• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • stajlish

Då blir vi ett gott gäng som kan följas åt i januari igen! =) Kul! 2016 ÄR vårt år tjejer! Kram på er

• hope88
    stajlish skrev 2015-12-27 13:43:25 följande:

Då blir vi ett gott gäng som kan följas åt i januari igen! =) Kul! 2016 ÄR vårt år tjejer! Kram på er

Det blir vi =) Ja det ska det banne mig bli!! Hoppas så åt oss alla! Kram
  • Amie77

Jag och maken pratade lite löst idag om februari för oss. Om vi ändå bara har råd med ett FET-försök, men det ganska snart, så känns februari som en gyllene medelväg. Vi vill ha försöket i början på året, men januari kändes lite snabbt inpå helt plötsligt. Sen får vi som sagt se om det blir stimulerad cykel för vårt FET-försök. Om vi hör av oss till kliniken i början på februari antar jag att stimulerad cykel tar längre tid och då kanske det blir mars av det hela. Känner att jag glömt bort så mycket av våra tre IVF-försök att jag inte ens vet hur nedregleringen funkar längre...

• pandoraDiem
    hope88 skrev 2015-12-21 22:55:37 följande:

Hur går det för er Pandoradiem? Visst hade du fått ok på cellprovet och väntar nu in remissen till ivf kliniken eller?

God jul =)

Precis :) blir förhoppningsvis kallad i slutet av februari. Vi kör på här hemma så länge. Hade bim på julafton och kunde inte låta bli att testa för tänk om en hade fått det beskedet på självaste julafton. Jag fick såklart ett inte gravid istället. Så väntar fortfarande på mensen eftersom jag verkar ha blivit så skengravid att jag lyckats skjuta upp mensen.. eller så har kroppen ballat ur, jag vet inte. Tar väl ett till test om nån dag om mensen inte dyker upp men jag hatar verkligen negativa test så får se om/när jag vågar.
  • pandoraDiem
    hope88 skrev 2015-12-25 11:51:51 följande:

Jag är kvar. Nästa omgång blir också vid nästa mens i januari. Ska kontakta kliniken på måndag för att få mer besked.

Är så rädd att det här inte ska fungera =(

Men usch vad tråkigt med mens :( känner igen den där rädslan, förhoppningsvis går det bättre nästa gång när de har lärt känna just din kropp lite bättre. Jag tror på 2016, då jävlar :) kram
  • Amie77

Kom precis på att det ju är dags att ta folsyra nu ifall guldägget skulle fästa igen! (Först klara upptining dock...)

Är det någon här som kör med annat? Har fått för mig att jag tog D-vitamin månaderna innan det försök som lyckades. Tror jag tog tre tabletter då man skulle ta en för att jag läst i en massa trådar att det skulle hjälpa. Har ni hört nåt om detta eller kommer jag ihåg fel?

Någon annan här som gjort eller ska göra FET? Har både blastisar och 2-dagars i frysen och funderar på att OM vi får välja och man bara har råd med ett försök vad skulle man välja då? Tänker mig att gut feeling säger blastis eftersom den överlevt längre än en 2-dagars...

• Amie77

Eftersom det inte är helt bevisat så antar jag att klinikerna inte rekommenderar det (än). Jag tog 3000IE, långt över rekommenderat dagligt intag, förra gången. Har nu köpt tabletter med 2500IE, men funderar på att ta två av dessa i alla fall ett tag... Svårt att veta, men det jag vet är att det enda försök som lyckades hela vägen för mig var efter att jag högdoserat D-vitamin i några månader innan.

Då jag var inne i svängen förra gången 2012-13 så pratade många om att ta Bisolvon för att påverka "slemmet" också. Nu ser jag att min klinik vill att man tar Bisolvon 2,5 dagar innan insättning av embryo vid FET... Så visst kan "saker man läser på diskussionsforum" senare visa sig vara något kliniker intresserar sig av också.

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016