• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Regnbågsdröm
    KaosArt skrev 2015-12-31 11:08:09 följande:
    Okej, vad synd att inget klarade sig. Men nu kanske de vet bättre hur din kropp svarar på allt och kan anpassa bättre. Så kan de kanske justera allt så ni kan få fler ägg. Men jag vet ju inte hur allt det där fungerar än. Jag känner verkligen igen känslan där du beskriver besvikelse på din kropp. Jag känner också så, att kroppen inte kan klara av en av de mest naturliga sakerna i världen. 

Jag visste inte att det fanns något som heter läkemedelsförmån, fungerar det som högkostnadsskydd för sjukvård? Så man betalat upp till 2200, sedan gratis, det var ju bra ändå, om man tänker att de ändå kan ta några försök.
    Ja alltså, du får ju frikort på Apoteket. Enkelt förklarat Annars hade man ju varit totalpank. Menopuren jag tar nu (eller börjar ikväll) kostar över 3000 annars. Så en jäkla tur att man bara kan gå in och hämta nu
  • KaosArt

Tack för att ni tagit emot mig här, och tack för allt ert pepp! Det är så otroligt mycket värt och jag tycker det känns så skönt att få ventilera med er som är i liknande situation.

Ni är alla så fina :)

Sambon och jag har pratat mer och nu har vi tagit oss över till samma sida och siktar mot att kunna påbörja IVF snart, efter att vi kollat upp allt och har allt klart för oss. Och det känns väldigt bra. Det känns som att 2016 kommer att starta med en hel del att kämpa sig igenom men förhoppningsvis kommer det sluta desto bättre!

Gott nytt år till er alla värdefulla människor!
    kram <3

• stajlish
    KaosArt skrev 2015-12-31 16:52:52 följande:

Tack för att ni tagit emot mig här, och tack för allt ert pepp! Det är så otroligt mycket värt och jag tycker det känns så skönt att få ventilera med er som är i liknande situation.

Ni är alla så fina :)

Sambon och jag har pratat mer och nu har vi tagit oss över till samma sida och siktar mot att kunna påbörja IVF snart, efter att vi kollat upp allt och har allt klart för oss. Och det känns väldigt bra. Det känns som att 2016 kommer att starta med en hel del att kämpa sig igenom men förhoppningsvis kommer det sluta desto bättre!

Gott nytt år till er alla värdefulla människor!
    kram <3

Välkommen hit! :) Kram
  • Fredag

God fortsättning. Vilka börjar med korta programmet nu i januari.

• Fredag

God fortsättning. Vilka börjar med korta programmet nu i januari.

• Pipam

Hej tråden! *tassar*

Har försökt i 2,5 år och har nu efter utredning blivit dags för IVF.

Är 25 år, har PCOS. Kommer börja korta protokollet i slutet på januari :)

• Fredag

Bra hopas det kommer gå bra. Vart går ni ?

Pipam skrev 2016-01-01 20:27:30 följande:

Hej tråden! *tassar*

Har försökt i 2,5 år och har nu efter utredning blivit dags för IVF.

Är 25 år, har PCOS. Kommer börja korta protokollet i slutet på januari :)

• Pipam
    Fredag skrev 2016-01-01 21:53:52 följande:

Bra hopas det kommer gå bra. Vart går ni ?

I Göteborg på Nordic IVF!

Du?
  • loppi

Hejje allihopa,

Vi betalar inget i England.. inte en sekin tills jag fyller 40, några månader kvar! Och detta är vårt första försök och inga barn tidigare! Käkat massa vitaminer och aminosyrer för bättre ägg kvalite i 3 månader (bla DHEA & Q10). Går nu på Microgynon och skall på scan för att kolla tjockleken livmoder hinnan .. antar jag att det heter på svenska. Sedan håller vi tummarna att den är bra för att börja med FSH... nervöst och roligt på samma gång!

Lycka till

• eagle87
    loppi skrev 2016-01-01 22:17:05 följande:

Hejje allihopa,

Vi betalar inget i England.. inte en sekin tills jag fyller 40, några månader kvar! Och detta är vårt första försök och inga barn tidigare! Käkat massa vitaminer och aminosyrer för bättre ägg kvalite i 3 månader (bla DHEA & Q10). Går nu på Microgynon och skall på scan för att kolla tjockleken livmoder hinnan .. antar jag att det heter på svenska. Sedan håller vi tummarna att den är bra för att börja med FSH... nervöst och roligt på samma gång!

Lycka till

Hej vart i England bor du? Får ni ivf genom nhs? Bor också i England
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016