1:an funkade det, jag hade bevisligen ÄL när jag skulle enligt FL, för jag hade vinterkräksjukan innan, och dagen efter åkte karln bort en vecka. Så fanns bara et tillfälle att välja på att träffa rätt

Jag borde ha ÄL i helgen. Vi är bortresta, ska bo hos kompisar och dela sovrum med 6-åringen. Justså. Så jag tror ju att enligt Murphy lag så kommer jag garanterat at ha ÄL den här gången
    Kan ju hoppas ni får en stund över själva :)

Är första barnet så jag har ingen aning om kroppen fungerar som den ska men mensen är hyfsat regelbunden. Visst inom 6-12 månader blir många gravida. Är en själv som börjar stressa upp nu. 8 försöket är ju inte så farligt, var nog mer jag som hade förhoppningar om att det skulle ta sig inom 6-7månader.
  • Ang82
    Hansson88 skrev 2015-10-21 12:03:44 följande:

Hoppar in här.

Blev gravid i BIM Oktober -gruppen.

Fick missfall igår.

1 försöket efter MF.

BIM 22 Nov.

Blöder mycket just nu. Hoppas kroppen rättar till sig fort och att ÄL kommer igång.

Beklagar :(
  • halfmoon
    Wishfulthinking skrev 2015-10-21 18:11:43 följande:

Då joinar jag här för ett nytt försök! 11e försöket på första barnet! Snart blir det väl dags för en utredning är jag rädd :(

Välkommen! :) Hoppas det går vägen denna månaden! :)
  • halfmoon
    Hansson88 skrev 2015-10-21 12:03:44 följande:

Hoppar in här.

Blev gravid i BIM Oktober -gruppen.

Fick missfall igår.

1 försöket efter MF.

BIM 22 Nov.

Blöder mycket just nu. Hoppas kroppen rättar till sig fort och att ÄL kommer igång.

Beklagar missfallet! Det är tungt! :(

Håller tummarna för att det ska funka denna gången och vilja stanna kvar!
  • halfmoon
    Emmi0306 skrev 2015-10-21 18:14:18 följande:

Usch vad jobbigt det låter... ÄL kommer säkert snart, jag håller tummarna för att det löser sig för dig. Jag har ingen aning hur jag skulle klara ett mf, tror jag skulle bryta ihop totalt. Du är stark som fortsätter kämpa! <3

Tack! :) Hoppas att du slipper missfall. Jag trodde inte jag skulle må så dåligt av det men det har gett allt som har med att bli gravid en känsla av ångest. Kanske jag kan bli lite mer optimistisk om min ägglossning kommer. Hoppas så på glad gubbe snart! :)
Svar på tråden BIM november 2015