• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • sof t
    Jempan85 skrev 2015-10-27 21:51:56 följande:
    Ja, det verkar vara lite olika mellan olika test också. Körde rosa CB förut och då stod det 12-48 h. Nu har jag de lila med dubbel hormonindikator och där står det 24-36 h. Igår kväll blinkade gubben fortfarande men i morse var den fast. Då måste ju äl vara i morgon någon gång. Planen är att ligga imorgon, torsdag och kanske fredag. Fick till det 2 ggr idag och varannan dag veckan innan äl. Inte illa för att ha en ettåring hemma, haha.
    ja, jag tycker det är så förvirrande med dessa test, kan inte alla bara fungera likadant? ;D ok men kör på så som du tänkt blir nog bra! förmodligen äl idag nån gång ja! hehe som oss då :D har legat varannan dag sen strax efter menens slut, för säkerhets skull ;) har också en ettåring men hon lägger sig vid 21 så det är lugnt efter det :D har börjat känna mig lite illamående igår kväll o idag efter jag ätit frukosten, fick liksom hålla tillbaka lite i morse. jag kan ju inbilla mig också när jag vill så mkt o blir ivrig :( men men än är inte mensen här o bim är senast på sön o tidigast i morgon! :D
  • sof t
    Caligirl90 skrev 2015-10-27 22:40:24 följande:
    Ja de blir spännande ;) ja massa tycker jag, molande värk, spänningar i brösten, upplåst, trött, irriterad, urin som doftar skumt.. Osv :P dock svårt att veta om de är tidigt pms eller faktiska gravsymptom. Brukar dock inte normalt känna någonting innan mens så det bådar väl gott! :)
    oj det låter ju som om vi har liknande symptom! jag har molvärk, trött o irriterad. svullen mage som en ballong på kvällen, känns som att jag behöver gör nr2 hela tiden o är gasig fast jag inte är det alls, :s lätt illamående sen igår kväll som kommer o går. hoppas vi får plus båda två! när ska du testa? :) jag brukar inte heller känna något innan mens. den är där när jag vaknar på morgonen bara o så kommer mensvärken smygandes under dagen! men jag vet också att jag kan inbilla mig när jag vill så mkt, så var det med dottern iaf, hade alla möjliga tecken o samma även månaden hon blev till. ingen skillnad ;)
  • Symetrical
    nepe skrev 2015-10-28 11:02:29 följande:

åh vad spännande! Håller tummarna! Fick du "kämpa" mycket för att få det?

Inte det minsta! Bokade gyntid, gick dit och förklarade mitt problem och så fick jag det utskrivet direkt.
  • halo83
    nepe skrev 2015-10-28 11:04:27 följande:

Jag tempar också. Jag vet inte faktiskt, mina cykler såg också (nästan) likadana ut till en början men nu lever den sitt eget liv jämt så det kan nog variera :/ Håller tummarna för dig!

Mina tempningar har varit ganska lika varandra, utom denna gång. Hoppas det tyder på nåt positivt
  • halo83
    mkess skrev 2015-10-28 11:04:45 följande:

Jag hade jättejämn och rätt låg kurva vid en graviditet, enda jag kan komma på.

coolt !! Får hoppas att de e därför den e ovanligt låg och jämn denna gång
  • Vinja

En fraga till er alla, har era man gjort nagra andringar i livsstil for a maximera fertiliteten?

Jag menar, jag slutade roka precis innan jag tog ut spiralen, jag dricker max en kopp kaffe om dagen, och pa helgerna ingen alls, jag ater nyttigare och jag tranar for att halla kroppen i gang (men i lagom mangd saklart) och jag dricker knappt alkohol.

Min pojkvan vill jattegarna ha barn (det var hans ide) men det verkar lite som om han inte forstar att han ocksa borde forsoka leva lite halsosammare for att maximera hans fertilitet.

Sa vad gor era man (om ni nu forsoker bli gravida den vagen s a s) for att hjalpa till fran deras hall?

• Caligirl90
    sof t skrev 2015-10-28 11:58:12 följande:
    oj det låter ju som om vi har liknande symptom! jag har molvärk, trött o irriterad. svullen mage som en ballong på kvällen, känns som att jag behöver gör nr2 hela tiden o är gasig fast jag inte är det alls, :s lätt illamående sen igår kväll som kommer o går. hoppas vi får plus båda två! när ska du testa? :) jag brukar inte heller känna något innan mens. den är där när jag vaknar på morgonen bara o så kommer mensvärken smygandes under dagen! men jag vet också att jag kan inbilla mig när jag vill så mkt, så var det med dottern iaf, hade alla möjliga tecken o samma även månaden hon blev till. ingen skillnad ;)
    JA verkligen! Samma här med nummer 2. haha, så jobbigt. Idag har jag dessutom kissat mer och har fått ganska mycket flytningar som jag märkt när jag gått på toa som jag inte haft innan :I  Idag började jag även känna mig mer ur balans och lite illamående. äl + 9 idag. Jag brukar känna mig precis som dig vid mens, märker knappt innan och sen får jag lite ont under dagen. Tänkte försöka hålla mig och testa lördag morgon, äl +12 bim -1. Men eventuellt tidigare ;) Dudå?
  • Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-27 20:10:49 följande:

Jag vet inte, jag brukar vara ganska punktlig men det känns verkligen så. Jag är sjukt ledsen och besviken. jag hoppas det känns bättre sen efter mensen så att vi kan försöka igen. Jag får hålla tummarna åt er så länge.

Håller tummarna för dig åh, nästa månad har du ny chans :) <3 jag börjar få som mensvärk så känns som att de kanske blir nit denna gång också :)
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-10-28 17:26:24 följande:

Håller tummarna för dig åh, nästa månad har du ny chans :) <3 jag börjar få som mensvärk så känns som att de kanske blir nit denna gång också :)

Många verkar ju säga att man kan ha som mensvärk när man är gravid så än får du inte ge upp hoppet.
  • Eemmmmaa86

Ang ägglossning test, har stickor från graviditetskollen, ska dom alltså bli lika starka som det första sträcket? Har inte så bra koll på detta..

Förra månaden blev det aldrig så starka och den här gången syns det knappt. Ska ha ägglossning nu på fredag och som sagt, ser bara en tendens till typ ett "spökstreck".

Svar på tråden BIM november 2015