KaosArt skrev 2015-12-31 09:57:15 följande:
Ja det hopps jag med! Måste försöka få över honom på min sida, eller få oss på samma sida för just nu känns det som vi står mot varandra ställer för med. Det blir så dumt när det är meningen att vi ska göra det här tillsammans sida vid sida.
Skönt att ni känt att ni sår bakom varandra hela tiden och att din sambo insåg allvaret. Ska ni nu göra om hela processen eller har ni något i frysen? Jag håller tummarna för att ni lyckas på ert nästa försök! Hur många försök får ni bekostat av landsting?
Vi måste göra om hela processen tyvärr, blev inget till frysen. De plockade ut fyra ägg, två var för omogna. Ett sattes in efter två dagar och det andra som skulle odlas vidare och frysas klarade sig inte. Så jag är ganska mycket besviken på första omgången och inte minst på min kropp
Tre försök får vi bekostat av landstinget, och nu har vi redan gjort av med ett. Känns tungt, går det så här fort och dåligt på nästa två försök kommer det kännas mycket, mycket trist må jag säga!
KaosArt skrev 2015-12-31 10:03:03 följande:
Jag undra om det är någon som var vad kostnaden landar på för de läkemedel man måste ha i samband med IVF?
Det är dyra läkemedel, de kostar över 2200kr. Så man får betala upp till läkemedelsförmånen 2200kr, men då får man ju frikort för läkemedel ett år framåt. Så resterande försök under det året är läkemedlen gratis.