• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • livias
    Fian88 skrev 2015-10-28 09:28:52 följande:
    Ska till gyn nästa vecka. Ska bli skönt att kolla läget så att säga:)
    Ja visst är det! Har lugnat mig en hel del, känner inte samma stress, nu när vi börjat kolla upp vissa saker och har uppföljning. Lycka till och berätta hur det går!:)
  • livias

Sorry för spam haha men jag fick positivt äl test idag :D blev såååå glad, både jag och mannen. Trodde att det var kört denna månaden. Men vill nån ändra mitt bim?:) Får flytta fram till den 11/11 istället, första försöket efter mf, första barnet. Tack!

• sof t
    Caligirl90 skrev 2015-10-28 13:04:50 följande:
    JA verkligen! Samma här med nummer 2. haha, så jobbigt. Idag har jag dessutom kissat mer och har fått ganska mycket flytningar som jag märkt när jag gått på toa som jag inte haft innan :I  Idag började jag även känna mig mer ur balans och lite illamående. äl + 9 idag. Jag brukar känna mig precis som dig vid mens, märker knappt innan och sen får jag lite ont under dagen. Tänkte försöka hålla mig och testa lördag morgon, äl +12 bim -1. Men eventuellt tidigare ;) Dudå?
    haha det är så kul att vi har samma symptom! :D jag har också fått lite mer flytningar idag, men inte sådär vita o kladdiga som dom brukar vara utan genomskinliga o hala. hehe över analyserar känner jag. illamåendet har kommit i vågor svagt ikväll. åt thai-mat idag med syrran på vårt ställe o vi tar alltid samma rätt (äter där ganska ofta ändå) o det smakade konstigt! nåt med oljan typ bränt-aktig eftersmak, svårt att sätta fingret på, men eftersmaken var tydligt annorlunda! åh jag vågar inte testa innan sön om jag inte får någon extrem uppenbarelse eller blir okontrollbar! ;) förra mån började jag testa tidigt bim-6/5 fick då svaga rosa streck som blev svagare o sen kom mensen (eller mf) nån dag senare än beräknat. kändes tråkigare än att bara få mensen så vill försöka undvika det :( 
  • sof t
    Jempan85 skrev 2015-10-28 21:04:24 följande:
    Åh, när ska du testa då?
    jag tänkte testa sön då jag har bim, vågar inte tidigare! åh känns så nervöst denna väntan, kan inte man få nåt tydligt tecken typ att naveln lyser grönt eller så. hade vart så skönt att inte tänka o analysera så mkt dagarna innan domen. :O
  • Natalie87W

Hej!

Jag hoppar in här jag med.

Jag har bim i slutet av månaden, men osäker på när. Jag är inne på 4:e dagen på min mens så det är ett tag kvar.

Jag har precis börjar tempa och är lite osäker på hur det fungerar.

Om man misstänker att man har feber, ska man tempa ändå? :)

Vissa av er som tempar verkar vara så duktiga så tänkte att jag skriver här och frågar. Kunde inte läsa om det på nätet.

Jag håller verkligen tummarna för att det är våran tur nu i november.

Jag och min sambo är inne på 10:e försöket, första barnet. Misstänkt bim 27:e november. Hade mf i september då blir andra försöket efter mf.

Kram på er

• Caligirl90
    sof t skrev 2015-10-29 00:25:28 följande:
    haha det är så kul att vi har samma symptom! :D jag har också fått lite mer flytningar idag, men inte sådär vita o kladdiga som dom brukar vara utan genomskinliga o hala. hehe över analyserar känner jag. illamåendet har kommit i vågor svagt ikväll. åt thai-mat idag med syrran på vårt ställe o vi tar alltid samma rätt (äter där ganska ofta ändå) o det smakade konstigt! nåt med oljan typ bränt-aktig eftersmak, svårt att sätta fingret på, men eftersmaken var tydligt annorlunda! åh jag vågar inte testa innan sön om jag inte får någon extrem uppenbarelse eller blir okontrollbar! ;) förra mån började jag testa tidigt bim-6/5 fick då svaga rosa streck som blev svagare o sen kom mensen (eller mf) nån dag senare än beräknat. kändes tråkigare än att bara få mensen så vill försöka undvika det :( 
    Fick vattnigare vita flytningar jag, hehe. men var på förmiddagen. Men gud va sjukt! Exakt samma sak hände ju mig med, svaga streck och symptom förra månaden bim minus-7 till och med, sen svagare och svagare temp plus att tempen droppade så då förstod jag, upplevde alltså en kemisk graviditet då (tidigt mf) så vet ju ändå lite hur symptomen ska kännas nu ändå samt att man inte bör så plus så tidigt som jag gjorde förra månaden... Idag vaknade jag av mig själv en timme tidigare än jag ska och har en nervös pirrande känsla i kroppen, brösten känns mer idag också. Det kan liksom inte vara inbillning allt jag upplever :I
  • babytjejen

Är mitt uppe i mensen så hoppar över hit...min mens kom två dagar sent (lagom sent så man hann hoppas, grrr) så antar att min äl flyttas fram oxå. Har äl runt den 9 november o bim runt den 23 november...är trött på att vänta nu, har försökt sedan maj. Vet att det tog ett år förra gången men hade hoppats på att det skulle gå fortare denna gången...

• Cfmilla

Mens? Fick ljusrosa på pappret igår och tänkte genast att det var mensen som var på g. På kvällen tog jag ut tampongen som då var ljusbrun mest slemmig och nu inget alls? Va fan? Nidis? Nån med erfarenhet? Bim 2/11

• Angdev
    {#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA!{#emotions_dlg.flower}

1/11
    Ejoma, 2:a försöket, 2:a barnet
    Polkagrisen85, 2.a barnet
    sowe81, 2:a försöket efter ma (4st totalt), 2:a barnet
    Anonym (längtar), 1:a försöket efter ma, 1:a barnet
    Agge83
    Smultrontjejen
    Körsbärsblomma, 1:a försöket efter mf, 2.a barnet
    Norrlänning86, 2:a försöket efter mf och ett utomkvedshavandeskap
    sof t, 2:a försöket, 2.a barnet
    Ludde123, 4:e barnet

2/11
    Cfmilla, 1:a försöket
    Emmi0306
    Anonym (2an), 2.a försöket, 2:a barnet
    Caligirl90

3/11
    strumpan123, 1:a försöket, 2:a barnet (ev +)
    Anonym (Anka77)
    ineedcoffee, 1:a försöket

4/11
    MrsWinter, 4:e försöket, 1.a barnet
    SamsonS, 3:e försöket, 2:a barnet
    Lottch3n, 2:a försöket, 1:a barnet
    ettena23, 2:a försöket
    Ellpi, 2:a försöket, 1:a barnet

5/11
    8airam8 
    nepe, 2.a försöket, 1:a barnet 
    halo83