• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • sof t
    Caligirl90 skrev 2015-10-29 06:36:57 följande:
    Fick vattnigare vita flytningar jag, hehe. men var på förmiddagen. Men gud va sjukt! Exakt samma sak hände ju mig med, svaga streck och symptom förra månaden bim minus-7 till och med, sen svagare och svagare temp plus att tempen droppade så då förstod jag, upplevde alltså en kemisk graviditet då (tidigt mf) så vet ju ändå lite hur symptomen ska kännas nu ändå samt att man inte bör så plus så tidigt som jag gjorde förra månaden... Idag vaknade jag av mig själv en timme tidigare än jag ska och har en nervös pirrande känsla i kroppen, brösten känns mer idag också. Det kan liksom inte vara inbillning allt jag upplever :I
    men oj vad sjukt! jag kommer inte ihåg hur jag kände mig faktiskt, jag var nog så upptagen med o analysera om strecken blev starkare så jag missade helt hur min kropp uppträdde! jag mådde inte illa iaf, som jag gör nu till o från, för det hade jag lagt på minnet! aha du tempar? jag har så oregelbunden sömn så jag vet inte om det hade funkat på mig? har vart sugen på att testa, är det svårt? nej jag tror inte du inbillar jag tror du kommer få ett plus i helgen! :D
  • nepe
    halo83 skrev 2015-10-28 12:07:03 följande:
    Mina tempningar har varit ganska lika varandra, utom denna gång. Hoppas det tyder på nåt positivt
    Det hoppas jag också!
  • nepe
    Symetrical skrev 2015-10-28 12:02:41 följande:
    Inte det minsta! Bokade gyntid, gick dit och förklarade mitt problem och så fick jag det utskrivet direkt.
    Vad skönt att höra!
  • nepe
    Längtanefterstorken skrev 2015-10-28 22:04:44 följande:

Vilka test använder du? Ska jag vara ärlig så visste jag inte att alla inte alltid får ägglossning, detta är helt nytt för mig. Jag fick bara känslan att tänk om man försöker månad efter månad och varje gång blir ledsen för att det inte blir något, och så har man inte ens ägglossning?! Jag köpte ju hem ÄL-test mest på skoj för att verkligen kunna pricka in, men nada?! Bör man kolla upp detta? Hur tänker du? 

(sorry för 100 frågor)

Jag visste inte heller! Blir så frustrerad hur lite "vi" vet om kvinnokroppen. Jävla skitsamhälle!

1-2 ggr per år så har "alla" kvinnor ingen ägglossning och det är helt normalt. Jag har sökt hjälp nu när jag tre månader i rad inte haft någon äl. Men som du säger så är det svårt att veta, min mens har kommit ändå och jag har haft äl-värk i magen ändå. Så hade jag inte tempat eller tagit äl-test så hade jag inte haft någon aning!
    Jag har tid imorgon att skriva in mig på infertilitetsmottagningen för ett försdta besök med barnmorskan. Då ska vi även boka tid till doktorn på mottagningen då jag kommer att få undersökas och ta blodprov för att hormonerna är "bra".
    Tempar du? Hur många månader har du äl-testat? Har du regelbunden mens / cykel?
    Tusen frågor tillbaka ;)
  • nepe
    livias skrev 2015-10-28 22:48:19 följande:
    Vad bra att du ringde nepe!:) jag vet inte än, då det är tänkt att jag ska börja äta från nästa mens.... Men man kan ju hoppas att den inte dyker upp:)
    Det hoppas jag verkligen! Håller tummarna för er skull!
  • nepe
    livias skrev 2015-10-28 22:53:17 följande:

Sorry för spam haha men jag fick positivt äl test idag :D blev såååå glad, både jag och mannen. Trodde att det var kört denna månaden. Men vill nån ändra mitt bim?:) Får flytta fram till den 11/11 istället, första försöket efter mf, första barnet. Tack!

Åhh, jaaa! Grattis!
  • Symetrical
    livias skrev 2015-10-28 22:45:17 följande:

Håller tummarna för att det hjälper! Jag ska även boka in ett ultraljud när det börja närma sig äl efter jag börjar med tabletterna. Fick du göra det också? Vad kollar dom då?

Japp, fick vul på cd 12 för att kolla hur äggen vuxit till sig. Dock fick jag boka om det, då det visade sig att jag vart gravid utan att jag visste om det och att mensen visade sig vara början till ett tidigt MF. Nu har jag som sagt ätit dem igen, men tänker att jag kör på själv med ältest istället för vul. Orkar inte springa på kontroller hela tiden.
  • Emmi0306

Jag fick min mens tidigt och idag kom den igång ordentligt. Snacka om jag blev besviken. Nya tag senare i månaden.

Kan någon hjälpa mig att flytta min bim till den 23/11, första barnet, andra försöket.

• ausaaf

Väntar och väntar och väntar!

7/11 känns som en evighet bort. Försöker att inte känna efter så mycket den här gången. De första 2 försöken analyserade jag minsta lilla tecken och blev så besviken när tant röd dök upp. Har dock haft en typ molande värk sedan igår men på nåt sätt känns det som att den sitter för högt upp.

Har tidigare försökt låta bli att testa innan BIM men den här gången gör jag ett undantag. Min sambo fyller år på BIM -3 så jag tänker testa på morgonen innan jag ger honom frukost på sängen. Så jag håller tummarna för att kunna ge honom en fantastisk födelsedagspresent :D

Svar på tråden BIM november 2015