• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • celavie1
    hope88 skrev 2015-12-22 10:49:29 följande:

Tack för pepp tjejer!! Man får väl se helt enkelt. Nu är det rosa tillbaks. Har konstiga flytningar det är liksom inte vitt längre utan geléaktigt och tråkigt och i det är det rosa/brunt.

Har inte mensen kommit till åå torsdag testar jag igen..

Man vet aldrig hoppas så för dig nu Iskristall!

Hej vännen hur är det idag? Håller sig mensen borta?

Hoppas!!!
  • Popetot

Jag är fortfarande med. Har varit seg med att skriva då jag är lite deppig över allt. Det händer inget. Bara väntar och väntar på det där brevet om att få starta. Det är mer än ett år sedan vi startade utredningen men på grund av en klantig läkare har allt tagit längre tid. Nu bytte vi klinik men då hamnar man i kö på nytt. Jag hoppas och tror på att brevet dyker upp i januari. Men på grund av tidigare strul så väntar jag mig nästan ytterligare bakslag. 2016 ska bli ett bra år!

• Iskristall
    Popetot skrev 2015-12-25 10:26:08 följande:

Jag är fortfarande med. Har varit seg med att skriva då jag är lite deppig över allt. Det händer inget. Bara väntar och väntar på det där brevet om att få starta. Det är mer än ett år sedan vi startade utredningen men på grund av en klantig läkare har allt tagit längre tid. Nu bytte vi klinik men då hamnar man i kö på nytt. Jag hoppas och tror på att brevet dyker upp i januari. Men på grund av tidigare strul så väntar jag mig nästan ytterligare bakslag. 2016 ska bli ett bra år!

Har ni ringt vårdgarantikansliet, man ska inte behöva vänta längre än 3 månader på att få starta ivf. Man kanske får en annan klinik än man tänkt sig men man får börja.

Ja, 2016 ska bli ett bra år för oss!
  • Iskristall
    canada skrev 2015-12-25 10:31:40 följande:

Hej! Vi börjar med ivf i feb/mars om allt går som det ska! :)

Klart allt ska gå som det ska nu! Som sagt 2016 ska bli ett bra år!
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-12-25 10:25:46 följande:

Hej vännen hur är det idag? Håller sig mensen borta?

Hoppas!!!

Tyvärr inte. RD14 idag och fortfarande minus och idag har det kommit blod. Så det tog sig inte denna gång. Nästa omgång blir vid nästa mens i slutet av januari.

Hur går det för dig?

Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-25 10:11:11 följande:

Vilka tjejer är kvar här i tråden som börjar med ivf 2016?

Jag kommer fortsätta hänga med er. Hoppas jag får starta ny omgång sprutor vid nästa mens, i slutet på januari då.

Jag är kvar. Nästa omgång blir också vid nästa mens i januari. Ska kontakta kliniken på måndag för att få mer besked.

Är så rädd att det här inte ska fungera =(
  • hope88
    Popetot skrev 2015-12-25 10:26:08 följande:

Men vad irriterande!! Kontakta vårdgarantin enligt den ska ni få hjälp inom 3 månader efter remissen utgått. Men som Iskristall skriver så kanske det blir en annan klinik men om det är okej med er så ring.

Hoppas ni snart får starta igång och jag hoppas så att 2016 blir vårt år!
  • hope88
    canada skrev 2015-12-25 10:31:40 följande:

Hej! Vi börjar med ivf i feb/mars om allt går som det ska! :)

Härligt att ni snart får komma igång =) Kan kännas som en evighet men när man väl är igång går tiden snabbt.

Vi gjorde vårt första ivf nu november/december tyvärr tog det sig inte. Mensen är på ingång. Hoppas på mer tur för försök 2 i januari/februari.

Kram
  • Nicka

Hej alla och god fortsättning på julen :)
    Jag kommer att hänga kvar här i tråden, beroende på när missfallsutredning är klar så blir de fet kanske feb,mars nån gång.
    Har fått brev om att vi har två embryon i frysen :)
    Kram

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016