• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • Anonym (Lf 31)

Hej
    Jag har ägglossning 30/10 och bim den 13/11..
    Tror jag då jag är rätt ny på detta, då första barnet var oplanerad.
    Går efter en app som jag använder..
    Vi har myst i förrgår, igår och hoppar nog denna dagen och passar på imorgon igen, och hoppas det tar sig
    Är en djungel detta ju, så känns inte som det kommer ta sig..
    Lycka till alla som väntar på plus <3 :-* <3

• Ludde123

Kom som brun flytning på trosskyddet nyss.....jaja, mensen kommer tidigare än jag räknat med......eller kan det vara nid? Sent med äl+11?

• Vinja
    mkess skrev 2015-10-28 20:41:29 följande:
    Min sambo äter Wellman conception så det kan jag rekommendera. I övrigt finns det nog inte så mycket mer han kan göra, han dricker inte kaffe och rätt lite alkohol. Men jag vet inte, när vi blev gravida med dottern så levde vi båda rätt ohälsosamt och då tog det sig utan problem, nu är vi superhälsosamma i jämförelse och ändå ingen bebis. Så känn ingen stress så länge han inte är storknarkare liksom.
    Tack! Ibland behover man lite reassurance! Jag forsoker tanka att massor av manniskor blir gravida hipp som happ, men sen sa tanker jag att jag kommer ha problem att bli gravid, fast jag bara ar pa tredje forsoket, forsta barnet och inte alls har nan koll pa om jag har latt att bli gravid eller inte. Man kanner sig sa lojlig ibland nar man tanker sa.

Ska kolla upp Wellman Conception, att ata en vitamin om dagen borde min pojkvan att klara. Jag har atit folsyra sen Augusti, eftersom jag laste att det ar bra att borja ata folsyra sa fort du borjar foroska bli gravid sa att du redan har det i kroppen nar du blir gravid.
  • C ecilia
    Vinja skrev 2015-10-28 12:29:54 följande:

En fraga till er alla, har era man gjort nagra andringar i livsstil for a maximera fertiliteten?

Jag menar, jag slutade roka precis innan jag tog ut spiralen, jag dricker max en kopp kaffe om dagen, och pa helgerna ingen alls, jag ater nyttigare och jag tranar for att halla kroppen i gang (men i lagom mangd saklart) och jag dricker knappt alkohol.

Min pojkvan vill jattegarna ha barn (det var hans ide) men det verkar lite som om han inte forstar att han ocksa borde forsoka leva lite halsosammare for att maximera hans fertilitet.

Sa vad gor era man (om ni nu forsoker bli gravida den vagen s a s) for att hjalpa till fran deras hall?

Min sambo gör inte något för att maximera chansen. Förra graviditeten bad jag honom att undvika att basta bada varmt vid ägglossning.
  • Ellpi
    Ludde123 skrev 2015-10-29 14:07:16 följande:

Kom som brun flytning på trosskyddet nyss.....jaja, mensen kommer tidigare än jag räknat med......eller kan det vara nid? Sent med äl+11?

Fick också så igår på äl + 7. Känns tidigt för att vara mens men blir såklart lite deppig när man ser det. Inget i trosan idag så jag håller mina tummar för att det var nid.

Hur går det för dig, avtar det eller fortsätter/ökar?
  • Malin 845

Mina äl tester igår och idag! Hoppas innerligt att det stegras ännu mer och att äl sker i helgen! :D

• Eemmmmaa86
    Malin 845 skrev 2015-10-29 16:25:10 följande:

Mina äl tester igår och idag! Hoppas innerligt att det stegras ännu mer och att äl sker i helgen! :D

Härligt! När tror du att du har din äl?
  • Malin 845

[quote=75936032][quote-nick]Eemmmmaa86 skrev 2015-10-29 16:36:06 följande:[/quote-nick]Härligt! När tror du att du har din äl?[/

Ja du det är det jag funderar på, enligt natural cycles så ska äl vara på söndag, men kan ju dra ut tills måndag om det inte stegras fort nu.. :) ska ta äl tester varje dag nu och mysa varje dag så vi inte missar det :)

• mkess
    Vinja skrev 2015-10-29 14:49:49 följande:
    Tack! Ibland behover man lite reassurance! Jag forsoker tanka att massor av manniskor blir gravida hipp som happ, men sen sa tanker jag att jag kommer ha problem att bli gravid, fast jag bara ar pa tredje forsoket, forsta barnet och inte alls har nan koll pa om jag har latt att bli gravid eller inte. Man kanner sig sa lojlig ibland nar man tanker sa.

Ska kolla upp Wellman Conception, att ata en vitamin om dagen borde min pojkvan att klara. Jag har atit folsyra sen Augusti, eftersom jag laste att det ar bra att borja ata folsyra sa fort du borjar foroska bli gravid sa att du redan har det i kroppen nar du blir gravid.
    Känner igen känslan, när man aldrig varit gravid innan har man ju ingen koll på om man kan få barn eller inte så klart man undrar liksom! Man får utgå från att det går eftersom det är vanligt att det tar upp till ett år, annars hinner man nog bli galen på kuppen.

Det finns nog att köpa på flesta affärerna, definitivt tesco och sainsburys och boots iaf. Och haha, jag tänkte samma men tog ett ÅR innan jag lyckades övertala honom att äta vitaminer.   Hoppas det går bättre för dig!
  • Jempan85
    sof t skrev (null) följande:
    jag tänkte testa sön då jag har bim, vågar inte tidigare! åh känns så nervöst denna väntan, kan inte man få nåt tydligt tecken typ att naveln lyser grönt eller så. hade vart så skönt att inte tänka o analysera så mkt dagarna innan domen. :O
    Haha, ja ett litet sms från livmodern är väl inte för mycket begärt!
Svar på tråden BIM november 2015